علمی فناوری 14:32 - 09 شهریور 1394
در حاشیه کنفرانس ملی فیزیک در خرم‌آباد؛
استاندار لرستان گفت: اگر به دنبال پیشرفت، توسعه و تبدیل تهدید به فرصت در کشور هستیم باید به دنبال علم فیزیک برویم چرا که علم فیزیک اصطکاک مسیر توسعه، پیشرفت و عدالت را کم می‌کند.

استاندار لرستان: علم فیزیک اصطکاک مسیر توسعه و عدالت را کم می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، هوشنگ بازوند در افتتاحیه شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک به میزبانی لرستان، با بیان اینکه بشر از بدو تولد ناچار است که با فیزیک زندگی کند، اظهار کرد: بسیاری از سوالات بشر را باید فیزیک پاسخ بگوید هرچند در بلایای طبیعی هنوز نتوانسته به بشر پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: اگر به دنبال پیشرفت، توسعه و تبدیل تهدید به فرصت در کشور هستیم باید به دنبال علم فیزیک برویم زیرا علم فیزیک اصطکاک مسیر توسعه، پیشرفت و عدالت را کم می‌کند. علم فیزیک می‌تواند پاسخی به تهدیدات فرهنگی ما باشد و با فیزیک است که می‌توانیم درهای آینده را باز کنیم.

نماینده عالی دولت در استان، شاه بیت علوم تجربی را فیزیک دانست و با تاکید بر اینکه فیزیک زیرساخت همه کارهایی است که بشر به دنبال آن است، تصریح کرد: فیزیک فنداسیون همه شروع‌هایی است که باید صورت گیرد و انسان را به آرامش و آسایش برساند.

وی ادامه داد: فیزیک در علم دینامیک و استاتیک سرعت می‌بخشد و در همه صنایع و دانش‌هایی نظیر مهندسی عمران و پزشکی نقش اساسی دارد همچنین در بعد تشخیص، نقش پررنگی را ایفا کرده است.

استاندار لرستان با تاید بر اینکه اگر 1+ 5 و 6 قدرت بزرگ جهان پای میز مذاکره با ایرن می‌نشینند و دست از زبان تهدید و تحریم برمی‌دارند و با زبان تکریم با ایران صحبت می‌کنند این مهم مرهون رشد علم فیزیک است، افزود: اگر می‌بینیم توافق هسته‌ای بزرگترین رویداد سیاسی دنیا رقم می‌خورد این مرهون علم فیزیک، خون دانشمندان شهید هسته‌ای، رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و درایت و تدبیر ریاست جمهوری و استقامت و ایستادگی همه مردم ایران است.

بازوند گفت: نقش فیزیک بسیار ارزشمند است و این پیروزی و توافق، شاخص قدرت ایران در سراسر دنیا شده است.

استاندار در ادامه با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان لرستان اضافه کرد: لرستان با داشتن ظرفیت‌های فراوان یکی از ثروتمندترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و این در حالیست که کمتر از 5 درصد ظرفیت استان در راستای توسعه به کار گرفته شده است.

این مقام ارشد استان با اشاره به اینکه سندهای آمایش لرستان، اشتغال و توافق 1404 این استان در 3 محور صنعت، کشاورزی و خدمات با رویکرد گردشگری در راستای توسعه استان تدوین شده است، اظهار کرد: در حوزه گردشگری، اکوتوریسم، ژئوتوریسم و میراث فرهنگی لرستان ظرفیت بالایی دارد به گونه‌ای که پایتحت ژئوتوریسم ایران محسوب می‌شود و دارای ژئوپارک‌هایی نظیر دریاچه گهر است.

وی گفت: همچنین ارزش داشته‌های این استان در حوزه کشاورزی و دام 18 هزار میلیارد تومان است که 3500 میلیارد تومان ارزش دامی و 5 هزار میلیارد تومان تولیدات دامی در سال است.

استاندار لرستان ادامه داد: در معادن نظیر قیر طبیعی و نفت و گاز لرستان قابلیت‌های بسیار زیادی دارد همچنین 23 درصد سنگ نمای ساختمان کشور در این استان تولید می‌شود که می‌تواند در راستای توسعه لرستان نقش بسزایی ایفا کند و با برنامه‌هایی که در پیش است امید می‌رود بتوانیم از این ظرفیت‌ها در راستای برداشتن چالش‌های پیش رو استفاده کنیم.

بازوند حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی را در استان دارای رشد فزاینده‌ای دانست و با اشاره به اینکه بنا گذاشتیم هر ساله 4 هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی در لرستان سرمایه‌گذاری شود، یادآور شد: لرستان استانی است با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان که باید از آنها در راستای توسعه و اشتغال پایدار استفاده شود.

انتهای پیام


6986028
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در ایکس اعلام کرد با 6هزار ماهواره در مدار زمین، شواهدی از وجود بیگانگان ندیده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، از اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است