استانی 12:21 - 09 آبان 1393
امام جمعه سربیشه تأکید کرد
امام جمعه سربیشه گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی است که باید در بین تمام افراد جامعه نهادینه شود.

لزوم نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در بین افراد جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، حجت‌الاسلام و‌ المسلمین علی‌اکبر سنجری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا چندین دلیل داشته است.

وی با بیان این‌که یکی از دلایل قیام امام حسین(ع) موضوع امر به معروف و نهی از منکر بوده که امروزه باید جایگاه آن در جامعه تبیین شود، تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی است و این امر باید در بین تمام افراد جامعه نهادینه شود.

امام جمعه سربیشه، اصلاح امت حضرت محمد(ص) را دومین دلیل قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: همچنین سومین دلیل قیام این امام بزرگوار محقق شدن سیره و روش رسول خدا بوده است.

سنجری با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف قیام امام حسین(ع) دادن بصیرت به مردم بوده است، یادآور شد: در زمانی که ظلم و نفاق جامعه را فراگرفته بود امام حسین(ع) با قیام خود در روز عاشورا و با گذشتن از خون فرزندان و خانواده خود در راه خدا قصد بصیرت‌افزایی مردم نسبت به مسائل دروانشان را داشتند.

وی ادامه داد: همچنین دفاع از مظلوم از دیگر از اهداف قیام امام حسین(ع) در کربلا بوده که امروز این موضوع را باید به عنوان الگویی قرار داده و از تمام مظلومان عالم به ویژه مسلمانان در مقابل مستکبران دفاع کنیم.

امام جمعه سربیشه با بیان این‌که سالروز 13 آبان‌ماه امسال با روز عاشورا تداخل یافته است، اضافه کرد: در این روز تمام مردم با شرکت در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان با دادن شعار‌های استکبارستیزی نفرت خود را از دشمن نشان می‌دهند.

سنجری به تشریح این موضوع که چرا می‌گوییم مرگ بر آمریکا پرداخت و افزود: جنایت‌های 60 ساله آمریکا علیه ملت ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی به برخی از جنایت‌های آمریکا قبل از انقلاب اسلامی علیه ملت ایران اشاره کرد و یادآور شد: کودتای 28 مرداد‌ماه سال 32، شهادت دانشجویان در 16 آذر‌ماه سال 32، حمایت و تحکیم پایه‏‌های حکومت استبدادی شاه، تأسیس سازمان مخوف ساواک، کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین پانزدهم خرداد‌ماه سال 42 و تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت بزرگ ایران از جمله این جنایت‌ها بوده است.

امام جمعه سربیشه ادامه داد: همچنین در دوران پس از انقلاب که به دو دوران جنگ سخت و جنگ نرم تقسیم می‌شود آمریکا جنایت‌های فراوانی را نسبت به ملت ایران روا داشته است که از جمله این جنایت‌ها در دوران جنگ سخت می‌توان به تبدیل سفارت آمریکا به لانه جاسوسی‏، مصادره اموال ایران، هجوم نظامی و واقعه طبس، کودتای نوژه، چراغ سبز آمریکا به صدام برای حمله به ایران، حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی، تأمین سلاح‏‌های شیمیایی عراق علیه ایران، حمله آمریکا به کشتی‌ها و سکوهای نفتی ایران، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران‏، حمایت آمریکا از سازمان منافقین، اعمال تحریم‏‌های ظالمانه علیه ایران، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و ساخت فیلم‏‌های ضد ایرانی و ضد اسلامی علیه ملت ایران‏ اشاره کرد.

سنجری در پایان بیان کرد: همچنین تهدید مستمر ملت ایران به حمله نظامی،‏ حمایت آمریکا از گروهک‏‌های‏ تروریستی به‏ ویژه در مرزهای ایران‏، حمایت آمریکا از هر گونه فتنه و اغتشاش در سال‌های 88،82 و 78 و ترور دانشمندان هسته‏‌ای ایران از دیگر جنایت‌های آمریکا به ملت ایران است.


5082036
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است