بین‌الملل 08:28 - 08 شهریور 1393
کارشناس لبنانی در گفت وگو با ایرنا
صیدا - ایرنا - « محسن صالح » کارشناس لبنانی امور ایران تاکید کرد : اکنون زمان آن فرا رسیده است تا دنیا پیام های « حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با تروریسم تکفیری و عاری سازی منطقه و جهان از سلاح های کشتار جمعی را بهتر بشنود تا بتوان جهانی امن و آرام به ملت ها هدیه کرد.

محسن صالح در گفت وگو با خبرنگار ایرنا همچنین تاکید کرد که موفقیت های اخیر جمهوری اسلامی ایران بویژه در موضوع هسته ای و نزدیک شدن به توافق با گروه 1+5 و اعلام آمادگی شرکت های بزرگ غربی برای بازگشت به ایران به منظورسرمایه گذاری وسرنگون کردن پهپاد صهیونیستی ، دشمنان منطقه ای و بین المللی ایران را عصبانی و نگران کرده و اقداماتی از جمله نقض حریم هوایی ایران توسط یک هواپیمای بدون خلبان رژیم صهیونیستی جلوه ای از این عصبانیت و نگرانی است.



استاد حقوق دانشگاه لبنان، دشمنی ها با ایران را با مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران که در دوره جدید بیشتر تبلور یافته و آن را در ریل تبدیل شدن به یک ابرقدرت واقعی جهانی در10 سال آینده قرار داده است، مرتبط دانست ودرعین حال تاکید کرد که ایران توانسته است بسیاری از توطئه ها و دسیسه های منطقه ای و بین المللی را خنثی کند.



وی ساقط کردن هواپیمای جاسوسی بدون خلبان رژیم صهیونیستی درفضای ایران را نمونه ای از قدرت نمایی ایران و شکستی برای این رژیم ارزیابی کرد و گفت که این رژیم تروریستی اشغالگر قصد داشت زمینه را برای اخلال درمذاکرات هسته ای با گروه 1+5 و توافق با آن و پیشرفت های ایران ایجاد کند و همزمان قدرت پوشالی خود را به رخ کشورهای منطقه بکشد و تصاویری از تاسیسات حیاتی ایران بگیرد اما با پاسخ سریع و هوشیاری و درایت نیروهای ایرانی ناکام ماند.



صالح ، با بیان اینکه « ایران کشوری نیست که امروز بتوان آن را در عرصه های دیپلماسی ، سیاسی ، اقتصادی و نظامی نادیده گرفت»، تصریح کرد: معتقدم رژیم صهیونیستی اکنون با آمریکا در زمینه موضوع هسته ای ایران مشکل پیدا کرده است و قصد داشت با نقض حریم هوایی ایران بگوید می تواند بدون آمریکا همه به منافع ایران ضربه بزند، اما خود ضربه ای سهمگین دریافت کرد و مشخص شد که بدون حمایت های آمریکا هیچ کاری از دستش برنمی آید.



این کارشناس لبنانی امور ایران، تصریح کرد:اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی و تجاوز آن به حریم هوایی ایران به عنوان یک کشورعضو سازمان ملل متحد باید بشدت محکوم می شد اما متاسفانه با سکوت جهانی از جمله غربی و عربی مواجه شد و البته علت این رفتار را باید در ترس آنها از لابی صهیونیستی جست وجو کرد.



استاد دانشگاه لبنان به « فقر اطلاعاتی دشمنان بویژه رژیم صهیونیستی از تلاش های مسالمت آمیز جمهوری اسلامی ایران و تکرار تجربه های ناموفق جاسوسی آنها » اشاره کردوگفت که ساقط کردن هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی باردیگر پیشرفت فناوری و علمی ایران را به اثبات رساند که قبلا درسرنگون کردن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا آن را نشان داده بود.



وی تاکید کرد که کاملا مشخص است ایران از همان لحظه ورود هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی به درون خاک خود آن را شناسایی ، رصد و ردیابی کرده و اجازه داده است تا در موقعیتی مناسب آن را سرنگون کند و در حد امکان سالم آن را در اختیار بگیرد و این نشانگر پایداری و پیشرفت علمی و نظامی ایران است.







** « ما می توانیم » اکنون تبلور یافته است



محسن صالح با اشاره به رونمایی دستاوردهای جدید دفاعی و موفقیت ها در عرصه های سیاست خارجی و پیشرفت های اقتصادی گفت: اکنون در ایران ، فرمایش حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی اینکه « ما می توانیم» در حال بروز و تبلوراست و تهدیدها و خطرها یکی بعداز دیگری در حال تبدیل شدن به فرصت هستند.







** دنیا باید پیام های روحانی را بهتر بشنود



کارشناس لبنانی امور ایران، سخنان « حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران را مبنی براینکه ایران سلاح را برای دفاع از خود نه حمله به دیگران می سازد و برای خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی تلاش می کند، ستودنی خواند و افزود که این سخنان نشان می دهد ایران کشوری صلح طلب بوده و خواستار آرامش و ثبات با حفظ استقلال کشورها و آزادی ملت ها برای تعیین سرنوشت خود در منطقه است.



وی به مطالبات روحانی از جمله مبارزه با تروریسم تکفیری مانند القاعده و داعش اشاره کرد و اظهارداشت: به نظر من زمان آن فرارسیده است که دنیا پیام های جمهوری اسلامی ایران از جمله روحانی را مبنی بر نیاز به صلح و آرامش در دنیا بهتر بشنود و آنها را جدی بشمارد.



استاد دانشگاه لبنان خاطرنشان کرد که ایران در حالی پیام های صلح و دوستی به دنیا و منطقه می دهد و از انسانیت دفاع می کند که به اندازه آن به هیچ کشوری در دنیا ظلم نشده و بعداز تحمیل 8 سال جنگ تلاش می کنند تا از بدیهی ترین حقوق خود مانند استفاده صلح آمیزاز انرژی هسته ای محروم بماند.







** ایران برنده اصلی مذاکرات با گروه 1+5 است



محسن صالح با تاکید به اینکه، ایران برنده اصلی مذاکرات با گروه 1+5 در زمینه هسته ای است و غربی ها اکنون با دریافت اینکه تحریم راهکاری مناسب نیست، پشت میز مذاکره نشسته و با یک تیم قدرتمند و قوی از دیپلمات ها و کارشناسان ایرانی مواجه شده اند.



کارشناس لبنانی امور ایران با اشاره به سخنان « یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی برجلو بودن ایران از برنامه زمانی اجرای توافقات، گفت که ایران از نظر فنی هم پیشرفت کرده وهم به تعهداتش پایبند بوده است و در نتیجه غربی ها چاره ای جز شروع به عمل به تعهدات خود نداشته اند.



وی تصریح کرد: آمریکایی ها مجبور هستند همه دارایی های بلوکه شده ایران در بانک های غربی و آمریکایی را آزاد کنند و تحریم ها در بخش های اقتصادی، نفت و برخی تجهیزات صنعتی و داروسازی را هم آرام آرام حذف کنند.







** کشورهای عربی درصدد نزدیک شدن به ایران هستند



استاد دانشگاه لبنان گفت: تحولات در صحنه سیاسی ، نظامی و امنیتی منطقه از جمله بروز پدیده خطرناکی به نام« داعش» که از همه خطوط قرمز عبور کرده است، کشورهای عربی را به بیشتر نزدیک شدن به ایران وادار کرده است.







** علت دیگر موفقیت سیاست های خارجی دولت یازدهم



صالح یکی دیگر از دلایل موفقیت های دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران بویژه در عرصه خارجی و تحقق بازی برد - برد را اجرای دقیق و موفق « سیاست نرمش قهرمانانه» دانست که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را مورد تاکید قرار داده اند.



کارشناس لبنانی امور ایران ، پیروز واقعی ماراتن مذاکرات با 1+5 و توافق هسته ای را ایران دانست و از نشانه های بارز آن تصمیم و عزم شرکت های بزرگ غربی و آمریکایی برای بازگشت و سرمایه گذاری در ایران دانست.



وی اظهارداشت : بسیاری از شرکت های بزرگ اروپایی و آمریکایی دیگر به دخالت های لابی صهیونیستی و موضعگیری های تروریسم صهیونیستی اهمیتی نمی دهند زیرا می دانند که رژیم صهیونیستی به چیزی بجز منافع خود نمی اندیشد.



استاد دانشگاه لبنان تاکید کرد: همه شرایط اکنون مهیا است تا جمهوری اسلامی ایران در ده سال آینده به یک ابرقدرت واقعی در جهان تبدیل شود.



خاورم *(3)*385*1324

انتهای پیام /*


4595846
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا لایحه‌ای را برای تمدید اعتبار برنامه برای شنود مکالمات تلفنی و مشاهده مکاتبات الکترونیکی برای شهروندان کشور‌های دیگر تصویب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برگزاری نشست کمیته عربستان و پاکستان ابعاد همکاری در حوزه نظامی و تحقیق و توسعه دفاعی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برخی رسانه‌ها از گمان زنی دفتر سیاسی حماس برای تغییر احتمالی مقر خود از قطر به کشور دیگری خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین که در شرایط نامناسبی قرار دارد، از کشور‌های عضو ناتو که ادعا می‌کنند متحد اوکراین هستند درخواست سلاح بیشتر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور آمریکا از تولید اولین اورانیوم غنی شده ۹۰ کیلویی در این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری اتحادیه اروپا ۴ شهرک‌نشین و ۲ گروه صهیونیستی را تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه خود علیه همکاری‌های دفاعی سایر کشور‌ها و با ادعای تقویت طرح عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای، چهار نهاد خارجی را به اتهام همکاری با پاکستان در حوزه برنامه‌های موشک بالستیک و دوربرد آن تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه از حمله پهپادی به یک هدف مهم در ایلات واقع در فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد شنبه گزارش‌ها درباره حمله هوایی این کشور به یک پایگاه نظامی در استان بابل عراق را رد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است