استانی 11:05 - 11 شهریور 1393
موسوی:
ساری - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران با تاکید بر اینکه واحدها و زمینهای خالی در شهرکهای صنعتی استان تعیین تکلیف می شوند، اظهار داشت: امسال 40 قرارداد صنعتی فسخ شد.

فسخ 40 قرارداد صنعتی در مازندران/ 1.7 میلیارد تومان برای ساخت تصفیه خانه جذب شد
به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی موسوی صبح سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرکهای صنعتی استان، گفت : نحوه تعـامل بانکها با واحدهای صنعتی درحال کار ، یا طرحهای درحال سرمایه گذاری که از تسهیلات استفاده کردند و هم در بحث استمهال و ارائه تسهیلات جدید به طرحهای نیمه تمام ، در افزایش سرمایه گذاری استان تأثیرگذار است.
 
وی اظهار داشت : نرخ تورم و مهم تر از همـه ، نرخ بهره ای که بر تسهیـلات صنعتی و تولیدی تعلق می گیرد ، جزو عواملی هستند که در فضای سرمایه گذاری استان تأثیر خود را می گذارند.
 
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مازندران افزود : سیاستهای دولت در جلوگیری از تورم ، تأثیر زیادی روی عملکرد سرمایه گذاران داشته و دارد .
 
وی اظهار کرد : یکی از مسائلی که بصورت کلان در فضای اقتصادی تأثیرگذار است ، رکود حاکم در اقتصاد می باشد که خوشبختانه با لایحه دولت مبنی بر حمایت از واحدهای صنعتی و جلوگیری از رکود ، گامهایی برداشته شده است .
 
موسوی با اشاره به ضرورت تقویت بازار عرضه محصولات برای تولیدکنندگان خاطرنشان کرد : واحدهایی که درحال تولید هستند ، به بازار نیاز دارند و یکی از مهمترین فاکتورهایی که در رونق واحدهای صنعتی تأثیر می گذارد ، بازار است . اقدامات فعلی دولت در جهت رفع رکود و ایجاد یک فضای انبساطی برای واحدهای صنعتی در بازار ، اعم از داخلی و خارجی ، از طریق صادرات و رفع موانع صادراتی و وارداتی ، به بهبود شرایط سرمایه گذاری در کشور و بخصوص مازندران که از موقعیت های سرمایه گذاری بالایی در بخشهای مختلف اقتصادی برخوردار است ، کمک خواهد کرد.
 
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران به تشریح اقدامات انجام شده در استان برای افزایش سرمایه گذاری اشـاره کرد و افزود : در مازندران بدلیل موقعیت ویژه و اقلیم خاصی که وجود دارد ، با کمبود زمین مواجه هستیم ، بنابراین باید از زمین به بهترین شکل استفاده کنیم . آزاد سازی زمین های راکد صنعتی یکی از مهمتـرین اقدامات برای حضور سرمایه گذاران در استـان محسوب می شود که از ابتدای امسال ، واحدها و زمینهای خالی در شهرکهـا تعیین تکلیف می شوند تا بتوانیـم پاسخگوی تقاضای سرمایه گذاران باشیم .
 
وی ادامه داد : از ابتدای سال تاکنون 40 مورد فسخ قرارداد انجام شده که در تیرماه 65 هزار مترمربع زمین و در ماه مرداد 20 هزار مترمربع از این زمینها آزاد سازی شد که پس از انجام مراحل قانونی ، آماده واگذاری به سرمایه گذاران جدید می شود .
 
مدیرعامل شـرکت شهرکهـای صنعتی استـان مازندران تأکید کرد : برای بهبود فضـای سرمایه گذاری در شهرکهـا و نواحی صنعتی استان ، لازم است تا مطابق قانـون 158 برنامه پنجم ، دستگاههـای خدمات رسان مانند آب ، برق ، گاز و مخابرات ، امکانات زیرساختی مورد نیـاز را برای همه شهرکها و نواحی صنعتی ، در حد استاندارد فراهم نمایند که در اینصورت ، همه شهرکهـا و نواحی صنعتی مازندران ، در یک دوره 3 ساله ، به تمام امکانات زیرساختی مجهز می شوند ، البته تحقق این هدف ، نیازمند تخصیص اعتبارات است و سایر دستگاهها نیز باید به وظایف قانونی خودشان طبق ماده 158 عمل کنند . براساس این قانون ، دستگاههای خدمات رسان موظف هستند تا جلوی در واحد تجاری امکانات را ارائه کنند .
 
موسوی بیان داشت : یکی دیگر از اقدامات شرکت ، نشست مشترک با بانک در شهرکهـا و نواحی صنعتی ، برای بررسی مشکلات واحدهای تولیـدی بوده تا بتوانیم از ظرفیت بانکهای استان در جهت تأمین نیاز واحدهای تولیدی در حوزه سرمایه در گردش و تسهیلات  استفاده کنیم .
 
وی تصریح کرد : با توجه به محیط زیست حساس استان ، ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب در نواحی صنعتی مازندران از اولویت کاری شرکت است که درحال حاضر 11 تصفیه خانه درحال بهره برداری داریم و 4 تصفیه خانه در دست ساخت است.
 
وی با بیان اینکه هزینه ایجاد تصفیه خانه بالاست و از محل منابع ملی تأمین می شود گفت:  در سالجاری حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبـار برای این بخش توانستیم جذب کنیم و امید است که چهار تصفیه خانه را به پایان برسانیم، دو تصفیه خانه هم در دست طراحی داریم و درصورت تأمین منابع ، 2 تصفیه خانه هم آماده واگذاری به پیمانکار برای ساخت است که در مجموع با ساخت این تصفیه خانه ها ، تعداد تصفیه خانه های فاضلاب در سطح استان به 19 تصفیه خانه خواهند رسید که بخش اعظم واحدهای ما را تحت پوشش قرار داده و دغدغه ما را نسبت به مسائل زیست محیطی استان برطرف خواهند نمود . این اقدامات ، با هدف بهینه سازی فضای صنعتی استان انجام می شود.

4625598
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است