اجتماعی 17:42 - 06 بهمن 1393
معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح:
شیراز- ایرنا- معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: بر خلاف تصور عمومی جامعه، ضرب و جرح در شمار اولین یا دومین عناوین مجرمانه در کشور است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'محمد مصدق' دوشنبه در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح استان فارس در شیراز با بیان این مطلب که تنها با بررسی پرونده در دستگاه قضایی مشکلی حل نمی شود تصریح کرد :باید زمینه ارتکاب جرم در جامعه از بین برود.



معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در زمره سالم ترین نیروهای نظامی و انتظامی جهان هستند که مایه افتخار است.



مصدق از برگزاری همایش ها و مجامع پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یکی از تلاش ها در این راستا نام برد و گفت: علاوه بر این، در هر استان شورای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح تشکیل شده است.



وی ادامه داد: در این شورا، فرماندهان نیروهای مسلح حضور دارند ودر رابطه با مسایل مربوط به نیروهای مسلح تبادل نظر می کنند.



معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: امسال با جمع بندی همه فرماندهان نظامی و انتظامی موضوع ایراد ضرب و جرح مورد توجه قرار گرفته و در کل کشور اعلام و در حال بررسی است.



مصدق اظهار کرد: در نظر داشتن ارزش های اخلاقی و دینی مانند احترام، مهربانی، انصاف و بردباری و صبوری می تواند در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه اثرگذار باشد.



رییس کل دادگستری استان فارس نیز در این همایش گفت: نیروهای مسلح ایران با اتکا به نیروی مردمی امروز از اقتدار همه جانبه در همه عرصه ها برخوردار هستند.



علی القاصی مهر در ادامه نظارت بر نیروهای مسلح در راستای پیشگیری از وقوع جرم را در صیانت از اقتدار نیروهای مسلح کشور امری حیاتی خواند و افزود: باید ایراد ضرب و جرح در نیروهای مسلح آسیب شناسی شود.



وی تقویت مبانی اعتقادی و آموزش را در پیشگیری از وقوع این جرم در نیروهای مسلح خواستار شد و اظهار کرد: پرهیز از اعطای مسوولیت پرونده مهم و سنگین به افسری که توان آن را ندارد در پیشگیری از وقوع جرم موثر است.



رییس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت فرماندهان یگان ها بر حوزه مسوولیت خود گفت: هر جا نظارت ها دقیق تر بوده است کمترین مشکل را داشته ایم اما برخی مسایل به دلیل نبود نظارت کافی است که باید به آن توجه شود.



رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس نیز در این همایش عالی ترین ابزار پیشگیری از وقوع جرم در جامعه را تکیه بر تعالیم اخلاقی دانست و از کم توجهی به این موضوع در جامعه انتقاد کرد.



سید ابوالحسن هاشمی امامزاده افزود: اگر پلیس و دستگاه قضایی با قوی ترین اقدامات عمل کنند می توانند به میزان حدود 20 درصد جلوی وقوع جرم را بگیرند در حالی که آموزه های اخلاقی می تواند سد راه ارتکاب جرم باشد.



جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس نیز در این همایش گفت: کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم در سپاه استان فعال شده و در این راستا، کلاس هایی با عنوان نهضت آگاهسازی برای پاسداران و سربازان برگزار شده است.



سردار ابوالفضل گزنی در ادامه برنامه سپاه فجر استان در زمینه تکریم معنوی شهدا و اجرای طرح خادم الشهدا که در آن پاسداران به خانواده شهدا خدمت می کنند را الگوی مناسبی در راستای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح دانست. ک/2



2026/ 667

انتهای پیام /*


5707180
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است