استانی 12:30 - 23 آذر 1397

رییس جمهور ارزانی ۲۰درصدی کالا با پذیرش «اف ای تی اف»را تضمین کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه های امروز نماز جمعه لواسان گفت: دشمنی آمریکا با ما تمامی ندارد، ما در کشور مشکلاتی داریم، از دست برخی هم ناراحت و نگران هستیم، اما می‌دانیم دشمن ما آمریکا است، برای همین باید مراقب باشیم که فریب شیطان بزرگ را نخوریم و آلوده به حیله‌های آن نشویم، آمریکا می‌خواست امسال را برای کشور و نظام ما تلخ کند، نتوانست.

وی افزود: وقتی مشکل اقتصادی مردم را می‌بینیم، مشکلات کارگران را می‌بینیم، وقتی بی‌کاری افراد را می‌بینیم، وقتی می‌بینیم، برخی جلوی زن و بچه‌ی خود خجالت‌زده هستند، از شدت خجالت و انفعال نمی‌دانیم چه باید بکنیم، جداً همه‌ی مسئولان باید فکری بکنند، وگرنه پیش خدا مسئول هستند و در قیامت گرفتاری ما سخت خواهد بود.

امام جمعه لواسان گفت: اما باید مراقب باشیم که فریب امریکا را همان‌گونه که غرب‌زده‌ها خورده‌اند، نخوریم، امریکا دشمن درجه‌ی یک ماست و برای ما نقشه‌ها کشیده است و متأسفانه گروهی در ایران به دنبال همین نقشه حرکت می‌کنند و دقیقاً همان را فریاد می‌زنند که امریکا می‌خواهد، امریکا امسال موفق نشد، اما برای سال آینده که سال انتخابات مجلس است، برنامه دارد و ما هیچ‌گاه نباید مراقبت خود را کم کنیم و گروهی هم در داخل به دنبال صحنه‌گردانی هستند.

وی اضافه کرد: هم مسئولان باید کار کنند، تلاش کنند و تلاش‌شان روز به روز بیشتر و جدی‌تر شود و مشکلات اقتصادی را با کمک جوانان کشور، نه نگاه به امریکا و اروپا، حل کنند، هم همگی ما باید بیدار باشیم و اجازه‌ی نفوذ دشمن را در صفوف خود ندهیم.

لواسانی سپس به سخنان رییس جمهور در نشست هم‌اندیشی با کارکنان وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: رسانه‌های ما از همه‌ی طیف‌ها کم‌تر به اصل سخنان رییس جمهور توجه کردند و محتوای دقیقی از سخنرانی وی ارائه ندادند، به نظر می‌رسد، جناح‌های سیاسی و رسانه‌های گروهی و موافقت‌ها و مخالفت‌ها مبنای درست تحلیلی ندارد و این خیلی بد است، بلکه از مصادیق بی‌تقوایی رسانه‌ای است که باید فکری برای آن کرد.

خطیب جمعه لواسان افزود: مهم‌ترین بخش سخنان رییس جمهور که در این هیاهوهای رسانه‌ای کم‌تر به آن توجه شد، مراجعه به آرای عمومی بود، وی در ضمن ماجرای «اف ای تی اف» که طبعاً بحث از آن در جمع کارکنان وزارت راه، بی‌ربط بود، مراجعه به آری عمومی را مطرح کرد، این‌که گرانی‌ها را به «اف ای تی اف» وصل کنیم و مشکل گرانی را به گردن «اف ای تی اف» بیاندازیم، به‌نظر یک شعاری است که اگر عوام‌فریبانه نباشد، حداقل برای کسب محبوبیت است و شاید کلیدزدن انتخابات مجلس سال آینده باشد.

وی با بیان این که آیا واقعاً ارزانی و گرانی به برجام ربط داشت و با برجام قیمت‌ها ارزان‌تر شد و نرخ دلار پائین آمد، یا این‌که بالا رفت، ادامه داد: الان در وضعیت خوبی به‌سر نمی‌بریم و مردم در مضیقه هستند، شما چه تضمینی دارید که پذیرش «اف ای تی اف» موجب ارزانی ۲۰ درصدی بشود، آیا با پذیرش آن، بانک‌های خارجی حاضرند با شما کار کنند، پاسخ معلوم است.

لواسانی راه حل مشکلات اقتصادی را توجه و اعتماد به توان داخلی و نیروهای جوان و آماده‌ی کار و نخبه که نیاز به توجه‌ی دولت دارند، دانست و گفت: از موارد سهل‌انگاری و فرصت‌سوزی، بی‌توجه‌ای و بی‌اعتنایی به جوانان است، اگر دولت به سمت داخل و توان داخلی برود، مشکلات اقتصادی قابل حل است، اما توجه به خارج هیچ مشکلی از ما را حل نمی‌کند، شما کمربندهای داخلی را محکم ببندید، می‌بینید که خارجی‌ها با رغبت به سوی شما می‌آیند و آن‌وقت شما باید برای آنان شرط بگذارید، این مطلب سختی نیست و فهم آن هم سخت نیست.


9999599
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است