ورزشی 02:46 - 09 آبان 1393
کارشناس جودو کشورمان گفت: اگر می‌خواهند مربی بیاورند باید از کشورهایی مثال فرانسه و روسیه مربی بیاورند.

فریدون محسنی کارشناس جودو کشورمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه جودو ما در سالهای اخیر نتیجه نگرفته و اکنون مسئولان فدراسیون به دنبال راهکار هستند که یکی از دلایل عدم نتیجه‌گیری وجود حاشیه امن برای برخی از ملی پوشان است. نفرات حاضر در تیم ملی معمولا با مسابقات دوره اردویی انتخاب می‌شوند که در این مسابقات درون اردویی می توان اعمال نظر کرد که پشت سر این انتخاب ها حرف و حدیث زیادی به وجود می‌آید و این باعث حاشیه می‌شود. با این وضع جودو کارانی که به مسابقات اعزام می‌شوند قاعدتا نتیجه نمی‌گیرند که به نظر من این موضوع یکی از معضلات و مشکلات اساسی جودو در ایران است.



پیشکسوت جودو کشورمان در ادامه افزود: برگزاری مسابقات در سطح بالای کشوری مثل مسابقات جایزه بزرگ که جدیدا فدراسیون برگزار می‌کند می تواند یکی از راهکارهای برون رفت از این بحران باشد. یکی دیگر از این راهکارها این است که فدراسیون اجازه دهد مربیان شاگردان خود را در مسابقات بین‌الملیی چند جانبه با هزینه شخصی اعزام کنند و فدراسیون هم برای نفراتی که در این مسابقات شرکت می‌کنند و مقام کسب می‌کنند امتیاز خاصی را در نظر بگیرد تا جودوکاران انگیزه بگیرند.



دبیر هیئت جودو شهرری همچنین گفت: برای مربیان هم باید امتیاز در نظر بگیرند تا مربیانی که شاگردان بیشتری به تیم ملی معرفی می‌کنند مشخص شوند و مربیان نیز دارای رنکینگ شوند.



کارشناس جودو کشورمان در خصوص مسابقه جایزه بزرگ اذعان داشت: هر مسابقه‌ای که برگزار شود خوب است و هر فعالیتی که باعث شود جودوکاران خود را تست کنند و داشته‌های خود را به نمایش بگذارند باعث پیشرفت جودو خواهد شد و این مسابقات جایزه بزرگ که فدراسیون برگزار می‌کند و جایزه نقدی می‌دهد خوب است و باعث افزایش انگیزه در جودو و کاراته می‌شود.



محسنی در خصوص حضور مربیان خارجی برای تیم ملی بزرگسالان تصریح کرد: مربیان کره‌ای و ژاپنی چون جودو سرعتی کار کرده‌اند و به درد جودو ایران نمی‌خورند و ما باید از کشورهایی مثل فرانسه و روسیه مربی بیاوریم. البته ما در کشورمان مربی خوب داخلی زیاد داریم ولی متاسفانه فدراسیون به دنبال گزینه خارجی برای هدایت تیم ملی بزرگسالان است.



محسنی در پایان خاطر نشان کرد: اگر می خواهند مربی خارجی بیاورند باید کی را به ایران بیاورند که بتواند با بچه‌های ما کار کند و جودویی که می‌خواهد به آنها آموزش دهد با فیزیک بدنی جودوکاران ایرانی تطابق داشته باشد.



انتهای پیام/


5080531
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی از تیم‌های رده‌های پایین جدول خودشان را پیش باخته برابر سرخپوشان می‌بینند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم صنعت نفت آبادان بعد از دریافت گل اول متلاشی شد و نتوانست جبران کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های سری آ مزد عملکرد درخشان خود در فصل جاری مسابقات اروپایی را گرفتند و یک سهمیه برای لیگ قهرمانان اروپای سال آینده به این لیگ اضافه شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز پیگیری می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بایرلورکوزن رکورد شکست ناپذیری در فوتبال اروپا در قرن ۲۱ را جابجا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های رم، آتالانتا و لورکوزن به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های فیورنتینا و استون ویلا موفق شدند به جمع ۴ تیم برتر مسابقات لیگ کنفرانس اروپا راه یابند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم و خودم شکست برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومیتش توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نتیجه ۳ بر هیچ یک نتیجه عالی در فوتبال حساب می‌شود و از عملکرد بازیکنانم واقعا رضایت دارم.  

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است