بین‌الملل 23:21 - 29 آبان 1393
گروه تروریستی داعش هر بار در ویدئوی سر بریدن گروگان ها، نام گروگان بعدی را که در نوبت اعدام قرار دارد، اعلام می کند. اما این گروهک تروریستی در عملیات اعدام پیتر کاسیگ نام قربانی بعدی را اعلام نکرد. این امر باعث مطرح شدن این سؤال شده است که داعش چند گروگان دیگر در اختیار دارد؟

چند خارجی دیگر در بند تروریست های داعش هستند؟

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کانتلی" روزنامه نگار انگلیسی هنوز گروگان داعش است که در آخرین فیلم منتشر شده از سوی تشکیلات داعش، از اوضاع داخل شهر عین العرب سوریه گزارش داد.

داعش، همچنین یک امداد رسان زن امریکایی 26 ساله را در سوریه ربود،.

نزدیکان این جوان و مقامات امریکایی با اظهار نگرانی درباره سلامتی این زن جوان امریکایی، خواستار عدم افشای هویت وی شده اند.

به دنبال بیعت پیاپی گروههای افراطی مختلف با داعش، پیش بینی می شود این گروه تروریستی، به دنبال ربودن گروگان های جدیدی در داخل عراق، سوریه یا مناطق دیگر باشد.

داعش، "جمیز فولی" روزنامه نگار امریکایی را ذبح کرده و ویدیوی این اقدام را منتشر نمود.

جیمز فولی 40 ساله شمار زیادی از حوادث در مناطق پرتنش منطقه خاورمیانه از جمله عراق، سوریه و لیبی را پوشش داده بود.

در نوامبر 2012 ، حدود 40 فرد مسلح، خودروی حامل جمیز فولی را در یکی از مناطق درگیری ارتش سوریه و تروریست ها متوقف کردند.

ربایندگان جمیز فولی در آغاز برای آزادی وی 132 میلیون دلار درخواست کردند، و نزدیکان فولی و مؤسسه رسانه ای طرف قرارداد و، تلاشهایشان را به هدف جمع آوری کمک برای آزادی وی را آغاز نمودند.

اما تماس ها با ربایندگان قطع شد تا اینکه در 13 آگوست آنها اعلام کردند که فولی کشته خواهد شد.

در فیلم سر بریدن جیمز فولی، یک روزنامه نگار امریکایی دیگر به نام "استیون سوتلف" مشاهده شد که داعش تهدید کرد در صورتی که حملات هوایی امریکا علیه این گروه ادامه یابد، سوتلوف نیز کشته خواهد شد.

سرانجام داعش در دوم سپتامبر سال جاری میلادی و تنها دو هفته پس از اعدام جمیز فولی، سوتلف را هم سربرید.

چند امریکایی دیگر توسط عناصر مسلح ربوده شده اند که از آن جمله می توان به پیتر کرتس اشاره کرد که در اکتبر سال 2012 در مرز سوریه ربوده شد. اما جبهه النصره سرانجام یکشنبه گذشته وی را آزاد کرد.


5230624
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات آمریکایی از آماده سازی بسته کمک‌های تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد دلار به اوکراین خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد: با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته نخست وزیر انگلیس قرار است این کشور هزینه‌های دفاعی خود را به ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور افزایش دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس گفت: دشمن صهیونیستی پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، در باتلاق غزه گرفتار شده و مقاومت همچنان ثابت قدم است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آژانس پناهجویان سازمان ملل از واژگونی یک قایق حامل پناهجویان در نزدیکی آب‌های جیبوتی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادگاه عالی اسپانیا پرونده جاسوسی نرم افزار پگاسوس از مقامات ارشد سیاسی این کشور را بار دیگر بازگشایی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب الله لبنان اعلام کرد که چهار پایگاه نظامیان صهیونیست در مناطق اشغالی جنوب این کشور و همچنین شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف حمله قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده ارشد نیرو‌های اوکراینی از عملیات نظامی تهاجمی روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی در آینده خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا به برآورد خسارات وارده به غزه از آغاز حملات اسرائیل به این باریکه پرداخت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است