سیاسی 13:43 - 07 خرداد 1396
نجفی خوشرودی در نطق میان دستور:
عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در تشکیل کابینه جدید صدای مردم شنیده شود از دولت درخواست کرد لایحه جامع مقابله با بیکاری را به مجلس ارائه کند.

صدای مردم در تشکیل کابینه جدید دولت شنیده شود/ دولت لایحه جامع مقابله با بیکاری را به مجلس ارائه کند

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، علی نجفی خوشرودی در نشست علنی امروز یک شنبه (7 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور  ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه مردم ایران در روز 29 اردبیهشت حماسه دیگری خلق کردند، گفت: این حماسه با هدایت و حمایت داهیانه مقام معظم رهبری و هوشمندی مردم رقم خورد؛ ضمن تشکر از عوامل انتخابات، تبریک به رئیس جمهور و تجلیل از مشارکت بالای مردم در انتخابات شایسته است برخی با طرح مسائلی همچون رای حلال و غیرحلال موجب تفرقه و تشویق اذهان عمومی نشوند و در شرایط حساس منطقه‌ای و بین‌المللی به همبستگی و وحدت ملی بیفزایند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از رئیس جمهور انتظار می رود در تشکیل کابینه جدید صدای مردم شنیده شود و جوانگرایی، کارآمدی و انتخاب تیم قوی در استان ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مبانی اقتدار ایران، مردم و ارزش های والای نظام است، تصریح کرد: همزمان با تلاش آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای این کشور برای ائتلاف سازی مردم ایران با حضور در انتخابات و رای مجدد به رئیس جمهور محترم، پیام صلح و امنیت به دنیا دادند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: مردم ایران نشان دادند که اقتدار ایران در مردم‌سالاری دینی، اتکا به ارزش ها و آرمان ها و در همبستگی آنها است نه اتکا به قدرت های خارجی.

نجفی خوشرودی با یادآوری اینکه همچنان که بارها تأکید شد بیکاری جوانان از مهمترین آسیب‌ها و تهدیدات به شمار می رود؛ افزود: انتظار می رود در اسرع وقت دولت لایحه جامع مقابله با بیکاری را به مجلس ارائه کند؛ در این راستا تسریع در تصویب لایحه حمایت از رونق اشتغال در مناطق روستایی و عشایری از طریق اختصاص مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی می تواند به توسعه، آبادانی و رونق تولید در مناطق روستایی کمک کند.

نماینده مردم بابل در مجلس دهم، با یادآوری معضل پسماند در استان مازندران، گفت: این موضوع مخاطرات جدی برای سلامت مردم و محیط زیست در فرآیند توسعه به وجود آورده است؛ با توجه به فقدان تمرکز در مسئولیت مقابله با این معضل اساسی پیشنهاد می‌کنم تشکیل سازمان ملی مدیریت پسماند در دستور کار قرار گیرد تا به صورت مستمر نسبت به حل، مدیریت و کنترل این مشکل اقدام شود.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت خواستار کنترل بازار خرید و فروش برنج و جلوگیری از واردات برنج در موعد عرضه برنج داخلی شد و گفت: این دستگاه‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند تا کشاورزان و برنج کاران مظلوم و محروم متضرر نشوند و آنچه که به رنج حاصل می شود به ثمن  بخش فروخته نشود.

 وی بر لزوم استقرار تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه خود تاکید کرد و افزود: از وزارت صنعت، معدن و تجارت و شهرک های صنعتی تقاضا داریم به این موضوع توجه کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به وزیر راه و شهرسازی و سازمان نوسازی و بهسازی، یادآور شد: طبق صورت جلسه امضا شده درخواست می کنم نسبت به اجرای مفاد توافق مذکور در خصوص ساماندهی بابل رود تسریع نمایند.

 نماینده مردم بابل در مجلس ادامه داد: به وزارت اقتصاد و دارایی پیشنهاد می‌کنم بورس بین‌المللی محصولات دریایی در بابل راه‌اندازی شود.

نماینده مردم بابل در مجلس دهم، ادامه داد: به وزیر جهاد کشاورزی یادآور می کنم حمایت از دامپروری یکی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است اما متاسفانه توجه مناسبی به این موضوع نمی شود و بالا بودن نرخ اقلام نهاده‌های دامی، پایین بودن قیمت فرآورده‌های دامی و فقدان صنایع تبدیلی از جمله مشکلات در این بخش به ویژه در شهرستان بابل است؛ انتظار می‌رود اقدامات لازم در این مورد اندیشیده شود.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ضمن درخواست تجدید نظر در تصمیم‌گیری‌های نسبت به تیم فوتبال "خونه به خونه" بابل از وزیر ورزش درخواست کرد نسبت به حمایت جدی‌تر از ورزش شهرستان بابل و تأسیس ورزشگاه و استادیوم ورزشی مدرن در این منطقه اقدام کند.


9134198
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سنگدوینی گفت: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: شکاف عمیق بین دولتمردان صهیونیست‌زده و افکار عمومی در غرب، دیگر قابل انکار نیست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی بین دو‌کشور تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو‌کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتص...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با قاسم الاعرجی همتای عراقی بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو جانبه تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علی‌اکبر محرابیان گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سکینه سادات پاد گفت: دشمن برای بحث حجاب برنامه داشته و ما نمی‌توانیم بدون برنامه با این دشمن که به دنبال اقدامات هنجار شکنانه است رقابت کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سکینه سادات پاد گفت:دشمن برای بحث حجاب ما برنامه داشته و ما نمی‌توانیم بدون برنامه با این دشمن که به دنبال اقدامات هنجار شکنانه است رقابت کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای سازمان جوانان حزب کارگزاران سازندگی ایران، با «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دیدار کردند و جهانگیری در این دیدار گفت: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران و دهه گمشده اقتصاد ایران بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان به شهر کراچی به عنوان مرکز ایالت سند سفر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است