استانی 13:45 - 17 بهمن 1394
چهارمین نشست تخصصی آموزشی مدیران ارشد سازمانهای صنعت، معدن و تجارت جنوب کشور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران و منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس؛ روساء، معاونان، مسئولین و کارشناسان حوزه های بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی استانهای یزد، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و هرمزگان در این نشست تخصصی ۲ روزه حضور یافتند.

هدف از برگزاری این نشست هم‌اندیشی، آموزش و ارتقای سطح آگاهی در خصوص اهمیت جایگاه و ضرورت توجه به مسائل مربوط به حوزه های بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در کلیه فعالیتهای صنعتی و معدنی از مرحله طراحی تا اجرا بود.

در این نشست مدیر کل دفتر امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ( HSEE ) وزارت صنعت معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت همگرایی، هم افزایی و یکپارچگی در امور HSEE بخش صنعت و معدن استانها به اهمیت ایجاد بستر لازم برای آموزش و اشاعه فرهنگ منطبق با ساختار طرح جامع امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی اشاره کرد.

دکتر یاراحمدی ؛ شروع HSEE را با سیاستگذاری و انتهای آن را با کنترلهای مهندسی و مدیریتی دانست و گفت: یکی از الزامات و مبانی HSEE آموزش و مهارت آموزی است

وی افزود:برای کاهش حوادث و حفظ سلامت، محیط زیست و مصرف بهینه انرژی در بخش صنعت و معدن ضروریست و کلیه سازمان های تابعه و وابسته، خط مشی و نقشه راه HSEE وزارت را سرلوحه اقدامات و فعالیت های خود قرار داده و منطبق با الزامات و مسئولیتهای تعیین شده در برنامه جامع مدیریت HSEE، برنامه ریزی و حرکت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این نشست با اشاره به بخشی از پتانسیل ها و ظرفیتهای استان هرمزگان گفت : این استان به دلیل همجواری با خلیج فارس و دریای عمان توانست در ۶ ماهه نخست امسال با جذب سرمایه گذار در این منطقه مقام نخست را از آن خود کند.

خلیل قاسمی با اشاره به صنعتی شدن  استان هرمزگان با برنامه ریزی و سرمایه گذاری و ایجاد تغییرات در ساختارهای  اشتغال افزود: ظرفیت سازی برای تولید ۱۰ میلیون تن فولاد، یکی از برنامه های این استان است که در عملیات اجرایی قرار دارد.

وی با اشاره به مناطق ویژه اقتصادی در بندرعباس گفت: کشتی سازی هرمزگان از مناطق مهم اقتصادی کشتی سازی کشور، منطقه و خاورمیانه بشمار می آید و منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با داشتن اسکله اختصاصی حمل مواد معدنی فله ، ۱۲ میلیون تنی از ویژگیهای بارز این استان است.

انتهای پیام/ف


7659420
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است