اقتصادی 17:05 - 01 بهمن 1399

بهره‌وری نیروی‌ انسانی عامل ارتقای سودآوری در صنعت بیمه

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، رئیس پژوهشکده بیمه، در هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد منابع انسانی، ضمن بیان مطلب فوق، خاطرنشان کرد: بهره‌وری نیروی‌ انسانی در صنعت بیمه با استفاده از چرخه مدیریت بهره‌وری؛ برنامه‌ریزی برای تغییر، اجرای برنامه، نظارت و اصلاح مستمر و پیوسته امکان‌پذیر است.

حمید کردبچه با بیان اینکه برای محاسبه بهره وری چه در شکل بهره وری کلی عوامل تولید و چه بهره وری جزئی عوامل تولید مانند بهره‌ وری سرمایه به اطلاعاتی مورد نیاز است که متأسفانه تولید نمی‌شود و در اختیار نیست، گفت: اطلاعاتی که امروز در شرکت‌ها برای تحلیل عملکرد استفاده می‌ شود مبتنی بر نماگرهای مالی هستند. اگرچه این اطلاعات بسیار مهم بوده و برای ارزیابی عملکرد مالی شرکت‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند، اما برای محاسبه بهره‌ وری کفایت نمی‌ کنند.

وی از انتشار نماگرهای ۲۵ شرکت بازار سرمایه در چند سال اخیر در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: تولید و انتشار نماگرهای اقتصادی که می‌توانند مجموعه اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه بهره وری شرکت‌های بیمه‌ای را در اختیار قرار دهند، در دستور کار همکاران پژوهشکده بیمه قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده بیمه افزود: اطلاعات ستانده و ارزش افزوده شرکت‌ها، هزینه‌های واسطه و جریان وجوه مهم‌ترین اطلاعات در این رابطه هستند که با استفاده از آنها محاسبه شاخص‌هایی مانند بهره وری امکان‌پذیر خواهند بود.

حمید کردبچه در ادامه تصویری از بهره وری نیروی انسانی شرکت‌های بیمه که بر اساس برآوردهای اولیه از نتایج اطلاعات به دست آمده، محاسبه شده بود را ارائه و اظهار کرد: براساس این نتایج بهره وری نیروی انسانی پایین بوده است که امید است و با ارائه راهکارهای لازم شاهد بهبود بهره‌وری نیروی انسانی در صنعت بیمه باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: شایسته است شرکت‌های بیمه با راه‌اندازی چرخه بهره‌وری بسترهای ارتقای بهره‌وری و در نهایت افزایش سوداوری را مهیا کنند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


10913291
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۹ فروردین به ۲۳.۵۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز اول اردیبهشت، شاخص کل بورس ۳۴ هزار و ۱۸ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس شاهد کاهش حق الزحمه های نجومی از سوی مشاوران املاک کشور بودیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر بورس‌ها از بازگشت دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی خود خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس هم اکنون به محدوده ۲.۱۷۰.۰۰۰ رسیده و انتظار داریم از همین محدوده حمایت شده و روند صعودی جدیدی را آغاز کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اختصاص تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی زمینه را برای افزایش بیشتر متقاضیان مسکن افزایش می دهد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تسلا در پی بروز نقصی از پدال گاز خودرو‌های سایبرتراک که خطر تصادف را افزایش می‌دهد، بیش از ۳ هزار خودرو از این مدل را فراخوان می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به شکل کامل کاغذ را از کروکی‌ها تا پایان خرداد با همکاری فراجا حذف می‌کنیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است