سیاسی 12:36 - 11 مرداد 1393
یک عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: کمیسیون ماده 10 احزاب مجموعه‌ای از اعضای مجلس، دولت و قوه قضاییه است و در نگرش جدید نظام به احزاب سعی شده هر سه قوه در نحوه نظارت بر عملکرد احزاب نقش داشته باشند.

اسفنانی: مجلس بدنبال محدود کردن فعالیت احزاب در کشور نیست

محمد علی اسفنانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به طرح نحوه فعالیت احزاب اظهارکرد: ادغام احزاب یک امر حاکمیتی نیست و تنها قانون گذار در حین تصویب قانون راه ادغام احزاب را برای گروه‌ها و تشکل‌های مختلف سیاسی تجویز کرده است بدون این که اجباری برای این کار در نظر گرفته باشد.

وی با تاکید بر لزوم نقش حاکمیتی مردم در کشور تصریح‌کرد: دموکراتیک و مذهبی بودن دو شاخصه اصلی نظام‌های اسلامی محسوب می‌شود و نظام مردم سالاری دینی نوع جدیدی از نظام اسلامی است که در آن مردم حرف اول و آخر را می‌زنند.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس خاطرنشان‌کرد: ویژگی یک نظام مردم سالاری بر پایه عقاید دینی، گسترش تحزب گرایی در جامعه است چرا که در این نظام‌ها مردم به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در انتخاب مسئولان مملکتی خود دخالت دارند.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اجتماعات احزاب از یک سو به شناسایی نخبگان گمنام سیاسی در جامعه و از سوی دیگر به رواج نخبه پروری در جوامع کمک می‌کند.

اسفنانی افزود : تقویت روحیه تحزب گرایی در جامعه به ارتقاء سطح شناخت و آگاهی مردم برای شرکت در انتخابات کمک می‌کند که نتیجه این امر در طولانی مدت علاوه بر اینکه شانس افراد بی نام و نشان و بدون پشتوانه سیاسی را در انتخابات‌ مختلف کاهش می‌دهد، اهداف نامشخص آن‌ها برای شرکت در انتخابات و کسب کرسی‌های مهم حکومتی را نیز ناکام می‌گذارد.

وی ادامه داد: از دیگر مزیت‌های اصلاح فعالیت احزاب در کشور و تصویب کلیات طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در مجلس شورای اسلامی فراهم سازی مقدمات اجرا و گسترش قانون اساسی در کشور است.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس اظهارکرد: هدف طرح اخیر مجلس درباره نحوه فعالیت احزاب در کشور محدود کردن فعالیت احزاب در کشور نیست و بعید به نظر می‌رسد که با این طرح حزب یا گروه سیاسی از ادامه فعالیت خود محروم شود مگر آنکه تصمیم بگیرد خلاف مقررات قانونی جاری برای فعالیت احزاب عمل کند.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی با رد واگذاری مسئولیت احزاب به مجلس تصریح‌کرد: کمیسیون ماده 10 احزاب مجموعه‌ای از اعضا مجلس، دولت و قوه قضاییه است و در نگرش جدید نظام به احزاب سعی شده هر سه قوه در نحوه نظارت بر عملکرد احزاب نقش داشته باشند.

انتهای پیام


4371714
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور پارلمانی رئیس جمهور درباره تعطیلی پنجشنبه ها توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ملازهی گفت: ایران و پاکستان در قبال مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه دیدگاه‌های مشترکی دارند که در سیاست منطقه‌ای می‌توانیم با یکدیگر هم مسیر باشم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران و گسترش اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا پرداخته اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت در انتخابات دور دوم مجلس را بسیار مهم تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است