گوناگون 21:15 - 06 تیر 1396
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه برنامه‌های تابستان با عنوان «داستان تابستان» از ۱۰ تیر آغاز به‌کار می‌کند تا ۱۸ شهریور ادامه دارد، گفت: کلاس‌های آموزشی و تقویتی در تمام محله‌های شهر رایگان ارائه می‌شود.

مجتبی عبداللهی در تشریح برنامه‌های تابستان معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، اظهار داشت: ویژه‌برنامه‌های تابستان امسال با نام داستان تابستان تلاش در برگزاری برنامه‌های متنوع برای پر کردن اوقات فراغت شهروندان دارد. وی با اشاره به اینکه داستان تابستان از دهم تیر آغاز می شود و تا 18شهریور ادامه دارد، تصریح کرد:

امسال برای نخستین‌بار در تمام محله‌ها پایگاه‌های تابستانی داریم و این اقدام در راستای فعال کردن 354محله تهران پیش‌بینی شده است. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه برنامه‌های 63 محله محروم شهر تهران پرشورتر و جامع‌تر از دیگر محله‌ها برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه‌ها شرایط معلولان، سالمندان و بانوان نیز درنظر گرفته شده است. عبداللهی ادامه داد: مسابقات، جشن‌ها، کلاس‌های آموزشی و تقویتی که به‌صورت رایگان در تمام محله‌های شهر ارائه می‌شوند ازجمله برنامه‌های داستان تابستان است، که در هر محله با توجه به ظرفیت آن برگزار می‌شود.

با برگزاری این برنامه‌ها علاوه بر اینکه از ظرفیت سراهای محله‌ها به‌خوبی استفاده می‌شود، وضعیت محله‌ها نیز مشخص می‌شود و اطمینان دارم اتفاقات خوبی رقم می‌خورد. وی درخصوص برنامه‌های تابستانی سازمان ورزش شهرداری، عنوان کرد: مهم‌ترین موضوعی که در سازمان ورزش دنبال می‌شود اهمیت به سبک ورزش و سلامتی شهروندان است. ازجمله این ورزش‌ها کوهپیمایی، پیاده‌روی خانوادگی، جشنواره بادبادک‌ها، جشنواره کودک و نوجوان، ورزش‌های خانوادگی و... است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه خدمات ورزشی در بیش از 410مجموعه ورزشی ارائه می‌شود، گفت: المپیاد ورزشی محله‌ها از اول مرداد در محله‌ها به‌منظور رقابت‌های ورزشی و ایجاد شور و نشاط در شهر آغاز به‌کار می‌کند. عبداللهی عنوان کرد: در برنامه‌های گردشگری همچون عید نوروز برنامه‌های ویژه‌ای برای گردشگرانی که از استان‌های دیگر به تهران می‌آیند، داریم. به‌گفته وی رینگ گردشگری با تورهای نیم‌روزه و یک‌روزه برنامه‌های متنوعی برای شهروندان دارد چرا که تهران با امکاناتی نظیر برج میلاد، باغ موزه قصر، دریاچه خلیج‌فارس، پل طبیعت و... قطب مناسبی برای گردشگری است.

  • استقبال از 30تیر و توسعه برنامه‌های مشابه

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: امسال علاوه بر دیگر فعالیت‌ها برای نخستین‌بار به‌طور ویژه در گردشگری از مکان‌های خاصی مثل رود دره‌های تهران استفاده می‌کنیم. عبداللهی با اشاره به مناسب‌سازی‌ خیابان 30تیر و استقبال شهروندان از این خیابان، افزود: استقبال خوب شهروندان از خیابان 30 تیر باعث شد تصمیم بگیریم خیابان‌های دیگری را با چرخ‌دستی‌ها و وسایل قدیمی تزیین کنیم.

وی برگزاری جشنواره‌های متفاوت در بوستان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را از دیگر برنامه‌های داستان تابستان دانست و گفت: در قطب‌های گردشگری مثل اراضی عباس‌آباد، برج میلاد، ایوان انتظار، آبشار تهران و... نیز این جشن‌ها برگزار می‌شود. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص اهمیت پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها و جوانان، عنوان کرد:

تلاش کرده‌ایم در بوستان‌های مخصوص بانوان و شهربانوها نیز برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم تا شهروندان بهره لازم را ببرند. عبداللهی با اشاره به اینکه در پایان این دوره از مدیریت شهری تلاش داریم کارها با قوت‌تر از گذشته انجام شود، اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم و تنوع فعالیت‌ها توسط تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری انجام شده است.


9208032
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است