فرهنگی‌هنری 10:26 - 11 شهریور 1394
چهار جلد اول از مجموعه «مواجهات پست‌مدرن» منتشر شد. «نیچه و پست‌مدرنیسم»، «امبرتو اکو و فوتبال» و «باروت و امپراتوری نشانه‌ها» با ترجمه محمود مقدس و «ویتگنشتاین و روان‌کاوی» با ترجمه محسن محمودی منتشر شده است.

چهار جلد از «مواجهات پست‌مدرن» منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایسنا، در معرفی این مجموعه عنوان شده است: مجموعه «مواجهات پست‌مدرن» ویراسته «ریچارد اپیگننزی» متشکل از 27 کتاب در حوزه‌های روان‌کاوی، نشانه‌شناسی، معرفت‌شناسی، زیست‌بوم و ... در سپهر پست‌مدرنیسم است که توسط انتشارات آیکن‌بوک منتشر شده است.

*

کتاب «نیچه و پست‌مدرنیسم» نوشته «دیو رابینسون» در 102 صفحه‌ با قیمت 8000 تومان به بازار عرضه شده است. در توضیح پشت کتاب امده است: بیشترین تلاش جهت ارائه قرائت‌های رادیکال از تفکرات نیچه پیرامون حقیقت در میان اندیشمندان پست‌مدرن و پساساختارگرای فرانسوی صورت گرفته است. باید گفت که بیش‌ترین دین به نیچه را همین اندیشمندان دارند که امروزه به عنوان اندیشمندان پست‌مدرن شناخته می‌شوند. مدعای اصلی کتاب حاضر این است که اندیشمندان پست‌مدرن همگی اندیشه‌های نیچه را سرچشمه الهام خود می‌دانند: از این‌رو که نخستین‌بار نیچه بود که حقیقت، اخلاق مسیحی، معرفت و علم جدید را مورد نقادی قرار داد.

**

کتاب «امبرتو اکو و فوتبال» نوشته «پیتر تریفوناس» در 85 صفحه با قیمت 7000 تومان به چاپ رسیده است. در توضیح پشت کتاب آمده است: کتاب «امبرتو اکو و فوتبال» همان‌گونه که نویسنده، آن می‌گوید: «نه درباره امبرتو اکوی طرفدار فوتبال است، نه به اکوی نشانه‌شناس می‌پردازد و نه حتی کاری با اکوی داستان‌نویس دارد، بلکه این نکته را مورد توجه قرار می‌دهد که چگونه تنوع آثار اکو به عنوان نظریه‌پرداز فرهنگی و روشنفکری عمومی ما را قادر به خوانش نگرانی‌ها، دغدغه‌ها و بلاهت‌هایی می‌کند که در زندگی روزمره تجره می‌کنیم». از آنجا که فوتبال به عنوان یک نشانه به نشانه‌های دیگری ارجاع می‌دهد در این اثر تلاش می‌شود از خلال آرای اکو پدیده‌هایی چون ورزشگاه، هواداری، هولیگانیسم و وراجی ورزشی به مثابه نشانه‌های ارجاعی فوتبال مورد بررسی قرار گیرد. در واقع کتاب حاضر نحوه کاربست نشانه‌ها در تعاملات اجتماعی و فرهنگی را مورد مطالعه قرار می‌دهد و ابتذال فرهنگی عصر جدید را از دریچه ورزش پرطرفدار فوتبال به بحث می‌گذارد.

***

کتاب «باروت و امپراتوری نشانه‌ها» نوشته‌ «پیتر تریفوناس» در 72 صفحه با قیمت 6500 تومان منتشر شده است. در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: رولان بارت، فیلسوف برجسته فرانسوی از شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار قرن بیستم بوده که آثارش تأثیر بسزایی در گسترش و تعمیق دانش نشانه‌شناسی داشته است. به باور میسن کولی، «بارت جذاب‌ترین، دسترسی‌پذیرترین و خواندنی‌ترین نویسنده در میان سرآمدان اندیشه «نوین» فرانسوی بوده است». امپراتوری نشانه‌ها که در حقیقت شرحی نشانه‌شناختی از سفر بارت به ژاپن است به سال 1970 منتشر شد. کتاب «بارت و امپراتوری نشانه‌ها» می‌کوشد پرتوی تازه بر اثر برجسته بارت بیفکند و زوایای پنهان‌مانده آن را آشکار کند.

****

کتاب «ویتگنشتاین و روان‌کاوی» نوشته جان هیتون در 80 صفحه با قیمت 6500 تومان به بازار عرضه شده است. در توضیح پشت کتاب آمده است: زیگموند فروید و لودویگ ویتگنشتاین هم‌عصر بودند. فروید روانکاوی را پدید آورد و ویتگنشتاین شاید بزرگترین فیلسوف قرن بیستم بود. هر دو متفکر اساسا دل‌مشغول رغبت دیرینه ما به فریب خودمان هستند. فروید از زاویه روان‌شناختی به این معضل می‌پردازد؛ درمان روان‌رنجوری، روان‌پریشی، انحراف و غیره. کتاب «ویتگنشتاین و روان‌کاوی» دو متفکر بزرگ و تأثیرگذار اهل وین، ویتگنشتاین و فروید را در صحنه مواجهه‌ای پست‌مدرن گردهم می‌آورد. مسأله مورد بحث این است که کدام یک از این دو فلسفه شکل بهتری از درمان مناسب برای امروزمان است؟ یا پای مسأله «رقابت» در بین آن‌ها در میان بوده است؟

این کتاب‌ها را انتشارات «مهرگان خرد» با 1100 شمارگان منتشر کرده است.

انتهای پیام


6995590
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است