سیاسی 10:08 - 23 مهر 1398

دولت ۱۴ میلیون ایرانی را از طوفان نمک نجات داد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز(سه‌شنبه) در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، اظهار کرد: برای جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار است که در طول ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی به طور متوسط هر سال، ۶ ماه بر امید زندگی مردم افزوده شده است. به گونه ای که در طول این ۴۰ سال امید به زندگی مردم از ۵۶ سال به ۷۶ سال ارتقاء پیدا کرده است.

رئیس جمهور افزود: از خدمات مهم پزشکان و تلاشگران برای ملت بزرگ ما این است که صحت و سلامت در این کشور استقرار یافته است.

وی بیان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم در طول این ۶ سال فعالیت خود تمام تلاش و افتخارش بر این بوده که به عنوان دولت سلامت و محیط زیست باشد و کاری که این دولت برای سلامت و محیط زیست در این مدت انجام داده، قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه یکی از اقدامات این دولت، نجات ۱۴ میلیون انسان ایرانی از طوفان نمک بوده است، گفت: احیای دریاچه ارومیه به عنوان اولین تصمیم دولت در روز اول تشکیل دولت یازدهم بود و امروز می توانیم بابت احیای دریاچه ارومیه مطمئن باشیم.

روحانی ادامه داد: اگر این قدم برداشته نمی‌شد امروز شهری به نام تبریز وجود نداشت و ۱۴ میلیون نفر در غرب ایران مهاجرت کرده بودند و تمام باغات و مزارع در این منطقه از بین رفته بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر تلاش دولت یازدهم و دوازدهم برای هوای پاک و سلامت مردم ایران نبود، بنزین های تولید شده از پتروشیمی، میلیون‌ها بیمار را راهی بیمارستان ها کرده بود.

در همه شهرهای ایران از بنزین و گازوئیل یورو۵ استفاده می شود

وی تأکید کرد: امروز در تمام شهرهای بزرگ ایران از بنزین و گازوئیل یورو ۵ استفاده می‌شود که این به معنای جلوگیری از آلودگی هوا و تضمین سلامت مردم ما بوده است.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: به علت تلاشی که در این مدت انجام گرفته، هزینه بیمار کاهش یافته و پول پرداختی بیمار در بیمارستان‌ها حداکثر ۱۰ درصد در شهر و ۵ درصد در روستاها شده است و این کار در تاریخ ایران چه پیش و چه پس از انقلاب بی نظیر است.

روحانی با اشاره به طرح تحول سلامت متذکر شد: سال‌ها در کشور ما افرادی بودند که از بیماری رنج می‌بردند اما چون پول درمان نداشتند به پزشک و بیمارستان مراجعه نمی کردند و پس از اعلام طرح تحول سلامت، بنده بازدیدی از چند بیمارستان داشتم واز افراد بستری شده پرسیدم که بیماری شما مربوط به چند سال پیش است که آنها گفتند، چندین سال است که درد داریم اما پول نداشتیم و به همین دلیل با درد خود ساختیم.

رئیس جمهور ادامه داد: این آرامش و کاهش درد مردم به عنوان افتخار برای وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و همه کادر درمانی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه هر حادثه ای که در کشور ما رخ داده است، پزشکان و پرستاران در خط مقدم حضور پیدا کرده اند، اظهار داشت: بنده برخی از پزشکان جراح را در سال ۶۳ و در عملیات بدر در بیمارستان هایی در هشت کیلومتری خط مقدم جنگ دیدم و پزشکان و جراحان ما با خط مقدم جنگ فقط چند کیلومتر فاصله داشتند و حتی برد خمپاره جنگ به آنان اصابت می کرد.

رئیس قوه مجریه  گفت: همچنین به محض وقوع زلزله، سیل و دیگر بلایای طبیعی، مخلصان کادر درمانی ما در اولین هواپیما و هلی کوپترها برای سلامتی مردم به محل حادثه می روند که در زلزله بم، منجیل و رودبار و کرمانشاه شاهد این قضیه بودیم.

روحانی یادآور شد: بنده پس از ۴۸ ساعت از وقوع زلزله کرمانشاه به بیمارستان های این استان مراجعه کردم و دیدم در این مدت کوتاه، ۳۰۰ عمل جراحی انجام شده بود و برخی از پزشکان به دلیل بی خوابی طولانی، قدرت ایستادن روی پای خود را نداشتند که این افتخار ماست.

ایثار و فداکاری پزشکان ایرانی باعث افتخارمان است

رئیس جمهور گفت: افتخار ما دانش پزشکی، داروسازی، تشخیص بیماری ها و تحصیلات سطح بالای پزشکان ما نیست بلکه افتخار ما ایثار، فداکاری و اخلاق پزشکانمان است که این اخلاق پزشکی بر علم آنان پیشگام است و این فداکاری و ایثار است که به مردم ما آرامش می دهد.

وی با بیان اینکه بیمارستان و پزشک برای درمان بیمار نیست و پیش از آن برای دادن اطمینان به مردم است، افزود: زمانی که یک بیمارستان مجهز در چند متری خانه شما وجود دارد، حتی اگر بیمار نباشید، راحت می خوابید چرا که می دانید اگر بیمار شدید پزشک و تجهیزات پزشکی آماده وجود دارد و اولین اثر بیمارستان و پزشک، دادن اطمینان و اعتماد به مردم است.

در کشور ما سوء تغذیه وجود ندارد

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه بهداشت از تغذیه سالم آغاز می شود، تصریح کرد: پیش از انقلاب به طور متوسط مردم ایران که حدود ۳۰ میلیون نفر بودند، مقدار کالری مصرفی آنان به طور متوسط دو هزار و ۱۰۰ کیلو بود و امروز مقدار مصرفی کالری مردم ما با ۸۳ میلیون نفر جمعیت، دو هزار و ۵۰۰ کیلو کالری است که به معنای آن است که ۴۰۰ کیلو کالری اضافه شده است و بر این اساس در کشور ما سوء تغذیه وجود ندارد.

روحانی ادامه داد: هر روز در ایران ۱۰ روستا در پوشش لوله‌کشی گاز قرار می‌گیرند و این به معنای بهداشت جامعه و آن است که بوته های بیابان کنده نمی‌شود و شاخه درختان بی جهت بریده نمی‌شود و بر این اساس سوخت آلوده کننده مصرف نمی‌شود.

هر روز ۱۰ روستا به شبکه گاز اضافه می‌شود

رئیس جمهور تأکید کرد: هر روز ۱۰ روستای جدید در کشورمان به شبکه گاز اضافه می‌شود و اگر سیستم گازکشی ایران در دنیا نمونه‌ای دارد، به بنده بگویید.

وی افزود: در هر هفته ۳۰ و چند روستا به آب آشامیدنی سالم دسترسی می یابند که به معنای بهداشت است و هر هفته که می گذرد ۳۰ روستای کشور دارای آب آشامیدنی سالم می شود.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: اینکه می‌بینیم مردم ما امروز از نعمت آب سالم، غذا به اندازه کافی، سوخت پاک، هوای سالم به طور نسبی و اعتماد به پزشکان حاذق برخوردار هستند، به معنای آرامش مردم است و بهداشت از آرامش آغاز می شود و اگر ملتی دارای آرامش بود یعنی اولین قدم مهم برای سلامت انجام شده است و این اعتماد امروز در کشور ما به حول و قوه الهی وجود دارد.

ادامه دارد ...


10266897
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است