استانی 08:35 - 26 دی 1397

محموله بزرگ لوازم خانگی قاچاق در کردستان کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان کردستان، سردار علی آزادی اظهارداشت: در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا و در پی اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی شهرستان دیواندره یک دستگاه کامیون کشنده به ظاهر حامل دانه خوراکی سویا در محورهای مواصلاتی این شهرستان شناسایی و تحت تعقیب قرارگرفت.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضائی خودرو توقیف و در بازرسی به عمل آمده مشخص شد بارنامه خودرو با بار آن که دانه خوراکی سویا بوده مطابقت دارد، لیکن با بررسی تخصصی ماموران و برداشتن لایه نازکی از دانه سویا بار قاچاق جاساز شده در کامیون کشنده در قالب کولر گازی کشف شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان ادامه داد: در این عملیات ۵۴ دستگاه کولر گازی بزرگ دو تکه و نیز دو دستگاه لباسشویی و دیگر لوازم خانگی که در زیر بار دانه خوراکی سویا به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بودند، کشف شد.

آزادی با اشاره به دستگیری راننده خودرو و تشکیل پرونده قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را بیش از شش میلیارد ریال برآورد کردند.

کشف گوشی های تلفن همراه از پژو پارس

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف ۲۵۶ دستگاه گوشی هوشمند قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در شهرستان بیجار خبرداد و گفت: در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا و در پی اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی شهرستان بیجار یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس حامل گوشی های هوشمند قاچاق در محور بیجار به دیواندره شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان یادآور شد: پس از هماهنگی با مراجع قضائی خودرو توقیف و در بازرسی از آن ۲۵۶ دستگاه گوشی هوشمند قاچاق در مدل های مختلف که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود، کشف شد.

آزادی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این تعداد گوشی را بیش از ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند، اظهارداشت: در همین راستا پرونده تشکیل و متهم به همراه کالای کشف شده تحویل مراجع ذیصلاح شد.

کشف ۹ تن کود شیمیایی در سروآباد

وی در ادامه سخنان خود از کشف ۹ تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در شهرستان سروآباد خبرداد و گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و اشراف اطلاعاتی مبنی بر تردد یک دستگاه کامیون حامل بار قاچاق در محورهای مواصلاتی این شهرستان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان افزود: ماموران در ایست و بازرسی شهید کریمی این شهرستان مستقر و با مشاهده خودروی مذکور آن را متوقف کردند که در بازرسی از آن ۹ تن کودشیمیایی کشف شد.

آزادی با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را یک میلیارد و۱۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، بیان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.


10029507
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است