گوناگون 11:31 - 27 دی 1395
پیام تسلیت دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت؛
دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، در پی درگذشت آخوند حاجی محمد عابدی کر، امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، با صدور پیامی، ارتحال این عالم جلیل القدر را تسلیت گفت.

آخوند عابدی‌کُر از یاوران صدیق امام و رهبری در بندر ترکمن بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، در پی درگذشت آخوند حاجی محمد عابدی کر، امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، عضو  سابق و مشاور دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، دبیرخانه این شورا با صدور پیامی، ارتحال این عالم جلیل القدر را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کل نفس ذائقه الموت

خبر ارتحال عالم ربانی و پژوهشگر قرآنی، مرحوم آخوند عابدی کر موجی از تاسف و تألم را در دل دوستان، همسنگران، شاگردان و مریدان وی پدید آورد.

مرحوم آخوند عابدی کر ، چهره ای روحانی و سرشناس بود که در کسوت امامت جمعه، مدیریت مدرسه علوم دینی و معلمی دلسوز، سالهای متمادی عمر خود را به نشر ارزشهای اسلامی و انقلابی  پرداخت و از یاوران صدیق امام و رهبری در منطقه بندر ترکمن بود.

این مدرس عالیقدر و پیشکسوت ، با تالیف تفسیر ارزشمند عابدی، خدمتی ماندگار به قرآن و علاقمندان ترکمن ایرانی و غیر ایرانی کتاب وحی نمود و تا لحظه های آخر عمر سنگر تعلیم و تربیت و تهذیب طلاب علوم دینی را خالی نگذاشت .

عضویت ارزشمند این عالم عامل در دور اول و دوم شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی و سپس انتخاب به عنوان مشاور دبیر این شورا فرصتی فراهم ساخت که از ظرفیت های معنوی و علمی وی در راستای تقویت مدارس علوم دینی گلستان و ترویج تفکر تقریب و همدلی ملی و دینی در سرتاسر کشور اسلامیمان بهره مند شویم و اینک که  آخوند عابدی کردعوت حق را لبیک گفته است، آموزه های علمی، اخلاقی و تربیتی وی همچون شمعی ، روشن گر مسیر طلاب و جوانان آن منطقه از کشور اسلامی در مسیر اعتلای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و بر تارک استان گلستان می درخشد.

دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ، ضایعه مولمه ارتحال این عالم فرهیخته و خادم القرآن را به مردم فهیم و قدرشناس گلستان و مریدان آن عالم سالک ، حوزه های علمیه اهل سنت کشور و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض کرده و امید واثق دارد، خدمات شایسته وی موجبات رحمت واسعه الهی و علو درجات وی گردیده و خانواده آن فقید سعید نیز قرین اجر و صبر جمیل باشند.

دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت


8670813
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است