گوناگون 09:56 - 29 فروردین 1397
رئیس دانشگاه تاکید کرد:
رئیس دانشگاه آزاد گفت: اجازه نمی‌دهم فردی با حزب و گروه‌بازی، پارتی‌بازی، فامیل‌بازی، تملق و چاپلوسی در این دانشگاه به پست و مقام برسد.

اجازه نمی‌دهم فردی با پارتی و فامیل‌بازی در دانشگاه آزاد پست گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر در جلسه با معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه همه بدانند سیستم شایسته‌سالاری را در دانشگاه آزاد لحاظ خواهم کرد، گفت: اجازه نمی‌دهم فردی با حزب و گروه‌ بازی، پارتی‌بازی، فامیل‌بازی، تملق و چاپلوسی در دانشگاه آزاد اسلامی به پست و مقام برسد.

وی افزود: باید در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شاخص‌هایی در بخش فرهنگی به منظور رتبه ‌بندی واحدها تعریف شود تا براساس آن واحدهای برتر شناسایی و مورد تشویق قرار گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر به کارگیری افراد کاردان و متعهد در حوزه فرهنگی تاکید: افرادی که توانایی و آمادگی انجام امور فرهنگی را دارند، شناسایی شده و در حوزه فرهنگی و دانشجویی به کار گرفته شوند.

رهبر با بیان اینکه در حوزه‌های پژوهش و فناوری و آموزش و تحصیلات تکمیلی فعالیت‌های مثبت و مفیدی انجام شده، گفت: در حوزه‌ فرهنگی هنوز خلاهایی وجود دارد که وظایف مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نباید به دنبال گزارش دادن باشیم، بلکه باید کارهایی انجام دهیم که اثربخشی بیشتری داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شبکه بسیار بزرگی است که باید به جهت امور فرهنگی، هرمی ساخته شود تا زمانی که کاری در راس آن انجام می‌شود در بدنه نیز ملموس و تاثیرگذار باشد.

رهبر با بیان اینکه نباید از ایجاد شبکه فارغ‌التحصیلان غافل شد و باید در راستای اهداف دانشگاه از آنها استفاده کرد، به معاون فرهنگی و دانشجویی و مدیران کل این حوزه توصیه کرد در امور فرهنگی با سازمان سما هماهنگی داشته تا امور برنامه‌ریزی‌ شده معاونت فرهنگی و دانشجویی با امور فرهنگی سازمان سما هماهنگ باشد.

تشکیل شورای فرهنگی راهبردی در دانشگاه آزاد

وی با تاکید بر لزوم تشکیل «شورای فرهنگی راهبردی» گفت: با تشکیل این شورا و تعریف شرح وظایف آن، امور فرهنگی دانشگاه بهتر و سهل‌تر دنبال خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: شبکه‌هایی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده که توسط دیگران هدایت و فرماندهی می‌شود. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، دانشگاه آزاد اسلامی باید اهداف و منافع ملی نظام را دنبال کند.

رهبر اضافه کرد: ما باید بتوانیم مطابق با اهداف و نظریه‌های مقام معظم رهبری گام برداریم و در کشور آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و در رفع آنها اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید در خدمت نظام و اهداف مقدس جمهوری اسلامی باشد، گفت: معاونت فرهنگی باید آسیب‌های اجتماعی نو را پیدا کند و برای آنها راه‌حل بیابید چراکه مطمئنا آسیب‌های اجتماعی امروز کشور با ۵ سال گذشته متفاوت است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: به دنبال طرح‌های کلی به نفع نظام باشید، نه اینکه نگاهتان به طرح‌های کاسبکارانه باشد.

رهبر اظهار داشت: برای چاره‌اندیشی درباره آسیب‌های اجتماعی باید طرح‌های نو داشت و باید در سیاست‌ها و برنامه‌ها به نحوی رفتار کنیم که با آسیب مواجه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: از تحول نهراسید حتی اگر منجر به اتفاقی در دانشگاه شود و یا به قیمت کاهش درآمد در دانشگاه آزاد اسلامی بیانجامد.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: اگر درآمدزایی به قیمت مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باشد و یا به نفع نظام نباشد، درآمد برای دانشگاه آزاد برکت نخواهد داشت. باید در کنار درآمد، به دنبال حل مشکلی از نظام و رفع آسیب‌های اجتماعی باشیم.

سیاست دانشگاه آزاد نظارت سیستماتیک است

رهبر با بیان اینکه سیاست ما در دانشگاه آزاد اسلامی سامانه‌سازی و نظارت سیستماتیک است تا با تخلف کمتری مواجه باشیم، گفت: به منظور برنامه‌ ریزی فرهنگی برای کشور، اول باید در اصلاح فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه ملاک تصمیم‌گیری من برای پست‌های مدیریتی، شایسته‌سالاری و داشتن شاخص‌های مدیریتی است، گفت: همه بدانند که سیستم شایسته‌سالاری را در دانشگاه آزاد لحاظ خواهم کرد.


9750940
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است