بین‌الملل 16:20 - 22 آبان 1398
یکی از دیپلمات‌های سابق آمریکایی گفت، مقام‌های کره‌شمالی و ایالات متحده در جریان نشست سه روزه در مسکو که اول هفته به پایان رسید، دیدار داشتند.

مقام‌های آمریکا و کره‌شمالی در نشست مسکو "دیدار" داشتند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، توماس ام.کانتریمن، دستیار سابق وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و عدم اشاعه پس از حضور در کنفرانس عدم اشاعه مسکو اعلام کرد، مقام‌هایی از کره‌شمالی و واشنگتن در این نشست دیدار داشتند. در نشست سه روزه مسکو ۲۵۰ تن از بیش از ۴۰ کشور از جمله کره‌شمالی حضور یافتند.

این مقام سابق آمریکایی همچنین ادامه داد: «به من گفته شد که چنین دیداری بین مقام‌های واشنگتن و پیونگ‌یانگ صورت گرفته است. اما من در این باره چیزی در جریان نشست نشنیدم.»

کنفرانس سه روزه عدم اشاعه در مسکو که روز شنبه پایان یافت امیدواری‌هایی را در این باره افزایش داد که مقام‌های کره‌شمالی و آمریکایی پس از مذاکرات دوجانبه در سطح کاری که ماه گذشته میلادی در سوئد بدون نتیجه انجام شد، گفت‌وگوهای معناداری را می‌توانند داشته باشند.

مارک لمبرت، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی، جو چول سو، دبیرکل اداره امور آمریکایی در وزارت خارجه کره‌شمالی و لی دو هون، فرستاده اتمی ارشد سئول در نشست مسکو حضور داشتند.

روز پنجشنبه و پیش از برگزاری این کنفرانس، فرستادگان کره‌شمالی و آمریکا حدود پنج دقیقه گفت‌وگو داشتند. هنوز مشخص نیست که آیا اظهارات کانتریمن درباره این دیدار پنج دقیقه‌ای بوده یا یک نشست رو در روی دیگر. کانتریمن درباره اظهارات مطرح شده از سوی مقام‌های کره‌شمالی در جریان این کنفرانس گفت: «آن‌ها مطلب جدیدی نگفتند. من همان لفاظی‌های قدیمی درباره سیاست خصمانه، خلع سلاح اتمی سراسر جهان و ماهیت صلح‌طلب کره‌شمالی را از این مقام‌ها شنیدم.»

انتهای پیام


10292851
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه در لندن اعلام کرد که انگلیس درخواست رژیم صهیونیستی برای قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی را با جدیت رد کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای اولین بار بر سر تعیین حدود مرزی میان خود به توافق رسیدند که طی آن ۴ روستا به دولت باکو بازگردانده می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مقاومت فلسطین جمعه شب اعلام کردند که به پایگاه نظامیان صهیونیست در استان جنین واقع در شمال کرانه باختری حمله کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی‌ان‌ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی ان ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروه هکری «انانیموس» اعلام کرد که به پایگاه داده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و به حدود بیش از ۲۳۳ هزار سند دست یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروه هکری «انانیموس» اعلام کرد که به پایگاه داده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و به حدود بیش از ۲۳۳ هزار سند دست یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل طی دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک پیرامون همکاری‌های نزدیک دو کشور برادر گفت‌وگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است