گوناگون 18:00 - 17 بهمن 1394
دونالد ترامپ از داوطلبان جمهوریخواه نامزدی ریاست جمهوری آمریکا گفت، ایران پول را از آمریکا، کشوری ورشکسته با ۱۹ تریلیون (۱۹ هزار میلیارد) دلار بدهی، گرفت و برای خرید هواپیما به جای بویینگ از اروپا ایرباس خرید.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان که پیش از انتخابات درون حزبی نیوهمپشایر، جمعه ( 16 بهمن) به روی آنتن رفت، از توافقنامه هسته‌ای ایران و 1+5 برجام انتقاد کرد و از جمله گفت: اگر قرار بود من به عنوان رئیس جمهوری آمریکا وارد مذاکرات با ایران شوم، اولین پیش شرط شروع مذاکرات را آزادی زندانیان آمریکایی در ایران تعیین کرده و در صورت عدم موافقت ایران، ضمن ترک مذاکرات تحریم‌ها علیه ایران را دوچندان می‌کردم.

وی در ادامه این سناریوی خیالی افزود: آنگاه ایران ظرف 24 ساعت با ما تماس می‌گرفت و زندانیانمان را آزاد می‌کرد.

ترامپ ادامه داد: در مرحله بعد به ایران این واقعیت را می‌گفتم که ما کشوری ورشکسته و گرفتار با بیش از 19 ترلیون دلار بدهی هستیم و توان بازپرداخت 150 میلیارد دلار را به شما نخواهیم داشت، مذاکرات لغو می‌شد و دو روز بعد آنها (ایران) تماس می‌گرفتند و ما هم 150 میلیارد دلار را حفظ کرده بودیم.

منظور ترامپ پول‌های ایران از محل فروش نفت و دیگر جاهاست که پس از تحریم‌ها بلوکه شد و پس از برجام، باید به ایران بازپس داده شوند. این پولها حدود 100 میلیارد دلار برآورد می‌شوند.

ترامپ اضافه کرد: ایران پول را از ما گرفت و چه کرد؟ 118 فروند هواپیمای ایرباس و نه بویینگ (آمریکایی) خرید. از پول‌ها را در اروپا استفاده شد، از روسیه موشک خریدند که من حتی نمی‌دانستم به ایران اجازه این کار داده شده است! این (توافقنامه) واقعا ناعادلانه و نشانه بی‌کفایتی است.


7659312
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است