استانی 10:29 - 09 خرداد 1394
تبریز؛
کارشناس تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی از برگزاری بیش از 7 هزار ویژه برنامه مذهبی به مناسبت نیمه شعبان در استان خبرداد.

اجرای بیش از 7 هزار ویژه برنامه نیمه شعبان در آذربایجان شرقی

محمد فتح الله زاده درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: بیش از 3500 هئیت مذهبی و 2500 مسجد در سراسر استان با برنامه های مختلف از جمله چراغانی، سخنرانی، مداحی،مولودی خوانی، اجرای تواشیح... به استقبال نیمه شعبان می روند.

وی با اشاره به اینکه اعزام مبلغ به مساجد جهت معرفی و شناساندن مکتب مهدویت از دیگر برنامه های نیمه شعبان می باشد، تشریح کرد: برپایی گفتمان بر پایه مهدویت در دبیرستان ها و مساجد بر اساس نیاز و درخواست آنها در تبریز و 17 شهرستان استان آذربایجان شرقی، برگزاری بالغ بر100 ویژه برنامه محوری در سطح استان با جمعیت بالای 1000 نفر، هماهنگی با روحانیون مستقر در 40 روستا جهت برگزاری 82 برنامه در روستاها و برگزاری برخی همایش ها و نشست های تخصصی در برخی شهرستان نیز از جمله برنامه های نیمه شعبان می باشد.

وی در ادامه برگزاری ویژه برنامه انجمن شاعران اهل بیت تبریز را از جمله مهم ترین برنامه های نیمه شعبان عنوان کرد و افزود: به دلیل متقارن شدن نیمه شعبان با 14 خرداد همزمان با رحلت امام خمینی (ره) وقیام 15 خرداد ویژه برنامه مشترک این ایام توسط انجمن شاعران اهل بیت تبریز در روز نیمه شعبان در سالن صوره سازمان تبلیغات اسلامی تبریزبرگزار می شود.

کارشناس تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی تبریز با اشاره به اینکه برگزاری بیشتر مراسم های مذهبی نیمه شعبان توسط تشکل های مردمی انجام می شود، تصریح کرد:در کنار تشکل های مردمی بسیاری از دستگاهای دولتی از جمله شهرداری، اداره اوقان و اداره ارشاد نیز در برگزاری مراسم نیمه شعبان همکاری خواهند داشت.

وی با تشریح برخی از مهم ترین اهداف برگزاری این مراسم نیز گفت: در کنار وظایف ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری این مراسم ، از جمله مهم ترین اهداف برگزاری مراسم مذهبی نیمه شعبان اشاعه فرهنگ دینی در جامعه، آشنایی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با سیره اهل بیت و معارف مهدوی ، برگزاری جلسات مختلف در زمینه انحرافات دینی و بحث انتظار، آشنایی بیشتر جوانان با ولایت فقیه و حکومت دینی است.

محمد فتح الله زاده در ادامه با بیان اینکه چندین دستگاه اجرایی درستاد ساماندهی برگزاری مراسم نیمه شعبان و 14 و 15 خرداد نقش مهمی دارند، افزود: صدا و سیما، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات،اداره فرهنگ ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، دفتر مقام معظم رهبری و مداحان همکاری تنگاتنگی در برگزاری هرچه بهتر این مراسم دارند.

گفتنی است: به دلیل متقارن شدن 14 خرداد همزمان با رحلت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد با نیمه شعبان حدود 8 برنامه محوری در قالب ویژه برنامه، برگزاری جلسات، برگزاری مسابقات درخصوص وصیت نامه و اندیشه های امام خمینی(ره) و درج پژوهش ها و مقالات مختلف در خصوص این ایام در سایت تپش تبریز انجام می شود.
 
انتهای پیام/گ


6468500
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است