بین‌الملل 19:26 - 02 آبان 1393
بیروت – ایرنا – مراسم یادبود آیت الله «محمدرضا مهدوی کنی» رییس مجلس خبرگان رهبری و رییس دانشگاه امام جعفر صادق(ع) عصر جمعه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت پایتخت لبنان و با حضور قشرهای مختلف مردم و شخصیت های سیاسی و مذهبی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ، شرکت کنندگان درصحبت هایی کوتاه با « محمد فتحعلی» سفیر ایران و یا با ثبت دیدگاه های خود در دفترویژه یادداشت این مراسم ضمن تجلیل از خدمات آیت الله مهدوی کنی به جهان اسلام، درگذشت این عالم ربانی را به مقام معظم رهبری، رییس جمهوری ، دولت و ملت ایران و خانواده ایشان تسلیت و تعزیت گفتند.



دراین مراسم شیخ «حسن المصری» نماینده « نبیه بری» رییس مجلس و رییس حزب جنبش امل ، شیخ « نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله، « الیاس بوصعب »وزیر آموزش و پرورش، « جوزف شهده» نماینده ژنرال« میشل عون» رییس حزب جریان آزاد ملی، « فادی فواز» نماینده « سعدالحریری» رییس حزب جریان المستقبل و « ایلی حنکش» نماینده « سامی الجمیل» عضوپارلمان و حزب الکتائب حضور یافتند.



هیات جمعیت خیریه مرحوم آیت الله محمدحسن فضل الله به ریاست « سیدعلی فضل الله»، شیخ « احمد قبلان» مفتی ممتاز جعفری لبنان و فرزند شیخ « عبدالامیرقبلان» نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان، هیات تجمع علمای مسلمین لبنان به ریاست شیخ « احمد الزین»، شورای مرکزی حزب الله، « عدنان منصور» وزیر سابق امور خارجه لبنان، « محمد رعد» رییس فراکسیون حزب الله در مجلس ( فراکسیون وفاداری به مقاومت) ، علی عمار و حسن فضل الله نمایندگان حزب الله در پارلمان از دیگر حاضران در مراسم یادبود حضرت آیت الله مهدوی کنی بودند.



اما دراین میان دکتر«مایکل اوپرسکلی» نماینده سابق ونویسنده آلمانی که به همراه همسرایرانی خود برای گردشگری در لبنان بسر می برد، در مراسم یادبود رییس مجلس خبرگان شرکت کرد.



این روزنامه نگار آلمانی به خبرنگار ایرنا گفت:زمانی که خبر برگزاری مراسم یادبود آیت الله مهدوی کنی در سفارت ایران در بیروت را شنیدم از دوستانم درخواست کردم که زمینه شرکتم را در این مراسم برای ادای احترام به این شخصیت فرهیخته جهان اسلام فراهم کنند.



شبکه های خبری لبنانی این مراسم را پوشش دادند.



روح ملکوتی عالم ربانی و یار دیرین امام و رهبری آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری و رییس دانشگاه امام صادق (ع) صبح سه شنبه گذشته به ملکوت اعلی پیوست.



آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری از روز چهاردهم خرداد 93 و پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام امت و پس از بازگشت به منزل دچار حمله قلبی و در بیمارستان بستری شد.



خاورم ** 1324

انتهای پیام /*


5028511
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به گزارش یک رسانه عبری، رژیم صهیونیستی قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگی ناریشکین در سفر به پیونگ یانگ با وزیر امنیت کره شمالی دیدار و در مورد مسائل امنیت منطقه ای گفتگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر رسانه‌ای دولت غزه از جنایات جدید رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا پرده برداشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه جنایت جنگی محسوب می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸۰ سرباز اوکراینی را کشته و ۱۳۱ پهپاد آن را ساقط کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمیت هالیوی در یک گزارش به پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد از زمان آغاز جنگ پس از هفتم اکتبر، جنبش حماس ده دستاورد محقق کرده است، در حالی که این رژیم فقط یک دستاورد داشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بزرگترین شرکت آب و فاضلاب انگلیس موسوم به «تمز واتر» در پی انصراف سهام‌دارانش برای تزریق ۵۰۰ میلیون پوند کمک اضطراری برای نجات این شرکت، با خطر ورشکستگی روبه‌روست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که اوکراین محدودیت زیادی درباره پوشش رسانه‌ای جنگ اعمال می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است