سیاسی 23:47 - 09 تیر 1401
وحید جلال زاده گفت: در اسفند ماه مذاکرات تقریباً به سرانجام رسیده بود و آماده امضای توافق بودند، اما آمریکا زیر قول هایی که ایران روسیه و چین داده بود زد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: مذاکرات تقریباً به سرانجام رسیده بود اما آمریکا زیر قولش زد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس طی سخنانی در برنامه صف اول شبکه خبر با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام گفت: در بحث عمل به برجام، فقط آمریکایی ها نبودند که خلف وعده می‌کردند، بلکه اروپا هم همین طور بود.

وی تاکید کرد: در اسفند ماه مذاکرات تقریباً به سرانجام رسیده بود و آماده امضای توافق بودند، اما آمریکا زیر قول هایی که ایران روسیه و چین داده بود زد.

جلال زاده تصریح کرد: در دو موضوع با آمریکا به نتیجه نرسیدیم؛ انتفاع اقتصادی یکی از آنهاست و آمریکا حاضر نیست تا پایان دوران بایدن هم به ایران ضمانت بدهد.

وی گفت: موضوع پادمان، تضمین های ما از آمریکا و لیست قرمز از موارد اختلافی دیگر ما با آمریکاست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: در مذاکرات به لیستی رسیده بودیم اما آمریکا تضمین نداد بعد از توافق افرادی را به لیست قرمز اضافه نکند.

جلال زاده با بیان اینکه در مذاکرات دنبال انتفاع اقتصادی هستیم، تاکید کرد: اگر اقتصاد داخل کشور قوی بود چه بسا به دنبال مذاکرات نمی رفتیم.

وی افزود: اگر بخواهیم در روابط خارجی قوی عمل کنیم باید در داخل تولید قدرت کنیم.

در حال تکمیل....


11610406
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت آیت الله خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: تهدید‌ها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد واقعه طبس و شکست مفتضحانه متجاوزان آمریکایی منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت و اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران امروز در حاشیه نشست امنیتی سن‌پترزبورگ با مشاور امنیت ملی برزیل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان اعلام کرد: شورای متبوعش با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزد‌ها، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسناد همکاری بین مقامات عالی‌رتبه ایران و سریلانکا در حضور «آیت الله رئیسی» و «رانیل ویکرمسینگه» به امضا رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در پرونده آمیا را محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس‌جمهور با بیان مطالبه استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت این پیشنهاد‌ را موجه و قابل پیگیری دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس‌جمهور با بیان مطالبه استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت این پیشنهاد‌ را موجه و قابل پیگیری دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است