استانی 19:41 - 24 تیر 1398

هشت درصد کردستانی ها تحت پوشش بهزیستی/طلاق در استان کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سید صباح قریشی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان همزمان با ایام هفته بهزیستی، اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی بهزیستی کردستان تسهیل دسترسی افراد به خدمات بهزیستی است و در این راستا فعالیت ها و اقدامات بسیار خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به گسترش خدمات بهزیستی کردستان با راه اندازی مراکز مختلف، بیان کرد: در این راستا ضمن راه اندازی مراکز اجتماعی و توانبخشی زمینه برای دسترسی بهتر مردم به خدمات این سازمان فراهم شده است و این روند به عنوان یک اولویت همچنان دنبال و پیگیری می شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: امروز و همزمان با سراسر کشور پنج مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی و چند معلولیتی بهزیستی کردستان افتتاح شد و به همین دلیل شمار مراکز بهزیستی کردستان به ۲۵ مورد افزایش یافته است و این مهم در تاریخ بهزیستی استان کردستان امری بی سابقه است.

وی به فعالیت اورژانس اجتماعی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون در تمامی مراکز شهرستانی استان کردستان اورژانس اجتماعی راه اندازی شده است و این مهم می تواند زمینه را برای حضور و مداخله بهزیستی در مسائل اجتماعی فراهم کند.

راه اندازی اورژانس اجتماعی در نایسر سنندج

وی با اشاره به بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از منطقه منفصل شهری نایسر سنندج، افزود: در جریان این بازدید مقرر شد که به دلیل اهمیت موضوع اورژانس اجتماعی در نایسر سنندج راه اندازی شود که خوشبختانه این مهم در آینده ای نزدیک عملیاتی می شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان ادامه داد: در حال حاصر در مجموع هشت درصد از جمعیت استان کردستان که جمعیتی بالغ بر ۱۲۸ هزار نفر را شامل می شود، تحت پوشش بهزیستی استان هستند که هر چند نباید به این رقم افتخار کرد ولی در کنار این مهم بهزیستی کردستان تلاش می کند به بهترین شکل ممکن به افراد نیازمند خدمت رسانی کند.

وی گفت: تا قبل از سال ۹۷ در مجموع ۱۴ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان کردستان بودند که تنها در سال ۹۷ بیش از ۱۰ هزار خانوار تحت پوشش این اداره کل قرار گرفتند و در واقع خانوارهای تحت پوشش به نزدیک دو برابر افزایش یافت.


10178343
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است