اقتصادی 11:37 - 06 بهمن 1393
عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: پیشنهاد مجلس این است که افزایش حقوق ها بیش از آن رقمی که در لایحه دیده شده و به میزان 17 درصد افزایش یابد که این موضوع در کمیسیون تلفیق دردست بررسی است و در صورتی که رای بیاورد، برای تصویب نهایی به صحن علنی می رود.

افزایش حقوق کارکنان دولت در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار گرفت



، محمدرضا پورابراهیمی افزود: مجلس روی موضوع افزایش حقوق تاکید دارد اما در کنار این افزایش، یابد از برخی هزینه های اجتناب پذیر کاسته شود.



وی افزود: دولت میزان حقوق و دستمزد کارکنان را در لایحه بودجه 14 درصد بیشتر ندیده اما مجلس با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه به ویژه کارکنان دولت، تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.



نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به جو عمومی جامعه که موضوع افزایش مالیات را در کنار کاهش حقوق ها ارزیابی می کنند، گفت: اینکه تصور می شود مالیات افزایش پیدا کرده و در مقابل از میزان حقوق کاسته شده؛ در علم اقتصاد اینگونه ارزیابی نمی شود اما باید گفت؛ میزان افزایش یا کاهش مالیات هر ساله براساس خالص دریافتی، سقف مالی و میزان معافیت های مالیاتی محاسبه می شود.



وی افزد: با توجه به اینکه همه ساله معافیت های مالیاتی اعلام می شود، اینکه بگوییم مالیات بیشتر از دریافتی می شود، محاسبه درستی نیست.



این نماینده مجلس با اشاره به تصمیم کمیسیون تلفیق مبنی بر اینکه مالیات بر مشاغل که در بودجه دولت 3 هزار و 600 میلیارد تومان پیش بینی شده بود، 22 درصد افزایش یافت، گفت: دولت مالیات بر مشاغل در سال 94 را سه هزار و 600 میلیارد تومان را پیش بینی کرده بود که اعضای کمیسیون تلفیق این رقم را با 22 درصد افزایش و در مجموع 3780 میلیارد تومان تصویب کردند.



وی با اشاره به اینکه این افزایش مالیات براساس مالیات پرداختی برای غیرکارکنان دولت بوده است، افزود: چرا که مالیات حقوق و دستمزد خارج از دولت، اعداد و ارقامش متفاوت و جداگانه است اما میزان محاسبه نرخ مالیات بخش دولتی یراساس جداولی است که در دولت تعیین می شود.



وی درخصوص مالیات بر ثروت نیز گفت: براساس آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق، عناوین مربوط به مالیات بر ثروت فعلا بدون تغییر به تصویب اعضا رسیده اما مالیات بر ثروت در قالب اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم تغییر پیدا خواهد کرد از این رو روند بررسی آن در کمیسیون تلفیق در دست بررسی است و فعلا نهایی نشده است./ایرنا/110


5703264
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است