اقتصادی 00:14 - 13 بهمن 1393
تهران- ایرنا- نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص سد نم رود، بار دیگر نسبت به تخصیص فقط هشت درصد آب این سد به شهرستان اعتراض و خواستار تخصیص 20 درصد آب آن به شهرستان فیروزکوه شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، 'حمیدرضا مشهدی عباسی' در مراسم جشن انقلاب در مسجد جامع روستای 'زرین دشت' از بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص سد 'نم رود'، بار دیگر نسبت به تخصیص فقط هشت درصد آب این سد به شهرستان فیروزکوه اعتراض کرد.



وی گفت: در حالی که مسؤولان سد بیش از هزار هکتار از بهترین زمین ها و اراضی کشاورزی منطقه را به زیر آب برده اند، حداقل 20 درصد آب این سد را برای مصارف کشاورزی و صنعتی در راستای توسعه منطقه خواهان هستیم.



مشهدی عباسی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت محور در دست احداث محمودآباد- گرمسار، تصریح کرد: 12 کیلومتر از مسیر (از عروس پران تا محمودآباد) که در حوزه استحفاظی شهرستان فیروزکوه قرار دارد، به دلیل نیاز به احداث سدبندی (به دلیل عبور از کنار رودخانه بزرگ حبله رود) نیازمند 350 میلیارد ریال اعتبار است که از فروش اوراق بهادار تامین خواهد شد.



وی بیان کرد: با رایزنی های انجام شده در مجلس شورای اسلامی نیز مبلغی از بودجه سال آینده کشور برای بهسازی راه ها و محورهای مواصلاتی اختصاص یافته که حدود 50 میلیارد ریال آن به این محور مهم اختصاص خواهد یافت.



نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در حال تکمیل بودن اتوبان قم- گرمسار که اتصال جنوب به شمال کشور و بر عکس را دنبال می کند، تصریح کرد: احداث محور گرمسار- محمودآباد در این راستا، صرفه های اقتصادی زیادی را برای منطقه به دنبال دارد و در تامین زیرساخت های گردشگری که یکی از مزیت های شهرستان است، تاثیرگذار خواهد بود.



وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سی و هفتمین بهار انقلاب، تصریح کرد: هر روز که می گذرد ارزش های انقلاب شکوهمند اسلامی بیش از پیش نمایان می شود.



وی با اشاره به جنایت اخیر اسرائیلی ها و به شهادت رساندن سردار سپاه ایرانی، افزود: بلافاصله مقامات این رژیم با دست به دامان شدن به روس ها خواهان خودداری ایران از هر گونه اقدام تلافی جویانه شدند که نشانگر عظمت ایران اسلامی است.



روستای زرین دشت از دهستان بزرگ 'حبله رود' بخش مرکزی و در حدود 40 کیلومتری جنوب غرب فیروزکوه قرار دارد.



تهرام/8142//1348

انتهای پیام /*


5753866
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مرکز مبادله طلا و ارز گفت: مجموع ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار تامین ارز برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله طلا و ارز از ابتدای فروردین ماه داشته ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به این کشور و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس تمامی معاملات مسکن از جمله اجاره، خریدو فروش مسکن به صورت کامل شفاف و دست تمامی دلالان و سوداگران کوتاه می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: بنابر جوجه ریزی‌های صورت گرفته، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ مازاد از سطح بازار باید جمع آوری شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با اضافه شدن یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ روزانه یک هزار ۲۰۰ صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ممنوعیت تردد در محور‌های شمالی کشور از امروز تا پایان هفته اعمال شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است