علمی فناوری 10:37 - 06 اردیبهشت 1394
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت: افزایش ۸ درصدی بودجه پژوهشی دانشگاه، فعالیت انجمن‌های علمی را رونق می‌بخشد.

هشت درصد بودجه جاری دانشگاه صرف پژوهش خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، سعید فرحبخش در نشست با مدیران گروه‌های آموزشی و دبیران انجمن‌های علمی این دانشگاه با اشاره به اینکه در سال جاری بودجه پژوهشی دانشگاه به شدت افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: 8 درصد بودجه جاری دانشگاه صرف پژوهش خواهد شد با این حال در صورت تحقق این مهم شاهد تحول در فعالیت‌های پژوهشی انجمن‌ها نیز خواهیم بود.

وی با بیان این‌ که دانشجویان مقطع کار‌شناسی طبق آیین‌نامه نمی‌توانند از گرید پژوهشی اساتید استفاده کنند، افزود: این دانشجویان می‌توانند برای رفع این مشکل با همکاری یک دانشجوی کار‌شناسی ارشد از گرید پژوهشی اساتید بهره‌مند شوند.

فرحبخش با اشاره به اینکه جلسات شورای حمایت از انجمن‌های علمی با حضور معاون پژوهشی و آموزشی با توجه به تعداد طرح هر چند یک هفته برگزار می‌شود، گفت: طبق آمارهای موجود دانشگاه لرستان در زمینه‌های مختلف نه تنها دچار افول نشده بلکه در سال ۹۳ حائز رتبه‌های کشوری متعددی نیز شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان ارتقای سطح علمی دانشجویان، افزایش انگیزه، ارتقای روحیه مشارکت و تزریق روحیه پویایی و نشاط اجتماعی را از اهداف انجمن‌های علمی برشمرد و ادامه داد: به دلیل دور بودن دانشجویان از خانواده‌ها فعالیت‌های انجمن‌های علمی می‌تواند روحیه نشاط و شادابی را در آن‌ها تزریق و ضمن تامین سلامت روانی از دچار شدن آن‌ها به افسردگی جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه جشنواره حرکت یکی از مصادیق به رخ کشیدن توانمندی‌های انجمن‌های علمی است که موجب نشاط و شادابی دانشجویان می‌شود، تصریح کرد: اگر امکان داشته باشد جشنواره حرکت را در دانشکده کشاورزی حداقل در بین رشته‌های مختلف این دانشگاه برگزار می‌کنیم.

فرحبخش با اشاره به اینکه شدیدا پیگیر انتخاب کار‌شناس انجمن‌های علمی دانشگاه لرستان هستیم اما متاسفانه هنوز به فردی که باید در آن جایگاه قرار بگیرد نرسیده‌ایم، تصریح کرد: با این حال امیدواریم که کار‌شناس انجمن‌های علمی دانشگاه لرستان پس از گذشت هفت ماه معرفی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان خواستار تقویت همکاری و تعامل گروه‌های آموزشی و اساتید با انجمن‌های علمی شد و بیان کرد: آیین نامه انجمن‌های علمی به منظور آشنایی اساتید با وظایف خود در قبال این انجمن‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: برای افزایش انگیزه دانشجویان و اساتید منعی برای صدور گواهی فعالیت دانشجویان در انجمن‌های علمی و همچنین صدور احکام اساتید مشاور انجمن‌های علمی نداریم.

خبرنگار:

انتهای پیام


6263141
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر و همچنین گروه آزمایشی زبان‌های خارجه راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که ساخت یک خانه تک طبقه به روش سنتی ممکن است چند ماه طول بکشد، اما بزرگترین چاپگر سه بعدی جهان که توسط مهندسان دانشگاه مین (Maine) ساخته شده است، می‌تواند این پروژه را در کمتر از چهار روز به پایان برساند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ روی ویژگی‌های هوش مصنوعی سلامتی‌محور حلقه‌ی هوشمند خود تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به گزارش وبگاه خبری Reuters، مدیر اجرایی تیک‌تاک امید دارد در چالشی قانونی برای ادامه حیات و فعالیت در ایالات متحده، برابر دولت آمریکا پیروز شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کاربران تردز از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون افزایش کاربر داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش از دادن امتیاز ویژه به دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آنها را تامین کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است