اقتصادی 12:27 - 18 بهمن 1394
معاون فنی و امور گمرکی مطرح کرد
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: یکی از آثار مثبت سامانه جامع امور گمرکی راه‌اندازی آن در رویه ترانزیت است که ضمن ایجاد شفافیت در فرآیند ترانزیت، امکان تبادل الکترونیکی اطلاعات بین سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با ترانزیت را میسر می‌سازد.

ایجاد بانک اطلاعاتی برای کنترل قاچاق کالا

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، فرود عسگری در نخستین همایش تشریح مقررات ترانزیت محموله‌های شیمیایی گفت: با توجه به حجم بالای کالاهایی که از ایران ترانزیت می‌شود، تسهیل و روان‌سازی تشریفات گمرکی می‌تواند علاوه بر بالا بردن سطح رضایت ترانزیت‌کنندگان، به سلامت ترانزیت نیز کمک کند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران، در این همایش همچنین به تشریح دستاوردها و نتایج اجرای سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی پرداخت و اظهار کرد: در راستای توسعه این سامانه سیستم اظهار از راه دور که از طریق آن می‌توان مراحل مختلف تشریفات ترخیص کالا را به صورت الکترونیکی رصد کرد در گمرکات کشور فعال است و با استفاده از این سامانه امکان تبادل اطلاعات بین همه دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که به نحوی در امر تجارت خارجی دخیل هستند به راحتی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: سامانه جامع گمرکی، بسیار قوی و منسجم است و خروجی آن کمک می‌کند تا مراحل تشریفات گمرکی با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود، امیدواریم بتوانیم در قالب سامانه‌های الکترونیکی، امتیازات و تسهیلات بیشتری را در اخبار شرکت‌های حمل‌ونقل معتبر قرار دهیم و سرویس اصلی مطلوبی داشته باشیم.

براساس این گزارش فریده زبیدی - مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک - نیز در این همایش با ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز، به ویژه کشف مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و پیش‌سازهای آن در سال‌های اخیر گفت: با توجه به مشخص شدن حدود مسئولیت گمرک به‌عنوان یک سازمان کاشف که فقط در محدوده اماکن گمرکی صورت می‌گیرد، امیدواریم با هماهنگی و همکاری همه سازمان‌های مرتبط با امر مبارزه با قاچاق کالا، شاهد کاهش جرایم و تخلفات در این زمینه باشیم.

همچنین در این برنامه، علیرضا دشتانی مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران نیز با اشاره به اینکه برگزاری همایش مزبور از سوی بخش خصوصی می‌تواند نقطه آغازی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات ترانزیت و اصلاح قوانین مربوط باشد، گفت: در مورد رصد محموله‌های ترانزیتی مظنون به جاسازی مواد مخدر و پیش‌سازها با پلیس بین‌المللی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا در حوزه حمل‌ونقل از جمله اقدامات مهم و اساسی است که علاوه بر سازمان‌ها و نهادهای مسئول، شرکت‌های حمل‌ونقل نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و نظارت مدیران حمل‌ونقلی به‌ویژه در مرزها افزایش یابد.

دشتانی تأکید کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی موجب آگاهی مسئولان بخش دولتی از خواسته‌ها و همچنین حرف‌های فعالان بخش خصوصی است و می‌تواند زمینه را برای مشارکت بیشتر آنها در کشف موارد تخلف فراهم سازد.

مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرکی اضافه کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل در بحث نظارت و کشف تخلف باید چند گام جلوتر از دولت باشند و مسئولان دولتی به‌عنوان یک ناظر خوب عمل کنند.

همچنین مسعود دانشمند، رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های شرکت‌های حمل‌ونقل در این برنامه، طی سخنانی با اشاره به اینکه تجارت مواد مخدر تجارت پرسودی است که آثار مخرب آن برای جامعه زیان‌آور بوده و به‌ویژه جوانان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بر لزوم افزایش همکاری سازمان‌های مسئول و تبادل اطلاعات مابین آنها با هدف مبارزه قاطع و جدی‌تر با قاچاق تأکید کرد.

وی همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی درخصوص قاچاق کالا را راهکاری مناسب برای اثربخشی اقدامات کنونی و برنامه‌های آینده خواند.

انتهای پیام


7660837
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، هرگونه گران‌فروشی و افزایش قیمت را تضییع حقوق مردم دانست و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حراج‌های خرده فروشی در سال ۱۴۰۳ به صورت روزانه از شنبه تا سه شنبه هر هفته برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۸ فروردین به ۲۳.۶۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی رجبی مشهدی گفت: توسعه کنتور‌های هوشمند در ادارت در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از سوی ادارات ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی داشته باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور وزیر اقتصاد گفت: کاهش هزینه‌ای که در دوسال گذشته به واسطه طرح هوشمندسازی در حوزه عرضه نان صورت گرفت؛ ۳ میلیون تن معادل ۵۴هزار میلیارد تومان و مصرف ۴۰ میلیون نفر بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است