استانی 11:12 - 18 خرداد 1399
انجام روازنه 600 تست کرونا در استان
ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از انجام روزانه 600 تست کرونا در استان خبرداد و گفت: حدود 10 درصد افرادی که تست کرونای آنها مثبت می‌شود، نیاز به بستری دارند.

استاندار کرمانشاه: پیک دوم کرونا از پیک اول سخت‌تر است

هوشنگ بازوند در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه که امروز(18 خرداد) برگزار شد، با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: در حال گذراندن پیکی از این بیماری در استان هستیم که از پیک اول سخت‌تر است.

وی تصریح کرد: در پیک اول بیماری در استان، این ویروس حمله کننده بود، اما در پیک دوم کادر درمانی ما حمله کننده به این ویروس هستند و به شناسایی گسترده بیماران جدید می‌پردازند.

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه روزانه 600 تست کرونا در استان انجام می‌گیرد، گفت: از این تعداد، نتیجه حدود 80 تا 100 مورد مثبت می‌شود که 10 درصد آنها نیاز به بستری پیدا می‌کنند و به مابقی به صورت سرپایی رسیدگی می‌شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه شناسایی مبتلایان جدید را گسترش داده‌ایم، طبیعی است سیر صعودی در تعداد مبتلایان استان داشته باشیم، هرچند که باید مراقب بود تا در مرگ و میرها سیر صعودی نداشته باشیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه به نقش مهم سمن‌ها و جوانان کرمانشاهی در مقابله با این بحران اشاره کرد و افزود: سمن‌ها و جوانان استان ثابت کرده‌اند که در دل این تهدید می‌توانند فرصت‌هایی را بوجود آورند و در رزمایشی هم که بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری داشتیم، جوانان نقش خوبی ایفا کرده و یک پویش همدلی را راه اندازی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با نارضایتی از عدم وجود برنامه ریزی منسجم  در حوزه جوانان، عنوان کرد:  در هر نشست ستاد ساماندهی امور جوانان منتظر ارائه برنامه ها و اتفاقات مثبت و جدیدی برای حوزه جوانان از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان و دستگاه های عضو ستاد ساماندهی جوانان هستیم، اما متاسفانه چنین برنامه هایی را نمی‌بینیم.

بازوند تاکید کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب نقش جوانان بسیار پررنگ و مهم است، بنابراین اداره کل ورزش و جوانان هم به عنوان متولی حوزه جوانان باید هم وزن رسیدگی که به حوزه ورزش دارد، به حوزه جوانان هم توجه و رسیدگی کند.

وی اعلام کرد: هرچند همه می‌دانیم مشکل اصلی جوانان، بحث اشتغال است، اما دقیقا آماری از سوی دستگاه های عضو ستاد ارائه نمی‌شود که بدانیم هر دستگاهی چه اقداماتی در این حوزه انجام داده است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر یک گزارش عملکرد مناسب از حوزه‌های مختلف مرتبط با جوانان داشته باشیم، می‌توانیم براساس آن برای سال 1399 برنامه ریزی کنیم و مشکلات و موانع پیش پای جوانان را برداریم.

انتهای پیام


10563646
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است