اقتصادی 11:14 - 10 مهر 1401

اشتغال پایدار در روستا باید همراه با شناخت ظرفیت‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری صبح یکشنبه در پنجاه و دومین نشست قرارگاه اشتغال خراسان رضوی اظهار کرد: اشتغال پایدار در روستا باید همراه با شناخت و ظرفیت آنجا باشد و برای حل مشکلات باید چاره اندیشی کرد تا اشتغال در همان محل ایجاد شود و از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های مربوطه باید توقف ثبت اطلاعات در سامانه رصد اشتغال را پیگیری کنند تا به دریافت تسهیلات لازم برای متقاضیان نیز منجر شود.

وی افزود: آنچه که مشخص است در واقعیت میدانی اشتغال ایجاد شده است ولی به واسطه برخی مشکلات، اطلاعات در سامانه رصد ثبت نشده است و مسؤولان دستگاه‌های مربوطه باید این موضوع را پیگیری کنند.

نظری گفت: تحلیل وضعیت موجود استان باید به صورت دقیق به دست آید تا در تحلیل و تصمیم گیری قرارگاه اشتغال مورد توجه قرار گیرد. همچنین باید ظرفیت روستاهای مختلف و همچنین دستگاه‌ها و نهادهای خدمت رسان را شناسایی کرد و بر اساس آن و منابع موجود، همراه با تمایلات و امکانات روستایی که می‌توان ایجاد کرد به یک مدل تجربه شده و اجرایی رسید.

تعداد کل بیکاران روستایی خراسان رضوی ۲۸ هزار و ۲۷ نفر است

در ادامه محمد امین بابایی، مدیرکل اداره تعاون، رفاه و تأمین اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: جمعیت روستاهای استان یک میلیون و ۷۳۰ هزار و ۴۶۷ نفر است که در سه هزارو ۲۸۱ روستا ساکن هستند و تاکنون تعداد کل بیکاران روستایی استان ۲۸ هزار و ۲۷ نفر در هزار و ۵۹۱ روستا ثبت شده است.

مدیرکل اداره تعاون، رفاه و تأمین اجتماعی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر ۲ هزار نفر در روستاهای خراسان رضوی انواع تسهیلات برای ایجاد اشتغال را دریافت کرده اند همچنین ایجاد کسب و کارهای جدید با همکاری یک شتاب دهنده، آغاز شده است که در حال بررسی شرایط هستند و تاکنون ۱۳ ایده متناسب با روستاها به دست آمده است و این کار در حال پیگیری برای روستاهای دیگر است.

وی ادامه داد: هم اکنون کمیته امداد خراسان رضوی بیشترین ثبت اطلاعات را در سامانه رصد انجام داده است و لازم است تا سایر دستگاه‌ها نیز در این خصوص با جدیت بیشتری وارد شوند.


11700633
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵۰۰۰ میلیارد تومان اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته‌ی دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران، این موضوع را اقدامی مهم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و رفاه عمومی دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شرکت هواپیمایی کشوری گفت: از ابتدای اعزام زائران حج عمره تا به امروز بیش از ۱۵۰۰ نفر به سرزمین وحی اعزام شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم همکاری‌های بین دو کشور در تهران امضا شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است