استانی 19:27 - 06 بهمن 1393
شکوه فجر در دیار علویان/57
فاز نخست بیمارستان امام خمینی (ره) آمل، سی تی اسکن بیمارستان‌های بوعلی ساری و رازی قائمشهر، از جمله پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند که در دهه فجر امسال تقدیم مردم این استان می‌شوند.

افتتاح فاز نخست بیمارستان امام خمینی (ره) آمل در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، در ادامه بازدید خبرنگاران دفاتر خبرگزار‌ی‌های مازندران از پروژه‌های قابل افتتاح حوزه بهداشت و درمان مازندران، صبح و عصر امروز نیز چند مرکز آموزشی درمانی مازندران زیر ذره‌بین خبرنگاران قرار گرفت.

پروژه سی‌تی‌اسکن مرکز آموزشی درمانی بوعلی شهرستان ساری نخستین مکانی بود که از نگاه خبرنگاران گذشت، این پروژه در حال تکمیل و تقریبا رو به اتمام است که در دهه فجر امسال با بهره‌برداری رسمی، کار پذیرش بیماران را آغاز می‌کند.

افتتاح سی‌تی‌اسکن بیمارستان بوعلی ساری

رئیس مرکز آموزشی درمانی بوعلی ساری در این باره به خبرنگاران گفت: بخش سی‌تی‌اسکن یکی از بخش‌های ضروری و مورد نیاز این بیمارستان است؛ زیرا باید ماهانه 200 بیمار را برای انجام سی‌تی‌اسکن به مراکز خصوصی و یا سایر بیمارستان‌ها ارجاع می‌دادیم که مشکلات خاص خود را داشت.

مهدی نیکخواه اظهار کرد: تاکنون 3 میلیارد تومان برای تجهیز و راه‌اندازی این بخش هزینه شده است اما خوشحالیم که نیاز جامعه هدف را تامین می‌کنیم و این بهترین و ماندگارترین دستاورد است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای بیمارستان بوعلی، پرکردن خلا جراح مغز و اعصاب است که رایزنی‌های مربوطه صورت پذیرفت، همچنان پیگیر هستیم و امیدواریم به‌زودی به نتیجه برسیم.

افتتاح فاز نخست بیمارستان امام خمینی (ره) آمل

بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان آمل، دومین مکانی بود که امروز مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت، این مرکز درمانی در جاده ترانزیتی هراز واقع بوده و از همین منظر حائز اهمیت است.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل، بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان در سال 66 به پشتوانه حدود 70 میلیون تومان از کمک‌های مردمی در آن سال کلنگ‌زنی شد، در سال 85 تحویل سازمان مسکن و شهرسازی و در خرداد 91 نیز فاز نخست آن برای تجهیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی مازندران شد.

حمزه قاسمی اظهار کرد: مقرر شده بود که این پروژه ملی در طرح بیمارستان جایگزین قرار بگیرد اما به دلیل اینکه بیش از 60 درصد از فضای بیمارستان‌های امام رضا (ع) و 17 شهریور جزو ساخت‌های جدید هستند؛ بنابراین بیمارستان امام خمینی (ره) از لیست جایگزین خارج و به عنوان پروژه توسعه‌ای در نظر گرفته شد.

وی درباره جزئیات این پروژه ملی، گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) آمل در سه طبقه با ظرفیت اسمی 160 تخت‌خوابی و گنجایش 217 تخت، دارای بخش‌های مختلف شامل اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، سی تی اسکن، دیجیتال، جراحی، ارتوپدی و 12 تخت ICU در فاز نخست است، مساحت کلی آن 49 هزار و 126 مترمربع با زیربنای 15 هزار و 862 مترمربع است که وسعت ساختمان اصلی آن به 14 هزار و 300 مترمربع  می‌رسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با بیان اینکه بیمارستان‌های دولتی امام علی (ع)، امام رضا (ع) و 17 شهریور آمل به ترتیب در بخش‌های زنان و زایمان، قلب و عروق و ترومای، شاخص هستند، افزود: در نظر داریم تا بخشی از سرریز این بیمارستان‌ها را به بیمارستان امام خمینی (ره) بیاوریم؛ حتی می‌خواهیم بخش ترومای 17 شهریور آمل را به بیمارستان امام (ره) منتقل کنیم اما این دوره انتقالی که حداقل 6 ماه به طول می‌کشد؛ نیاز به آماده بودن اذهان عمومی دارد.

این مسئول بیان کرد: با راه‌اندازی فاز نخست بیمارستان 220 تختخوابی امام خمینی (ره) آمل 120 پرستار و 80 پرسنل خدماتی کار خود را آغاز می‌کنند، همچنین پزشکان این مرکز نیز شامل روئسای بخش‌های مختلف هستند.

دبیر کارگروه سلامت شهرستان بابل از ضریب اشغال 70 تا 90 درصدی بیمارستان‌های دولتی شهرستان آمل گفت و اینکه به طور میانگین، ماهانه 30 هزار بیمار را فقط در بخش اورژانس، پذیرش می‌کنند.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دهه فجر امسال، 24 خانه بهداشت در آمل افتتاح می‌شوند که با آغاز به کار آنها، تعداد خانه‌های بهداشت شهرستان آمل به 153 واحد می‌رسد.

وی در پایان گفت: بعد از انقلاب اسلامی تحولات زیادی در حوزه سلامت اتفاق افتاد اما در ماه‌های اخیر شاهد انقلابی در بحث عمرانی و بهداشتی حوزه سلامت بودیم.

به گزارش فارس، شهرستان آمل علاوه بر سه بیمارستان دولتی فعال با ظرفیت مجموع 285 تخت، دارای یک بیمارستان خصوصی فعال با 150 تخت است.

افتتاح سی‌تی‌اسکن بیمارستان رازی قائمشهر

بخش سی‌تی‌اسکن بیمارستان رازی شهرستان قائم‌شهر، سومین و آخرین مکانی بود که امروز زیر ذره‌بین خبرنگاران قرار گرفت، این پروژه که اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است؛ در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

رئیس بیمارستان رازی قائم‌شهر، به خبرنگاران گفت: با خراب شدن و غیرقابل تعمیر بودن دستگاه قدیمی سی‌تی‌اسکن این بیمارستان، دستگاه جدیدی خریداری و در فضای جدیدتری قرار گرفت.

سیدخسرو قاسمپوری از مراجعه روزانه 25 تا 30 بیمار برای انجام سی‌تی‌اسکن به بیمارستان رازی قائمشهر گفت و اینکه دستگاه جدید، قابلیت انجام برخی  از آنژیوگرافی‌ها را نیز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیمارستان رازی قائم‌شهر دارای 214 تخت فعال با ضریب اشغال 90 درصد است، اظهار کرد: در کنار بیمارستان فعلی، بیمارستان دیگری را نیز با همین ظرفیت در حال ساخت داریم.

رئیس بیمارستان رازی قائم‌شهر در پایان گفت: پیشرفت فیزیکی بیمارستان جایگزین رازی، 45 درصد است و اگر اعتبارات به موقع اختصاص یابد، مراحل ساخت آن با سرعت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، با توجه به بازدیدهای امروز از پروژه‌های در دست افتتاح دانشگاه علوم پزشکی مازندران، شاهد اهمیت هر پروژه، تاثیرگذاری آنها در جامعه و استفاده از فناوری‌های جدید در ساخت پروژه‌ها به ویژه در بیمارستان بزرگ امام خمینی (ره) شهرستان آمل بودیم.


5707850
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است