اقتصادی 20:07 - 02 آذر 1393
تهران - ایرنا - تعدادی از گردشگران خارجی رویدادهای خاص که برای انجام پرواز با بوئینگ 747 اس.پی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده اند؛ از سفر روز جاری(یکشنبه) خود به جمهوری اسلامی ایران اظهار رضایت کردند.

به گزارش ایرنا، یک شرکت آلمانی با همکاری شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی پارس بالغ بر 90 نفر از گردشگران رویدادهای خاص از 9 کشور خارجی را برای انجام پرواز با آخرین بوئینگ 747 جهان متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را به تهران دعوت کرده بود که ظهر امروز این پرواز به همراه 160 نفر از علاقمندان ایرانی در مسیر تهران - دشت ناز ساری و بالعکس انجام شد.



یک گردشگر آلمانی در حین پرواز به خبرنگار ایرنا، گفت: از اینکه با آخرین هواپیمای 747 جهان در آسمان ایران پرواز می کنم، بسیار خوشحالم زیرا خاطرات مرا با این هواپیما زنده کرد.



تینو اوکر که در کمپانی خودروسازی بی.ام.و مشغول کار است، افزود: ایران جاذبه های دیدنی زیادی دارد و از اینکه به ایران سفر کرده ام، بسیار خوشحالم.



پیلوت سیبیلونر یکی از گردشگران لوگزامبورک با اشاره به پرواز خاطرانگیز با این هواپیما، یادآور شد: از طریق دوستان از پرواز این هواپیما مطلع شدم و با سفر به تهران ضمن استفاده از فرصت پیش آمده، با حضور در این پرواز، در فضای ایران گشت زنی کردم.



مارتین واندن از بلژیک گفت: ایران کشوری زیبا است که امنیت و آرامش آن بسیار بالاست به طوری که از همراهی تعدادی از گردشگران خارجی در سفر به ایران بسیار خوشحال شدم.



به گفته وی، سال گذشته که از اروپا عازم جنوب شرق آسیا بودم با این هواپیما از تهران عازم کوالالامپور شدم و امروز پرواز با آخرین هواپیمای این مدل بوئینگ در جهان برای من بسیار شادی آفرین است.



یک گردشگر دیگر آلمانی گفت: برای انجام این پرواز به ازای هر نفر 250 یورو پرداخت کرده ایم و تنها از کشور آلمان 25 نفر از گردشگران رویدادهای خاص به تهران سفر کرده اند.



لوتز چنفیلد اظهار امیدواری کرد: با نتیجه بخش بودن مذاکرات ایران با گروه 5+1 ایران بتواند به توسعه وپیشرفت برسد زیرا تحریم ها به عنوان یک مساله سیاسی و اقتصادی مانع بزرگی برای توسعه ایران است.



وی تصریح کرد: همه اخبار ایران از جمله حوادث هوایی آن را دنبال می کنم و چون همه پروازهای هوایی در ایران با هواپیماهای غربی انجام می شود و هواپیماهای شرقی از پرواز در ایران منع شده اند، موفقیت در مذاکرات می تواند در نوسازی ناوگان هوایی ایران نقش موثری ایفا کند.



هنریک دیسپچ دیگر گردشگر آلمانی گفت: به خاطر بازدید از آثار تاریخی به ایران سفر کرده ایم و از اینکه علاقمندان با این هواپیمای قدیمی پرواز می کنند، بسیار خوشحال هستیم.



وی اظهار داشت: ایران بسیار زیباتر و پیشرفته تر از آن چیزی بود که تبلیغ می شد زیرا ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان وضعیت و شرایط متفاوت تری دارد.



مارتین واندر اسچی از بلژیک یکی دیگر از علاقمندان به پرواز با هواپیماهای قدیمی، افزود: این پرواز متفاوت خاطرات زیادی را برای گردشگران به همراه داشت و به عنوان یک اروپایی از اینکه با این پرواز در ایران سفر کردم، بسیار خوشحال هستم.



سام چای یکی از گردشگران اهل چین نیز به ایرنا، گفت: مهمان نوازی ایرانیان شهره عام و خاص است و مردم ایران هر جا ما را می بینند، بسیار اظهار محبت می کنند و از اینکه برای انجام این پرواز خاطره انگیز به تهران سفر کرده ام، خوشحالم.



یادآور می شود، این هواپیمای بوئینگ 747 اس پی ایران ایر در سال 1977 پس از تولید در کارخانه بوئینگ از سیاتل به تهران پرواز کرد و قادر است در یک مسیر 10 هزار و 800 کیلومتری 316 مسافر را در 2 کلاس اکونومی و درجه یک پرواز کند.



در اوایل سال جاری تعدادی از علاقمندان پرواز با این هواپیما تقاضا داشتند در آسمان کشورهای اروپایی پرواز کنند اما با هماهنگی های انجام شده مقرر شد این پرواز در آسمان ایران صورت گیرد.



اقتصام(5)1108**1558

انتهای پیام /*


5252810
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فرابورس ایران در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای جزئیات عرضه عمده سهام کنترلی سرخابی‌ها را منتشر کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در بسیاری از نقاط کشور از یکم تا ۶ اردیبهشت ماه شاهد تشدید بارش‌ها خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: طرح افزایش وام ودیعه مسکن با توجه به نزدیک شدن فصل جابه جایی و نقل و انتقلات نیاز به بازنگری دارد و این تسهیلات باید متناسب با شرایط متقاضیان پرداخت شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن وشهرسازی گفت: نرخ فرونشست در بسیاری از مناطق کشور با توجه به افزایش حجم برداشت آب‌های زیر زمینی به ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق ابلاغیه سازمان توسعه تجارت ایران، ارز نیمایی از چند ردیف تعرفه پارچه‌های رومبلی، رویه و پرده‌ای وارداتی حذف شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: صنعت تایر در سال جاری ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رضایی گفت: تمامی واحد‌های مسکن مهر با دستور وزیر راه وشهرسازی با امکانات کامل تحویل داده می‌شود و هیچ واحدی بدون تجهیزات به بهره‌برداری نمی‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: فردا ۲ اردیبهشت نوزدهمین جلسه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله مطابق روال همیشه برگزار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۹ فروردین به ۲۳.۵۲ درصد رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است