اجتماعی 15:59 - 03 خرداد 1397
بدن ما برای سالم ماندن، به مقدار ثابتی غذا نیاز دارد. همه عملکردها در بدن به مواد مغذی مثل ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد معدنی و چربی‌ها که غذاها برای ما فراهم می‌کنند، بستگی دارد. این مواد مغذی باید همگی بخشی از رژیم غذایی روزانه ما را تشکیل دهند تا مطمئن شویم سیستم ایمنی می‌تواند با میکروارگانیسم‌ها مبارزه کند و سایر سیستم‌های بدن، در سطح سلولی، کار خود را به درستی انجام می دهند. یکی از مشکلاتی که بسیاری از مردم با آن روبه‌رو هستند این است که نمی‌دانند روزانه چه میزان غذا باید مصرف کنند.

بدن روزانه به چه میزان کالری نیاز دارد؟

به گزارش ایسنا به نقل از رد اوربیت، علاوه بر شمردن میزان کالری، چیزهای مهم دیگری هم هست که باید در رژیم غذایی درنظر گرفته شود. فاکتورهای زیادی باید با هم در تعادل باشند؛ جنس، وزن و هدف شما از مدیریت وزن و همینطور سطح فعالیت شما همگی نقش مهمی در تعیین میزان کالری دریافتی دارند. بیایید ببینیم چگونه می‌توانید مقدار مناسب کالری روزانه را تعیین کنید و برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، چه فاکتورهای دیگری را باید مد نظر قرار دهید.

توصیه‌های کلی برای جذب کالری روزانه

مطالعات بسیاری در این زمینه انجام شده و به طور کلی پیشنهادات ذیل در این زمینه مطرح شده‌اند:

به زنان پیشنهاد می‌شود روزانه از رژیم غذایی استفاده کنند که حاوی ۲۰۰۰ کالری انرژی باشد

به مردان نیز توصیه می‌شود روزانه از رژیم غذایی استفاده کنند که حدودا حاوی ۲۵۰۰ کالری انرژی باشد.

مردان در مقایسه با زنان، معمولا ساختار بدنی بزرگ‌تری دارند و به همین دلیل به آن‌ها توصیه می‌شود کالری بیشتری دریافت کنند. با این حال فاکتورهای بسیاری هم وجود دارد که می‌توانند این بایدها و نبایدها را تغییر دهند.

به عنوان مثال، فرد چاقی که سعی دارد وزن کم کند، باید انرژی دریافتی روزانه خود را ۵۰۰ کالری کاهش دهد تا ظرف یک هفته نیم کیلوگرم وزن کم کند. با این وجود، این روش تضمینی برای کاهش وزن نیست. زیرا اگر میزان کالری دریافتی شما از میزان انرژی که مصرف می‌کنید بیشتر  باشد، وزن اضافه می‌کنید. وقتی حالت معکوس صدق کند، دچار کاهش وزن می‌شوید.

از سوی دیگر وقتی فردی با دنبال کردن یک برنامه بدنی سخت، شروع به افزایش توده ماهیچه‌ای می‌کند، باید میزان کالری روزانه خود را افزایش دهد.

تمرین‌های بدنی شدید مصرف انرژی را افزایش می‌دهند  و این به آن معنی است که بین میزان کالری دریافتی و انرژی مصرفی شما، شکافی به وجود می‌آید. اگر این فرد دریافت کالری روزانه خود را  افزایش ندهد، به جای افزایش وزن به شکل توده ماهیچه‌ای، وزن از دست می‌دهد.

فاکتورهای مهم دیگری که باید در نظر بگیرید

بیشتر افراد- بخصوص اگر بخواهند لاغر شوند- نگران مقدار کالری هستند که هر روز مصرف می‌کنند. هرچند توجه به جذب میزان کالری روزانه ضروری است، اما چه برای کاهش وزن و چه برای حفظ یک وزن سالم، دیگر فاکتورها را هم باید در نظر داشت.

ارزش غذایی موادی که مصرف می‌کنید یکی از این فاکتورهاست. یک پاکت شیرینی که ۲۰۰ کالری به بدن شما انرژی می‌رساند کاملا متفاوت است با یک بشقاب سبزیجات که آن هم ۲۰۰ کالری انرژی دارد. شیرینی‌ها هیچ ماده مغذی حیاتی را به بدن شما نمی‌رسانند، در حالی که سبزیجات مواد معدنی، ویتامین‌ها، آمینواسیدها و حتی چربی‌های سالم مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند.

بنابراین در مقایسه با شکر و افزودنی‌های مصنوعی که در شیرینی‌ها به کار می‌روند، ارزش غذایی بالاتری دارند.



انتهای پیام


9789377
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور پایتخت از کاهش ۲۲ درصدی تصادفات در ۴ ماه اخیر خبر داد و گفت: ۴۷ درصد از فوتی‌ها ناشی از تصادفات موتورسیکلت سواران است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شیری گفت: با بهره‌برداری جایگاه سوخت محله مشیریه، کمبود‌های این حوزه برطرف می شود و توزیع سوخت در منطقه ۱۵ تسهیل خواهد یافت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از آغاز تور‌های گردشگری پیاده در اول فروردین ۱۴۰۳ خبرداد و گفت: مردم برای اطلاع از زمان این تور‌ها می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از آغاز تور‌های گردشگری پیاده در اول فروردین ۱۴۰۳ خبرداد و گفت: مردم برای اطلاع از زمان این تور‌ها می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حداقل حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۳ در نشست شورای عالی کار با ۳۵.۳ درصد افزایش نسبت به سال جاری تعیین شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس ستاد انتخابات استان تهران از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجرایی پلیس راهور فراجا گفت: امکان استعلام تاریخچه پلاک، دریافت کروکی الکترونیکی و استعلام تخلفات حوزه حجاب در برنامه کاربردی پلیس من فراهم شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای عالی کار گفت: پیشنهاد جامعه کارگری برای دستمزد ۱۴۰۳ مبلغ ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که انتظار می‌رود دولت با ۷۵ درصد آن موافقت کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از حریق در انبار چلوکبابی معروف تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ملاقات مجازی رئیس کل دادگستری استان تهران با زندانیان در آخرین روز کاری سال جاری سبب آزادی هشت نفر از زندانیان و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است