اجتماعی 02:14 - 03 اسفند 1397
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه یکی از تبصره های مصوب صحن علنی در روز سه شنبه گذشته اختصاص هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای نوسازی مدارس است و قطعی شد که به بودجه ۱,۸۵۰ میلیارد تومانی ما اضافه شود گفت: تا الان، قاطعانه می‌توان گفت که برای سال ۹۸ حدود ۲,۸۵۰ میلیارد تومان بودجه داریم.

تصویب اختصاص ۱۰۰۰میلیارد اوراق مالی برای نوسازی مدارس در سال ۹۸

مهراله رخشانی‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت بودجه‌ای سازمان نوسازی مدارس اظهار کرد: سال گذشته رئیس سابق سازمان نوسازی مدارس اعلام کرده بود که اعتبارات نوسازی با کاهش ۳۵ درصدی به رقم حدود ۵۱۸ میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال ۹۷ رسیده است اما امسال رقمی که سازمان برنامه و بودجه در لایحه پیشنهاد داده ۱,۸۵۰ میلیارد تومان است. یعنی رشد بیش از سه و نیم برابری بودجه ما در لایحه سال ۹۸ نسبت به لایحه سال ۹۷ که نشان دهنده نگاه مثبت همکاران سازمان برنامه و بودجه نسبت به نوسازی مدارس و توجه آنها به مناطق محروم است.

وی افزود: این بودجه به کمیسیون تلفیق رفت و در کمیسیون تلفیق شش مصوبه دیگر نیز برای نوسازی مدارس مصوب کردند که اکنون به صحن علنی رفته است و امیدوارم آن مصوبات در صحن علنی هم رای بیاورد. اگر اینگونه شود و آن مصوبات در صحن تصویب شوند و تخصیص مناسب بدهند می‌شود گفت که اعتبار قابل توجهی برای نوسازی در سال ۹۸ خواهیم داشت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه یکی از تبصره‌هایی که روز سه شنبه در صحن علنی رای آورد، حدود هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای نوسازی مدارس است و قطعی شد که به آن ۱,۸۵۰ میلیارد تومان اضافه شود اظهار کرد: پس تا همین الان قاطعانه می‌توان گفت که برای سال ۹۸ حدود ۲,۸۵۰ میلیارد تومان بودجه داریم.

رخشانی مهر ادامه داد: به علاوه چند تبصره دیگر که اگر رای بیاورند رقمی بر بودجه ما افزوده خواهد شد؛ مانند مالیات آستان قدس ،‌۲۰ درصد ورودی حساب ذخیره ارزی و افزایش سهم ما از اعتبارات گاز از این جمله هستند.

وی درباره مالیات آستان قدس رضوی گفت: این مورد در قوانین دائمی برنامه ششم و قانون الحاق آمده بود که مالیات آستان قدس و … برای برقراری عدالت آموزشی به نوسازی مدارس بیاید که اجرایی نشده بود، اما امسال برش بودجه‌ای آن وارد برنامه بودجه ۹۸ شد و اگر محقق شود عدد قابل توجهی است و می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند و با توجه به اینکه نقدی هم هست ترکیب این بودجه نقدی با اوراقی که دولت تخصیص می‌دهد جهشی را رقم می‌زند. البته اگر در صحن تصویب شود، سازوکار اجرایی کردن آن باید بررسی و تدوین شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره سرنوشت سه میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی که قرار بود به سازمان نوسازی تعلق بگیرد اظهار کرد: آن سه میلیارد دلار در کمیسیون فرعی اقتصادی دولت مطرح شد و نظر آنها با آموزش و پرورش همراه بود که آن را برای نوسازی مدارس درنظر بگیرند که منوط شد به تصویب آیین‌نامه‌ای در هیئت دولت تا بر اساس آن نحوه هزینه کرد اعتبارات حساب ذخیره ارزی را مشخص کنند. این آیین نامه مصوب شده و طبق آخرین پیگیری ها قرار است طی هفته آینده کمیسیون اصلی اقتصادی دولت برگزار شود و آنجا تصمیم بگیرند که چقدر از محل حساب ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس درنظر بگیرند.

رخشانی مهر افزد: بسیار جدی پیگیری انجام دادیم و نسبت به موضوع منفعل نبودیم و امیدوارم تصمیم مناسبی برای آن گرفته شود و مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پاسخ به اینکه آیا بودجه سال آینده قابل قبول است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، این بودجه را قابل قبول می‌دانم؛ اما قطعا تحول آفرین نیست و جمع‌آوری همه مدارس ناایمن با شرایط فعلی و با این اعداد و ارقام امکان پذیر نیست.

وی افزود: ولی مقایسه بودجه سه سال اخیر نشان می‌دهد، همکاران سازمان برنامه و نمایندگان مجلس پذیرفته‌اند که باید به سازمان نوسازی توجه بیشتری داشته باشند.

رخشانی مهر با بیان اینکه ما در سه ماهه اول سال ۹۷ حدود ۱۱۰ درصد تخصیص گرفته‌ایم، گفت: در لایحه بودجه سال ۹۷، ۵۱۸ میلیارد تومان بودجه داشتیم که ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم بعدا در مجلس به آن اضافه شد و به ۱۵۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت و سازمان برنامه هم ۱۱۰ درصد تخصیص داد و به این ترتیب اعتبارات امسال به بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسید و بین استان‌ها توزیع شد. برآورد ما این بود که می‌توانیم پروژه‌های نیمه تمام  را تکمیل کنیم، اما نوسان قیمتی پیش آمد و با افزایش قیمت مصالح درگیر مشکلات جدید شدیم. ما پروژه‌ها را به مناقصه می‌گذاریم، ولی پیمانکار به دلیل نوسانات قیمتی شرکت نمی‌کند و وقتی پیمانکار نداشته باشیم، امکان جذب اعتبار نیز برایمان وجود ندارد و اکنون یک نگرانی ما همین است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: با افزایش قیمت مصالح، هزینه تمام شده پروژه‌ها نیز  بالاتر می‌رود و نمی‌توانیم قاطعانه بگوییم که رشد چندبرابری نسبت به کلاس‌های افتتاح شده در مهر ۹۷ داریم، اما قطعا رشد خواهیم داشت. در سال جاری، ۸۰۰۰ کلاس درس در مهرماه و ۲۰۰۰ کلاس در دهه فجر تحویل دادیم و مجموعا  در سال ۹۷، ۱۰ هزار کلاس درس را بهره‌برداری کردیم که با توجه به جمیع جهات قابل قبول است و برای سال ۹۸ هم حتما بیش از ۱۰ هزار کلاس درس تحویل خواهیم داد.

انتهای پیام


10060891
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: کلیه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ می‌بایست در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی نامه مشمولان حضوریابند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت انواع قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شرور، عامل تیراندازی و اراذل و اوباش در شهر تهران دستگیر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به ممنوعیت ورود حیوانات اهلی به ویژه سگ‌ها به بوستان‌های تهران، گفت: در این حوزه شهروندان باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» محسنی اژه‌ای گفت: عملیات «وعده صادق» که یک اقدام تنبیهی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی بود، حق مشروع جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی برای تحقق شعار سال خواستار شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تمامی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ در سراسر کشور جهت شرکت در دوره کارآموزی مربوط که از پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود؛ باید ثبت نام کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود تذکرهای قبلی متاسفانه شاهد این هستیم که هر روز رفیوژهای جدیدی که بسیار هزینه بر هستند وسط خیابان‌ها سبز می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران از تمدید ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار گودرزی گفت: مأموران هنگ مرزی زابل مستقر در پست مراقبت پل بین‌المللی ابریشم ۵۲۰ کیلوگرم مواد افیونی را کشف و ضبط کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است