گوناگون 07:47 - 06 مرداد 1394
تابستان فرا می رسد و گرمای هوا شدیدتر می شود. کجا سفر کنیم که هم از گرما دور باشیم و هم از سفر لذت ببریم؟ برایتان چند پیشنهاد سفر داریم.









هفته نامه زندگی مثبت: تابستان فرا می رسد و گرمای هوا شدیدتر می شود. کجا سفر کنیم که هم از گرما دور باشیم و هم از سفر لذت ببریم؟ برایتان چند پیشنهاد سفر داریم.



1- تنگه واشی



از گرما به کجا فرار کنیم؟!



تنگه واشی یا ساواشی مکانی در حدود 17 کیلومتری فیروزکوه است که با آب و هوای مناسب مقصد بسیاری در تابستان است. یکی از جذاب ترین بخش های سفر به این تنگه، حرکت در رودخانه ای است که بین یک دره سنگی قرار دارد. بسیاری از آژانس های گردشگری تورها کوتاه مدت به این مقصد هیجان انگیز دارند. برای رفتن به این تنگه می توانید از جاده فیروزکوه- تهران پس از ورود به یک جاده فرعی و طی 10 کیلومتر، به روستای جلیز جند برسید. سپس با عبور از روستا و طی چند کیلومتر، به محل پیاده روی تنگه بروید.




2- آبشار نوژیان



از گرما به کجا فرار کنیم؟!



آبشار نوژیان در 40 کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد در لرستان است. این آبشار با 95 متر ارتفاع، از بلندترین آبشارها کشور محسوب می شود. علت مشهوربودن این مکان، آبشار است ولی خود روستا و موناطق اطراف نیز بسیار زیبا هستند. جنگل های اطراف آبشار از انبوه ترین جنگل های بلوط هستند. برای رسیدن به این مکان زیبا، از پلیس راه خرم آباد- بروجرد عبور کنید. در جاده کمربندی خرم آباد به سمت جنوب برودی. به یک سه راهی می رسید که تابلوی آّبشار نوژیان را خواهید دید. کل مسیر را می توانید با اتومبیل بروید اما توصیه می کنیم بیشتر آن را پیاده بروید و از مسیر جنگلی لذت ببرید.




3- سرعین



از گرما به کجا فرار کنیم؟!



این روستا در استان اردبیل، مقصد بسیار خوش آب و هوایی برای تابستان است. این منطقه به داشتن چشمه های آب گرم معروف است. در این شهر هتل و مهمانسراهای بسیاری برای اقامت چند روزه وجود دارد که قیمت های نسبتا ارزانی هم دارند. همچنین در نزدیکی سرعین، روستای تاریخی کنزق وجود دارد که پر از چشمه های طبیعی و گیاهان دارویی است.




4- دهکده جهان نما



از گرما به کجا فرار کنیم؟!



جهان نما یک دهکده ییلاقی در استان گلستان است. این منطقه در میان کوه های البرز قرار دارد و بر فراز آن می توان دشت گرگان و دریا را نظاره کرد. این منطقه بسیار زیبا، مکان مناسبی برای پناه بردن از گرما به منطقه ای خنک است. برای رسیدن به جهان نما، به سمت ارتفاعات درازنو و به سمت روستای رادکان و سپس به سمت جاده روستاهای چمن ساور و حاجی آباد بروید. در دوراهی باید راه سمت چپ را انتخاب کنید و سپس به دشت جهان نما می رسید.




5- بهشت گمشده



از گرما به کجا فرار کنیم؟!



بهشت گمشده نام منطقه ای خوش آب و هوا در شهرستان مرودشت در منطقه کامفیروز در فاصله 120 کیلومتری شمال غربی شیراز است. این منطقه دیدنی با پوشش گیاهی سرسبز، آبشارهای کم ارتفاع طبیعی و آب فراوانی که از چشمه ها به پایین سرازیر می شود، مانند بهشتی روی زمین است. این منطقه که در تیرماه زیباست، امکان اقامت شبانه هم دارد. برای رسیدن به این بهشت زمینی باید از جاده مرودشت- کامفیروز بروید.


6820372
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است