استانی 05:25 - 13 تیر 1394
ساری؛
کارآفرینان در صحنه واقعی اقتصاد هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری ، مشاورعالی رییس جمهور در دهمین جشنواره استانی امتنان از کارآفرینان برتر با بیان این که کارآفرینان در صحنه واقعی اقتصاد هستند و آن چه آن ها منتقل می کنند برای ما آموزه است، گفت: ارائه راهکارهای لازم مستلزم آسیب شناسی درست بوده که تسهیلاتی به اقتصاد داده می شود برای چرخش آن کافی نیست.

اکبر ترکان، با اشاره به این که گردش پول در سیستم اقتصادی کشور کافی نبوده و پول ها در نقاطی حبس شده است، افزود: در حوزه بانکی بخش ناسالم باید تحت پیگرد قرار گیرد تا قسمت اصیل و درست آن آسیب نبیند.

وی با تاکید بر این که رکودی که با آن مواجه هستیم به سبب کمبود تقاضا است که وقتی قدرت خرید مردم کم می شود تقاضای کل پایین می آید، تصریح کرد: تسهیل صادرات امری ضروری بوده که باید به آن توجه شده و افزایش قدرت خرید سبب تحریک تقاضا می شود تا مردم بتوانند خرید کنند که فروش اعتباری به خروج از رکود کمک می کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: در برنامه پنج ساله آمده است بانک های کشور باید ساختار خود را اصلاح و تغییر دهند که هیچ اتفاقی در بانک ها نیافتاده و خود بانک ها رقیب واحدهای تولیدی شدند.

عزت الله یوسفیان ملا با بیان این که این ستاد ترکیبی از مسئولان در سطح بالای کشوری دستورات و مصوباتی دارد که اجرا نشده و بانک ها حاضر به همکاری برای وصول معوقات نیستند، افزود: کسانی که معوقات درشت دارند کارشناسان پول گرفته و قیمت وثیقه را غیرواقعی اعلام کردند.

وی یادآور شد: کارخانجات ما برای تولید آماده بوده ولی چون به داد آنان نرسیدند در حال تعطیلی هستند که همگان باید اهتمام ارزنده ای در راستای حمایت داشته باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران هم در این مراسم با بیان این که با وجود پهناوربودن کشور، تعدد افکار و تضاد منافع باید راهکاری پیدا کنیم تا همدلی و همزبانی محقق شود، گفت: باید برای توسعه اقتصادی همدل بوده که اگر اتفاقی نیافتد زیرساخت های لازم ایجاد نمی شود.

محمدپورعمران، با اشاره به این که اگر بتوانیم بخش خصوصی را میدان دار صنعتی شدن کنیم استراتژی توسعه موج صنعتی شدن محقق می شود، افزود: ارتقای بخش خصوصی باید در عمل باشد که دولت و ملت تکالیفی برعهده دارند.

وی با تاکید بر این که دولت تدبیر و امید جهت گیری صحیحی را اتخاذ کرده که با وجود تحریم ها ، امیدها به سبب ثبات افزایش یافته است، تصریح کرد: رانت زدایی، توسعه صادرات و عدم استقراض از بانک از اقدامات صحیح بوده که باید نظام بانکی کشور اصلاح شود.

رییس خانه صنعت و معدن مازندران در این مراسم با بیان این که سال های سال که در مازندران زندگی می کنیم صنعت و معدن از ضعف کلی برخوردار بود که در چند سال اخیر به نقطه مطلوبی رسیده است، گفت: بخش عمده ای از کارخانجات صنعتی و معدنی مازندران به سبب کمبود نقدینگی تعطیل شده است.

نصرالله صدرزاده افزود: بانک ها هنوز به این نقطه نرسیدند کار نیاز به همکاری همه جانبه دارد و باید دست در دست هم دهیم تا پیشرفت را نهادینه کرده و به نقطه خوبی برسیم.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران در این مراسم با بیان این که جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر مازندران به دنبال شناسایی کارآفرینان برتر و معرفی آنان به عموم مردم و جوانان است، گفت: افراد معرفی شده گلچینی از کارآفرینان استان بوده که در روند داوری به عنوان برتر انتخاب شدند که نام واقعی این جشنواره تلاش و رقابت برای خدمت و تولید است.

شهرام ابراهیمیان، با اشاره به این که 970 نفر از کارآفرینان به صورت داوطلبانه شرکت و 15 نفر به عنوان کارآفرین برتر استان انتخاب شدند، افزود: امیدواریم برگزیدگان برتر به عنوان الگو و راهنمایی ارزنده در این عرصه درخشیده و گام های ارزشمندی بردارند.

گفتنی است؛ مدیران عامل شرکت های تکامل غذا، لوله و اتصالات وحید، آسیاب طلایی، فرآورده های گوشتی کاله، دیرگداز مازندران، مازیار صنعت، بهار نارنج ، تعمیرات صنایع نیروگاهی صنیر، نرم افزار، راهبران بندر فریدونکنار، فرآورده های لبنی صالح آمل، کیسه کاسپین، آنتی بیوتیک سازان ایران، دوشه هراز ، آرین سینا و دبستان غیرانتفاعی شکوه دانش به عنوان کارآفرینان برتر استان مازندران معرفی شدند.

انتهای پیام ///


6687917
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است