ورزشی 12:52 - 03 اسفند 1395
اولویت سوم برای ملی پوش شدن نظر کادرفنی است
مربی تیم‌ ملی کاراته گفت: با توجه به حساسیت زمان برگزاری مسابقات سوپر لیگ کاراته تصمیم گرفتیم زمان آغاز اردوها را به تعویق بیندازیم.

سلطانی: اردوها به خاطر حساسیت سوپر لیگ به تعویق افتاد/ جوانان باید خودشان را به کادرفنی تحمیل کنند

شهاب سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد برگزاری انتخابی تیم‌ ملی کاراته گفت: روز گذشته(دوشنبه) انتخابی تیم کاراته برگزار شد و در پایان 6 نفر به اردوی تیم‌ ملی راه یافتند. البته طبق تصمیم کادر فنی و مسئولان فدراسیون 17 اسفندماه مرحله دوم انتخابی درون‌ اردویی برگزار می‌شود و در واقع این انتخابی اولین اولویت برای کسب پیراهن تیم‌ ملی کاراته است.

سلطانی در ادامه صحبت‌های خود از درخشش جوانان در انتخابی روز گذشته، گفت: ما در انتخابی روز گذشته در اوزان سبک، مبارزات بسیار خوبی را از کاراته‌کاهای جوان شاهد بودیم. در اوزان بالا، از نظر من به لحاظ فنی خیلی شرایط ایده‌آل نبود. در اوزان پایین، واقعا انگیزه بین جوانان بسیار زیاد بود. جوانانی مثل میلاد یاری، بلدی و عنایتی همه کاراته‌کاهای اوزان پایین بودند که میانگین سنی آنها 19 تا 20 سال است. این نوید بسیار خوبی برای کاراته ایران است. در واقع عملکرد آنها نشان داد علاوه بر بزرگسالان ما جوان‌های خوبی کنار بزرگسالان داریم.

مربی تیم‌ ملی در ادامه صحبت‌های خود، گفت: اگر این کاراته‌کاهای جوان بتوانند شرایط خود را وفق دهند و خود را به کادر فنی تحمیل کنند، می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور در کاراته جایگاه خوبی را کسب کنند. به عنوان مثال مهدی خدابخشی و علی‌ اصغر آسیابری سال 94 در رده امید بودند و در مسابقات جهانی اندونزی نیز حضور داشتند، اما با پیشرفت خوبی که داشتند توانستند در رده بزرگسالان جایگاه خوبی را کسب کنند.

وی در ادامه افزود: در انتخابی تیم ملی همه شرایط برای نفرات راه‌ یافته به اردوی تیم‌ ملی یکسان خواهد بود. 6 نفر در مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی رشت برگزار شد، انتخاب شدند و 6 نفر هم در انتخابی روز دوشنبه انتخاب شدند و 9 نفر نیز نفرات حاضر در مسابقات جهانی اتریش هستند که در مجموع 21 نفر می‌شوند و 17 اسفندماه به رقابت خواهند پرداخت. 18 فروردین ماه نیز باید نفرات منتخب خود را به کادر فنی معرفی کنند. تمرینات تیم‌ ملی نیز 19 فروردین برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی آغاز خواهد شد.

مربی تیم‌ ملی کاراته در ادامه عنوان کرد: نفرات حاضر در انتخابی تیم‌ ملی به صورت دوره‌ای با هم مبارزه خواهند کرد و در هر وزن نفرات اول و دوم در اردو باقی خواهند ماند حداکثر 6 نفر نیز به نفرات منتخب اضافه خواهند شد و اردوها پیگیری می‌شود.

سلطانی در مورد دلیل به تعویق افتادن زمان آغاز اردوی تیم ملی، گفت: ظاهرا هفته‌های پایانی مسابقات سوپرلیگ کاراته در حال پیگیری است. این رقابت‌ها در حساس‌ترین شرایط قرار دارد و با توجه به اینکه تکلیف قهرمانی در سوپر لیگ به زودی روشن می‌شود به همین دلیل برای اینکه کاراته‌کاها در اختیار تیم‌ های خود باشند، تصمیم گرفتیم تا زمان آغاز اردوهای تیم‌ ملی را به تعویق بیندازیم. به هر حال نفراتی که به اردوها راه یافته‌اند در حال حاضر در سوپرلیگ فعالیت می‌کنند و از لحاظ آمادگی شرایط‌ شان ایده‌آل است.

مربی تیم‌ ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: همه نفرات راه‌ یافته به انتخابی تیم‌ ملی باید به این موضوع دقت کنند که در انتخابی 17 اسفند ماه شرایط برای همه کاراته‌کاها یکسان است. هر کسی توانایی داشته باشد، به مرحله بعدی تیم‌ ملی راه خواهد یافت. اولویت دوم 24 و 25 فروردین ماه است که کاراته‌کاها به مسابقه کاراته‌وان مراکش اعزام خواهند شد. اولویت سوم نیز نظر کادر فنی تیم‌ ملی است. به هر حال بدون شک هر کسی اولویت اول و دوم را کسب کند، نظر کادر فنی را هم جلب خواهد کرد. به این نکته نیز باید اشاره کنم؛ ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم در صورتی که تیم نتواند به کاراته‌وان مراکش اعزام شود، در همان تاریخ انتخابی برگزار می‌کنیم و اولویت دوم را به این صورت عملی خواهیم کرد.


8838180
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ژاوی سرمربی بارسلونا از تصمیمش برای ترک این تیم در پایان فصل منصرف شد و فصل آینده نیز هدایت آبی و اناری‌ها را برعهده خواهد داشت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای تیم فوتبال پرسپولیس بعد از تمرین شاداب برای بازی با آلومینیوم عازم اراک شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان ساندای کشورمان در بخش مردان توانستند ۴ مدال طلا را در مسابقات انتخابی جام جهانی در چین به دست آورند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: توقع از کشتی‌گیران ما در مسابقات المپیک باید یک نشان طلا باشد و نباید به آنها فشار بیاوریم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ووشوکاران کشورمان در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو در چین امروز ۲ مدال طلا و ۲ نقره کسب کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که پسر و همسرش را در خانه به آتش کشیده بود، دستگیر شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا برای شرکت در انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان به تایید رسیده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان از امشب (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کار خود در سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا را آغاز می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قهرمان مسابقات اسکیت آزاد گفت: نبود پیست استاندارد تنها مشکل ما است، چون باید در این پیست‌ها مسابقه بدهیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق پرسپولیس گفت: حرفه‌ای گری بازیکنانمان برگ برنده بازی با آلومینیوم است، چون سرخپوشان تیمی را دستکم نمی‌گیرند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است