استانی 13:57 - 05 اسفند 1398

دستگاه های اجرایی ایلام در حالت آماده باش/ احتمال سیلاب وجود دارد

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: روز گذشته بود که هواشناسی استان ایلام در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سامانه بارشی باران روزهای دوشنبه تا چهارشنبه استان ایلام را فرا می‌گیرد.

در همین ارتباط رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام نیز اظهار کرد: سامانه بارشی قوی از روز دوشنبه وارد ایلام می‌شود که بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای میانگین دریافت نزولات جوی و بارش‌ها بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلی متر است.

مجتبی میهین پرست با اشاره به اینکه فعالیت‌های این سامانه بارشی کل استان را در بر می‌گیرد، گفت: قدرت ریزشی آن در نواحی شرقی بیشتر از دیگر مناطق استان خواهد بود.

وی اظهار کرد: به علت شدت بارش‌ها احتمال وقوع سیلاب‌های موقت وجود دارد بنابراین لازم است مردم و مسئولان آمادگی لازم را داشته باشند.

میهن پرست با اشاره به اینکه بارش‌ها تا اواسط روز چهارشنبه در استان ادامه دارد، عنوان کرد: از اواسط روز سه شنبه تا روز چهارشنبه وزش باد شدید در سطح منطقه پیش بینی می‌شود که احتمال بروز پدیده گرد و غبار دور از ذهن نیست.

آماده باش در تمامی شهرستان‌های استان

همچنین عصر دیروز در شست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان نیز اعلام شد با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص جاری شدن سیل و وقوع سیلاب در برخی مناطق استان از همه فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران در سراسر استان خواسته شده با بررسی وضعیت شهرستان‌های تابعه خود و شناسایی نقاط حساس و خطرساز تمهیدات و برنامه ریزی‌های لازم در خصوص مقابله با سیل پیش رو را اتخاذ کنند.

استاندار ایلام نیز در این جلسه اعلام کرد: در پی هشدار سازمان هواشناسی همه باید آماده باشند و با پیشگیری تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

قاسم سلیمانی دشتکی عنوان کرد: تقاصا دارم مسئولان امر بازدید میدانی از مناطق حادثه خیز در سیل داشته باشند و تمهیدات لازم اتخاذ کنند.

احتمال سیل وجود دارد

در همین ارتباط مدیر کل بحران استان ایلام نیز صبح امروز دوشنبه اعلام کرد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه بارشی نسبتاً قوی به سطح استان طی ساعات پایانی روز دوشنبه تا ظهر چهارشنبه هفته جاری، احتمال آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

سعیدرضا کریمان تصریح کرد: به هم استانی‌های گرامی توصیه می‌شود از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات و ترددهای غیر ضرور خصوصاً در جاده‌ای فرعی و کوهستانی خودداری نمایند.

مدیرکل بحران استانداری ایلام یادآور شد: همچنین کشاورزان و دامداران عزیز ضمن توجه به هشدارهای صادره برای آنان تمهیدات لازم را بیندیشند.

کریمیان خاطرنشان کرد: مردم استان در صورت مواجهه با حادثه احتمالی با دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی که در حالت آماده باش می‌باشند تماس حاصل کنند.

اطلاعیه شماره ۱ ستاد مدیریت بحران شهرداری ایلام

شهرداری ایلام نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به پیش بینی بارش‌ها برای اواخر وقت امروز و فردا و احتمال سیلابی شدن معابر، آن دسته از شهروندانی که منازل آنها در معرض آبگرفتگی قرار دارد جهت دریافت کیسه شن و ماسه از ساعت ۱۶ امروز به سازمان مدیریت پسماند شهرداری واقع در خیابان خرمشهر نرسیده به تقاطع مادر مراجعه کنند.

توزیع برق استان نیز اعلام کرد: پیرو هشدارهای مکرر اداره کل هواشناسی استان مبنی بر طوفان و وزش باد شدید تا اواخر هفته جاری و همچنین بارش‌های سنگین باران، مردم استان به منظور جلوگیری از برخورد اشیای بالای پشت بام و یا حیاط منزل با شبکه‌ها و تاسیسات برق شهری؛ نسبت به مهار کامل آنها اقدام کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: مردم در صورت مشاهده هر گونه حادثه، ضمن حفظ خونسردی خود در اسرع وقت فقط با شماره تلفن سه رقمی ۱۲۱ تماس حاصل و از برقراری ارتباط با سایر خطوط تلفن خودداری کنند.


10411161
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است