فرهنگی‌هنری 21:12 - 06 شهریور 1395
فهیمه پناه‌آذر:چهره‌ای که نخستین‌بار در ۱۱ سالگی در فیلم ابوالحسن داوودی مقابل دوربین رفت، با حضور در سریال «زیرزمین» بین مردم شناخته شد و با بازی در نقش‌های متفاوت دوره نوجوانی را پشت سر گذاشت.

عمار تفتی علاوه بر سینما و تلویزیون، در تئاتر هم حضوری جدی دارد و کیفیت نقش را مهم‌ترین معیار خود در انتخاب پروژه‌ها می‌داند. او که این شب‌ها با ایفای نقش شهرام در سریال «پریا» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده در تلویزیون دیده می‌شود، مجموعه‌های «میوه ممنوعه»، «ساختمان85»، «خط سوم»، «رنگ شب»، «شب می‌گذرد» و «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را در کارنامه دارد.

  • پیشنهاد خودم بود

تفتی درباره حضور در سریال پریا به همشهری می‌گوید: «فیلمنامه را نخوانده بودم اما اطلاعاتی درباره سریال و موضوع آن داشتم و خودم ابتدا درخواست بازی در نقش شهرام را دادم. آن زمان گفتند بازیگری دیگر برای این نقش انتخاب شده، با این حال نزدیک به 2‌ماه درباره شهرام فکر کردم؛ اینکه چرا اصرار دارم این نقش را بازی کنم و چگونه می‌توان از عهده آن برآمد. با اینکه من گزینه آنها نبودم اما اگر نقش برایم مهم باشد، حتما دنبالش می‌روم. سرانجام از گروه تولید برای بازی در نقش شهرام تماس گرفتند و من هم پذیرفتم.»

  • یک نقش باورپذیر

بازیگر «گل‌های گرمسیری» در پاسخ به‌احتمال تکراری شدن بازی‌هایش در نقش جوان معتاد پاسخ می‌دهد: «در 13سال فعالیت بازیگری در 4نقش معتاد بازی کرده‌ام و خودم فکر می‌کنم به تکرار نیفتاده‌ام. موضوع این است که نقش‌های من برای مقاطع سنی مختلف بوده و فکر می‌کنم شخصیت شهرام در پریا آخرین حضورم در نقش معتاد در این مرحله باشد. همیشه سعی کرده‌ام به نقش‌ها نگاهی متفاوت داشته باشم. غرض تعریف از خود نیست اما شاید توانسته‌ام از عهده این نقش بربیایم که تماشاگر هر بار من را در نقش معتاد باور می‌کند و این برایم جذاب است.»

  • نقشی که بازی می‌کنم

تفتی که این روزها مشغول تمرین نمایشی برای اجرا در ماه‌های آینده است، با نگاه به مضامین اجتماعی به‌ویژه ایدز درباره تولید سریال‌هایی با این موضوع یادآور می‌شود: «من نگرش و تعریفی در حوزه رسانه و اهداف آن ندارم. آنچه برای یک بازیگر اهمیت دارد، نقشی است که باید از عهده اجرا و ایفای آن به خوبی بربیاید. تماشاگر باید نقش و داستان را بپذیرد و باور کند.

البته این را هم باید درنظر گرفت که تماشاگر همیشه از اثری که به نمایش درمی‌آید ‌جلوتر است.» بازیگر پریا می‌افزاید: «بازیگر نقش را از جامعه می‌گیرد و آن را دوباره به نمایش می‌گذارد اما تماشاگر در همان جامعه زندگی واقعی خود را دارد و محیط خود را بیشتر درک می‌کند. درست است که بازیگر از بیرون موضوع را می‌بیند اما مخاطب آن را از نزدیک حس می‌کند؛ به همین دلیل، هیچ‌وقت سرش کلاه نمی‌رود. اثر هنری نمی‌تواند به راحتی دروغ بگوید، اغراق و کتمان کند؛ بنابراین اگر سریالی بتواند بر تماشاگر تأثیر بگذارد، پس تماشاگر آن را درک می‌کند و دوست دارد.»

  • پالایش روحی در تئاتر

عمار تفتی که سال‌هاست در عرصه‌های سینما، تلویزیون و تئاتر بازی می‌کند، می‌گوید: «از ابتدا مرا سینما جادو کرده و من از همان دوران نوجوانی به بازیگری در سینما علاقه‌مند شدم. گرچه این رسانه همیشه برایم قدرت جادویی دارد اما حضور در تئاتر را برای خودم لازم می‌دانم. همیشه تئاتر برایم مهم و قابل احترام بوده و فکر می‌کنم برای بازیگر حکم پالایش روحی را دارد. البته بازیگری شغل من است و نقشی که بازی می‌کنم، بیش از هر چیز برایم اهمیت دارد.»


8123902
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است