اجتماعی 10:47 - 31 شهریور 1396
شهردار تهران:
شهردار تهران گفت: مهمترین مشکل خطوط متروی تهران کمبود ناوگان است که باید هرچه زودتر تعداد قطارهای مترو را افزایش دهیم تا سرفاصله های حرکت در خطوط کاهش یابد.

مهمترین مشکل مترو کمبود واگن است/ پاسخ به حواشی همشهری

به گزارش خبرنگار مهر, شهردار تهران همزمان با پیاده روی از تیمچه تاریخی اکبریان در روز جهانی بدون خودرو با تاکید براینکه این پیاده روی یک اقدام نمادین است، گفت: یک مسیر را با مترو و بخشی از مسیر را پیاده طی کردیم و اکنون در بازارچه عودلاجان هستیم. درواقع از این روز استفاد کردیم که به شهروندان یادآوری کنیم، پیاده روی و عدم استفاده از خودرو در پاک تر شدن هوای پایتخت تاثیردارد و ضامن سلامتی تک تک مااست .

محمدعلی نجفی در حاشیه این پیاده روی با تاکید بر اینکه پیاده روی می تواند به عنوان یک ورزش تلقی شود، تصریح کرد: توصیه من به شهروندان تهرانی این است که گاهی پیاده به محل کار، ایستگاه مترو و یا اتوبوس بروند و یا پیاده روی را به عنوان یک تفریح بدانند. به هرحال پیاده روی را به نوعی در برنامه روزانه شان قرار دهند.

وی با بیان اینکه پیاده روی شهروندان می تواند ضامن سلامتی پایتخت و شهروندان شود، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران برنامه هایی دارد تا در این زمینه اقدامات حائز اهمیتی انجام شود. در مسیری که از مترو استفاده کردم با برخی از شهروندان صحبت کردم. معتقد بودند مهمترین مشکل خطوط متروی تهران کمبود ناوگان است که باید هرچه زودتر تعداد قطارهای مترو را افزایش دهیم تا سرفاصله های حرکت در خطوط کاهش یابد.

نجفی با پرداختن به اینکه سرفاصله حرکت قطارها خاطرنشان کرد: در حال حاضر این عدد به طور میانگین ۵ دقیقه است و لازم است سرفاصله های قطارها را به ۳.۵ دقیقه یا در حالت ایده ال به ۳ دقیقه کاهش دهیم وقرار است ۱۰۰۰ واگن طی برنامه‌ای در اختیار تهران قرار گیرد.

شهردار تهران با یادآوری اینکه برای روز آغاز سال تحصیلی، شهرداری تهران برنامه هایی درخصوص زیباسازی و آماده سازی برخی از مدارس در دستور کار داشته است، گفت: بخشی ازفعالیت های شهرداری در ارتباط با خود مدارس بوده به طوری که زیباسازی مدارس چه در خارج و چه در داخل-مربوط به دیوار مدارس- انجام شده است. البته بخش مهمی از اقدامات شهرداری مربوط به روز اول مهر و کاهش ترافیک و ساماندهی تردد شهروندان است.

شهردار تهران درباره کمبود اتوبوس نیز اظهار کرد: در حوزه اتوبوسرانی نیز برنامه‌ای داریم و پیش بینی شده که اتوبوس‌ها از مجارستان وارد شوند که امیدواریم طی دو سه ماه آتی این مهم عملیاتی شده و اتوبوس‌های جدید وارد ناوگان شوند.

شهردار تهران همچنین در مورد فعالیت تاکسیرانی نیز با بیان این که سازماندهی درست تر در مورد تاکسیرانی باید انجام شود، گفت: همچنین باید سازوکاری برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های سیستم‌های جدید مجازی و اینترنتی در بستر تاکسی‌ها استفاده کنیم و چارچوب عمومی‌تری در دل طرح ساماندهی ایجاد کنیم که امیدواریم تا پایان سال تحولاتی در این حوزه رخ دهد.

وی همچنین در خصوص مغفول ماندن بحث معاینه فنی در تهران، بیان کرد:متاسفانه نظارت آنگونه که باید نیست و بحث ما این است که بعد از دو هفته اول مهرماه و تسلط یافتن بر ترافیک، معاینه فنی به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و دوستان ما در پلیس راهور نیز در این موضوع اعلام آمادگی کردند.

شهردار تهران همچنین در خصوص تردد خودروهای قدیمی در تهران با بیان این که مشکل منابع مالی، مانع جدی در طرح جایگزینی خودروهای قدیمی و فرسوده است، ادامه داد: شرکت‌های خودروساز در راستای نوسازی اعلام آمادگی کردند و امیدواریم دولت کمک‌های لازم را در این خصوص داشته باشد.

وی همچنین در خصوص حضورش در هیات دولت و سرانجام بدهی‌ها و مطالبات متقابل دولت و شهرداری با بیان این که سه جلسه است که به عنوان شهردار تهران شرکت می‌کنم و پیش از این نیز در جلسات هیات دولت حضور داشتم، گفت: قرار نبود مسائلی همچون بدهی و مطالبات در هیات دولت مطرح شود، اما تاکنون با چهار وزارتخانه وارد بحث شده و کارگروه‌های مشترکی نیز داشته‌ایم و باید اعلام کنم که اختلاف نظری در خصوص بدهی و مطالبات متقابل بین شهرداری و وزارت امور دارایی وجود دارد که کارگروهی مشترک ایجاد شده و امیدواریم ظرف دو سه ماه آینده سرانجام مطالبات و بدهی‌ها مشخص و برنامه‌ای برای بازپرداخت آنها تهیه شود.

نجفی همچنین در خصوص وضعیت روزنامه همشهری گفت: هیات مدیره جدید تشکیل و حاجی که یکی از چهره‌های توانمند است، به عنوان مدیر مسئول فعالیت کرده و قرار شد گزارشی از وضع موجود و همه فعالیت‌های روزنامه همشهری ارائه دهد و راه حلی برای موسسه همشهری از نظر مالی و فرهنگی ارائه دهد.

وی ادامه داد:  جهت‌گیری ما این است که موسسه همشهری وارد رقابت ناسالم نشود، همشهری مجلات زیادی چاپ می‌کند که از نظر فرهنگی و اقتصادی توجیحی ندارد و امیدواریم تیم تخصصی جدید ظرف یک ماه آینده گزارشی از وضعیت همشهری ارائه کند.


9430152
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از فوت ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی خبر داد و گفت:طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است