گوناگون 06:18 - 11 مهر 1401

عوارض بارداری از طریق جنین منجمد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از ۴.۵ میلیون بارداری، مادران باردار در صورتی که حاملگی آنها ناشی از یک جنین منجمد شده باشد، ۷۴ درصد بیشتر احتمال دارد به فشار خون بالا مبتلا شوند.

دکتر «سیندره پترسن»، محقق ارشد از دانشگاه علم و صنعت نروژ، گفت: «انتقال جنین منجمد در حال حاضر به طور فزاینده ای در سراسر جهان رایج شده است و در چند سال اخیر، برخی از پزشکان از انتقال جنین تازه صرف نظر کرده اند تا به طور معمول همه جنین‌ها را در عمل بالینی خود منجمد کنند، که به اصطلاح به آن "freeze-all" گفته می‌شود.»

او افزود: «نتایج ما نشان می‌دهد که بررسی دقیق همه مزایا و خطرات احتمالی قبل از انجماد همه جنین‌ها به‌عنوان یک روال در عمل بالینی مورد نیاز است».

برای این مطالعه، محققان داده‌های پزشکی نزدیک به ۲.۴ میلیون زن از دانمارک، نروژ و سوئد را که یک یا چند زایمان تک قلو بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۵ داشتند، بررسی کردند. رده سنی آنها بین ۲۰ تا ۴۴ سال بود.

از بیش از ۴.۵ میلیون حاملگی، ۴.۴ میلیون به طور طبیعی باردار شده بودند. بیش از ۷۸۰۰۰ مورد شامل بارداری به شیوه انتقال جنین تازه و بیش از ۱۸۰۰۰ مورد شامل جنین منجمد بودند.

فشار خون بالا در دوران بارداری اغلب نشانه پره اکلامپسی است، عارضه‌ای که می‌تواند هم مادر و هم جنین را به خطر بیندازد.

محققان سوابق پزشکی را برای پره اکلامپسی و سایر شرایط مرتبط با فشار خون بالا در دوران بارداری بررسی کردند.

محققان دریافتند که خطر ابتلاء به اختلال فشار خون بالا در زنان با دریافت جنین منجمد در طول IVF در مقایسه با زمانی که همان زن به طور طبیعی باردار می‌شود، دو برابر می‌شود.

این خطر با استفاده از شیوه جنین تازه در مقایسه با بارداری طبیعی در زنانی که به هر دو صورت باردار شده بودند، بیشتر نبود.

تحقیقات آینده باید بررسی کند که کدام بخش از فرآیند انتقال جنین منجمد ممکن است بر خطر فشار خون بالا در دوران بارداری تأثیر بگذارد.


11701018
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است