سیاسی 18:58 - 02 مرداد 1395
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ما در برجام به اهداف اصلی خود نرسیدیم، گفت: تورم صفر درصد یا زیر ۱۰ درصد غیرواقعی بوده و مردم احساس نمی‌کنند که از رکود عبور کرده باشیم.

دوازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین ۱۴ شهریور برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدرضا باهنر" دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست ماهانه «جام» که در دفتر مرکزی این حزب برگزار شد، اظهار کرد: دوازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین در 14شهریور برگزار می‌شود.


وی با اشاره به آغاز به کار مجلس دهم، افزود: مردم و سیاستمداران قدم‌های خوبی را در انتخابات برداشتند البته مردم در این دوره بیش از آنکه به کاندیداها رای دهند، به امضاها رای دادند.


دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه به دلیل نبود حزب 80 درصد از قدرتمان برای بحث‌های جناحی تلف می‌شود گفت: در دوره انتخابات گذشته دو کار خوب انجام شد یکی جلسات وحدتی بود که آقای تقوی شکل دادند و دیگری فعالیتهای آیت‌الله موحدی کرمانی بود.


وی با بیان اینکه تاثیر اصلی را در انتخابات شخص رهبری انقلاب داشتند اظهار کرد: ایشان فرمودند آنهایی که بنده را قبول ندارند نیز به پای صندوق‌های رای بیایند.


باهنر گفت: قصد داریم جلسات 24 نفره گذشته را برای انتخابات آینده احیا کنیم و از آیت‌الله موحدی کرمانی درخواست می‌کنیم که دعوت ما را پاسخ داده و ما را در رسیدن به وحدت یاری دهند، از طرف دیگر آقای تقوی جلساتی را آغاز کرده‌اند که ما در پی آن هستیم که این جلسات نیز ادامه پیدا کند تا در دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر به نظری واحد برسیم.


دبیر کل جامعه اسلامی مهندسی با بیان اینکه انتخابات شوراهای شهر اکثرا تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار می‌گیرد، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری ابهامات خاصی وجود دارد که به مرور این ابهامات رفع می‌شود.


باهنر افزود: در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری، دولت فعلی اهدافی داشته است که در رسیدن به این اهداف در برخی موفقیت‌آمیز و در تعدادی نیز ناموفق بوده است. در مورد برجام موضع ما میانه است و ما طرف مقابل کشورمان را بدعهد می‌دانیم ولی بر این نظر هستیم که نباید زیر میز برجام زد.


دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه میدان مذاکره میدان جنگ سخت بوده است گفت: رئیس بانک مرکزی به سوئیس می‌رود و در اجلاس جهانی بانکها شرکت می‌کند و در آنجا می‌گوید شما پس از برجام بدعهدی کردید ولی آنگاه که ایشان به ایران می‌آید حرفش عوض می‌شود.


باهنر ادامه داد: ما قرار نبوده است که هیچ امتیازی ندهیم و از طرف دیگر امتیاز بگیریم. ما در برجام به اهداف اصلی خود نرسیدیم.


وی با اشاره به اینکه هدفگذاری تورم صفر درصد غیرواقعی است تصریح کرد: تورم صفر درصد یا زیر 10 درصد غیرواقعی بوده و مردم احساس نمی‌کنند که از رکود عبور کرده باشیم.


دبیر کل جامعه اسلامی مهندسی ادامه داد: دولت اگر نتواند تا پایان سال چندین کار اساسی انجام دهد در دور دوم برای رای‌آوری به مشکل برخواهد خورد.


باهنر افزود: با توجه به نبود احزاب، چند ماه مانده به ریاست جمهوری دوباره کاندیداهایی نامعلوم سردرمی‌آورند.


وی با بیان اینکه بحث درباره کاندیداتوری دوباره آقای احمدی‌نژاد یک موضوعی است که مورد بحث و بررسی جناحهای مختلف قرار گرفته است افزود: برخی می‌گویند ایشان رد صلاحیت می‌شود یا تایید ولی احتمال تکرار ایشان بسیار اندک است.


باهنر در تحلیل انتخابات پیش رو گفت: اگر آقای روحانی در مرحله رای‌گیری به دور دوم برسد مردم هر فردی را که در مقابل او باشد به او رای خواهند داد.


دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه با بیان اینکه مردم در انتخابات مجلس تشکیلاتی و حزبی رای دادند که این اقدام بسیار مناسب بود گفت: برخی می‌گویند مردم به لیستی رای دادند که نمی‌شناختند این در حالی بوده است که در دوره‌های قبلی در برخی حوزه‌های رای‌گیری نتایج بدین  گونه بوده است.


باهنر با بیان اینکه فعالان سیاسی به این نتیجه رسیده‌اند که هر کس که مطالبه‌ای دارد باید در پای صندوق رای مطالبه خود را پیگیری کند، اظهار کرد: در سال 88 و در مجلس ششم اشتباهاتی صورت گرفت ولی در این دوره احزاب به این نتیجه رسیده بودند که پای صندوقهای رای آمده و به عرصه دموکراسی اعتماد کنند که البته تئوریسین‌های اصلاح‌طلب نیز به این نکته اشاره کردند که نتایج در پای صندوق‌های رای مشخص می‌شود.


وی ادامه داد: در کشور اتفاقات مهمی افتاد. در تهران نتایج صفر به 30  به نفع اصلاح‌طلبان شد. در مشهد نتایج برعکس شد و اصولگرایان پیروز انتخابات شدند. بعد از انتخابات مجلس برخی دوستان شوکه شدند.


دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه من پیش از این پیش‌بینی کرده بودم که این بار نتایجی متفاوت از تحلیل سیاسیون رخ خواهد داد گفت: البته دوستان اصولگرا و اصلاح‌طلب باور نمی‌کردند که این نتایج بروز کند.


باهنر با بیان اینکه در دور دوم محمدرضا عارف برخی روزها دو هزار کیلومتر راه می‌پیمود تا به استانها برود، گفت: اما این تلاشها در حالی بود که آقای عارف در مجلس 103 رای آورد که برخی اصلاح‌طلبان گفتند که این یک برنامه‌ریزی بوده است البته به نظر بنده این سخن به یک شوخی بیشتر شباهت دارد و این مجموع رای اصلاح طلبان در مجلس است.


وی ادامه داد: ترکیب هیئت رئیسه مجلس نیز از 12 نفر، 4 نفر اصلاح‌طلب، یک نفر میانه‌رو و 7 نفر اصولگرا هستند. در کمیسیونها نیز 11 کمیسیون به اصولگرایان و 3 کمیسیون نیز به اصلاح‌طلبان رسید.


دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه برخی می‌گویند برخی از افراد لیست امید اصولگرا بودند و با نردبان ما آمدند بالا و بالعکس برخی اصولگراها می‌گویند که برخی خود را اصولگرا معرفی کرده و پس از آنکه رای آوردند خود را مستقل معرفی کردند، تصریح کرد: این سخنان عجیب و غریب به دلیل نبود نظام حزبی است که افراد بعد از انتخابات نظرشان عوض می‌شود و این در صورتی حل می‌شود که احزابی نظام‌مند وجود داشته باشند.


باهنر گفت: در انتخابات آمریکا نیز نظام حزبی وجود دارد. این نیست که به غربی‌ها انتقاد کنیم و تمامی تقصیرها را بر گردن روسای جمهوری غربی بیندازیم.


وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ترکیه گفت: با اینکه کودتا 24 ساعت طول نکشید ولی تحلیل‌های این کودتا همچنان باقی خواهند ماند. در زمان آتاتورک حکومتی ضددین و محارب با اسلام در ترکیه شکل گرفته بود و پس از آتاتورک هر قدرتی که به راس کار می‌آمد تفکر سیاست‌های آتاتورک بود و اکثرا  در ارتش بوده و مخالف سیاستهای اسلامی بودند.


باهنر  با بیان اینکه تاکنون در ترکیه چندین کودتا رخ داده است  اظهار کرد: زمان آقای اربکان ایشان اسلام‌زدایی کرد و آموزش و پرورش و پلیس این کشور را به مسلمانان داد. تا قبل از اربکان ترکیه در منطقه خاورمیانه هیچ قدرتی نداشت.


وی با اشاره به اینکه اردوغان آدمی قدر و انحصارطلب است گفت: اردوغان در پی راه‌اندازی امپراطوری عثمانی است و برای رسیدن به این اقدام با اتحادیه اروپا و سازمانهای اسلامی و غیراسلامی همکاری می‌کند.


دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اردوغان فردی است که علاقه دارد که هم با اسلامگراها باشد و هم با پیمان عربی اسرائیلی تصریح کرد: مقامات بلندپایه آمریکا پس از گذشت چندین ساعت بعد از کودتای ترکیه موضع گرفتند و عربستان هم در ابتدای این واقعه ابراز خوشحالی کرد و پس از آن بود که موضعی انتقادی نسبت به کودتا گرفت.


باهنر در پایان اظهار کرد: ایران نیز در ساعات ابتدایی کودتا جلسه اضطراری تشکیل داد و مواضعی مقتدرانه در مقابل این کودتا گرفت.


انتهای پیام/



8057130
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق درباره رخداد‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی وزیر کشور درباره قانون مقابله با تحریم کالاهای صهیونیستی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است