اجتماعی 12:47 - 26 خرداد 1398

حضور زنان به عنوان هیئت نظارت و اجرایی در انتخابات شورایاری ها

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان بررسی آئین نامه اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری های شهر تهران به پیشنهاد شهربانو امانی، سیدآرش میلانی و زهرا نژاد بهرام تبصره الحاقی مبنی بر اینکه همه ارکان در آئین نامه عدد فرد باشد و حتماً زنانی به عنوان عضو در هیئت نظارت و اجرایی مرکزی و منطقه حضور داشته باشند، مطرح و بررسی شد.

امانی در دفاع از پیشنهاد خود گفت: باید برای زنان سهم ویژه ای تعریف شود. امروز بانوانی که در شورای شهر عضو هستند بر اساس سهمیه ای که تعریف شده بود به شورا راه یافتند و معتقدم باید این رویکرد در انتخابات آتی شورایاریها لحاظ شود.

اما ناهید خداکرمی با این پیشنهاد مخالفت کرد و گفت: من با جنستیی دیدن موضوع مخالف هستم و پیشنهاد رد آن را می دهم.

مجید فراهانی در دفاع از این پیشنهاد اعلام کرد: از مهمترین اهداف تشکیل شورایاری ها افزایش مشارکت مردم در مدیریت محلات است و می توان با این کار بانون بیشتری را به صحنه آورد. برای توانمندسازی بانوان این یکی از تصمیمات خوب است که مانع از ترکیب مردانه شود. معتقدم زنان باید در هیئت نظارت بر اجرای مرکزی و منطقه حضور داشته باشند.

بهاره آذین در مخالفت با این پیشنهاد گفت: من مخالفتی برای حضور بانوان ندارم اما با شیوه اجرای آن مخالف هستم زیرا افرادی که در هیئت نظارت و اجرایی حضور دارند هر کدام نماینده بخشی هستند و تنها کرسی برای بانوان، ستاد هماهنگی شواریاران است و این یعنی ما تنها می توانیم در این جایگاه به زنان سهم دهیم.

ابراهیم امینی که در غیاب محسن هاشمی ریاست جلسه را برعهده داشت گفت: به نظرم اجرایی شدن این موضوع بسیار سخت است و به نظرم توصیه شود که از زنان در هیئت نظارت اجرایی استفاده شود.

در نهایت این پیشنهاد با ۱۲ رای موافق و ۵ رای مخالف به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در زمان بررسی آئین نامه اجرایی انتخابات شورایاری ها تعدد و تنوع پیشنهادات از سوی اعضای شورا بسیار بالا بود. از این رو محسن هاشمی پیشنهاد داد که این موضوع در خارج از صحن توسط ستاد هماهنگی شورایاری ها مجدداً بررسی شود که با وجود موافق و مخالفانی از این پیشنهاد در نهایت محسن هاشمی پیشنهاد خود را پس گرفت وبا تمدید نیم ساعت جلسه، پیشنهادات اعضا مورد بررسی قرار گرفت که عمده این پیشنهادات از سوی اعضا رد شد. در نهایت پس از کش و قوس های فراوان در جلسه علنی امروز آئین نامه اجرایی انتخابات پنجمین دوره فعالیت شورایاری ها به تصویب رسید.


10151191
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس راهور فراجا از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۳۰ فروردین تا شنبه ۰۱ اردیبهشت ماه در جاده‌های شمالی کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است