گوناگون 09:23 - 08 آذر 1400

کنگره  شعر حضرت جعفر طیار برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمدصادق جلالی دبیر اجرایی نخستین کنگره شعر حضرت جعفر طیار سلام الله علیه گفت: همه مسلمانان و شیعیان موظفیم با شناخت بهتر اهل بیت علیهم السلام و تاسی به ایشان جهت ترویج معارف اهل بیت (ع) خصوصاً نسبت به افرادی که در تاریخ گمنام مانده اند و کمتر کسی برای شناخت عظمت ایشان تلاش نموده قدمی برداریم. با توجه به اهمیت و جایگاه شعر در معرفی شخصیت‌های مهم تاریخ و ماندگاری آن و سیره رفتاری اهل بیت با سرایندگان فضائل و مناقب ایشان و مغفول ماندن شخصیت حضرت جعفر ابن ابیطالب سلام الله علیه بر آن شدیم تا کنگره ه شعر ادبی را برای اولین بار برگزار کنیم.

وی افزود: این کنگره روز چهارشنبه در آستانه شهادت حضرت جعفر بن ابی طالب سلام الله علیه و با حضور علما، فرهیختگان، شاعران، ذاکران و مادحان اهل بیت علیهم السلام و اقشار مذهبی رأس ساعت ۱۸ در سالن همایش‌های مؤسسه فرهنگی امامت برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی درباره این کنگره گفت: این دوره از کنگره با هم اندیشی جمعی از ارادتمندان به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام و با همکاری مؤسسات فرهنگی امامت، مؤسسه فرهنگی سرو امید، عقیق و مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام برگزار می‌شود و اشعار شاعران در تمام قالب‌های شعر سنتی به زبان فارسی، عربی، ترکی در شناخت شخصیت حضرت جعفر طیار سلام الله علیه و بزرگداشت شأن و منزلت ایشان که توسط ادبا و شعرای مذهبی و آئینی کشور داوری می‌گردد.

وی افزود: گفتنی است جوایز جداگانه به نفرات اول تا سوم مبلغ پنجاه میلیون ریال کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و نفرات سوم تا ششم مبلغ بیست میلیون ریال کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا خواهد شد.

جلالی بیان داشت: مهلت ارسال آثار تا یازدهم آذر ماه تمدید شده و عزیزانی که مایل هستند در مسیر عرض ارادت به مقام شامخ ایشان قدمی بردارند می‌توانند آثار خود را به سایت کنگره ارسال فرمایند.

یادآور می‌شود اولین همایش بزرگداشت مقام حضرت در سال ۹۸ و با رونمایی کتاب حضرت جعفر طیار سلام الله مردی که اگر می‌بود برگزار شد.


11341564
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است