فرهنگی‌هنری 11:55 - 29 مهر 1399
سیدجواد هاشمی:
سید جواد هاشمی خود را فرزند رادیو دانست و عنوان کرد که خیلی از کسانی‌ که الان ستاره شده اند زمانی از رادیو شروع کرده‌اند.

بسیاری از ستاره ها از رادیو شروع کردند

به گزارش ایسنا، این بازیگر با حضور در برنامه زنده رادیویی «استودیو هشت» رادیو نمایش، خود را فرزند رادیو دانست و تأکید کرد: من بچه رادیو هستم و با رادیو بزرگ شدم؛ خداوند خواهرم را رحمت کند، او جزو بهترین ها در رادیو بود.

هاشمی ادامه داد: چهار، پنج سالی کارگردان برنامه رادیویی «تا انتها حضور» بودم و خیلی ها که الان ستاره شده اند با آن برنامه شروع کرده اند؛ مثل فرزاد حسنی، امیرحسین مدرس، امین و امید زندگانی و بسیاری دیگر که اسامی شان در خاطرم نیست، اینها بچه هایی بودند که از رادیو آمده اند و هرکدام از آنها در حال حاضر، بازیگران و مجریانی توانا هستند.

هاشمی درباره حال و هوای فانتزی فیلم هایش گفت: کلا تصمیم گرفتم برای بچه ها فیلم های فانتزی بسازم. از سه گانه «پیشونی سفید» که جزو کارهای اول من بود و فضای فانتزی داشت تا «تورنادو ۲» که در آن بچه ها به فضا می روند، همین طور «شهر گربه ها» که هنوز توفیق اکران پیدا نکرده است و با شرایط پیش آمده شاید مجبور شوم در شبکه خانگی آن را به معرض تماشای بچه ها بگذارم.

او افزود: فانتزی را دوست دارم چون با بچه ها بزرگ شده ام و دنیای آنها پر از فانتزی های به وقوع نپیوسته و فعلیت نرسیده است. احساس می کنم بچه ها دوست دارند سوار سفینه شوند و به فضا بروند؛ بنابراین، من این بستر را در سینما برایشان فراهم می کنم؛ برای اینکه با قهرمان قصه ی من همراه شوند، پرواز کنند، به آسمان ها بروند، بچرخند و برگردند.

هاشمی خاطرنشان کرد: آن فانتزی که در ذهن من است باعث می شود کودک درونم همچنان فعال باشد و همین انگیزه باعث می شود تا بتوانم به صورت مداوم برای کودکان فیلم های فانتزی بسازم.

این کارگردان درباره شرایط کنونی سینما گفت: سفر، مسافرت و رستوران تعطیل نمی شود اما چطور ممکن است سینما که غذای روح و فرهنگ است تعطیل شود؟ در این شرایط باید واقعا به داد سینما رسید.

هاشمی در پایان گفت: برای اکران «تورنادو۲» صبر می کنم و به آنهایی که پیشونی سفید ها را دنبال کردند نوید می دهم که آن برای نمایش خانگی در ۱۶ قسمت آماده می کنم.

انتهای پیام


10772064
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است