استانی 04:55 - 29 آذر 1393
امام جمعه ماهنشان:
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه حضور پرشور مردم در کربلا در ایام اربعین اعتماد به نفس شیعی به وجود آورد، گفت: این حضور ۲۰ میلیونی مردم در کربلا هویت‌بخشی مجدد به تشیع بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور با اشاره به اینکه مردم با حضور پر‌شور خود در ایام اربعین در کربلا ولایت‌مداری را به اثبات رساندند، اظهار داشت: داعش و دشمنان اسلام منتظر حضور کم‌ رنگ مردم در اربعین بودند.



وی با اشاره به روز 29 آذر ماه که به عنوان روز وقف نامیده شده است، افزود: مسئله وقف به لحاظ دینی یک نوع عبادت محسوب می‌شود و از جنبه اقتصادی نیز امر وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند.



امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه از بین بردن اعتماد به وقف از آسیب‌های وقف در جامعه کنونی است، تصریح کرد: مثلا یک بیمارستانی که وقف می‌شود یا مدیریت درستی ندارد یا برای استفاده عموم مردم که افراد متمول را نیز شامل می‌شود که این با نظر واقف سازگار نبوده و اعتماد به وقف را از بین می‌برد.



وی با اشاره به قرائت زیارتنامه حضرت رسول‌ خدا(ص) به مناسبت رحلت آن بزرگوار در مسجد شهرستان ماهنشان عنوان کرد: با وجود تفرقه موجود در جهان اسلام قرائت این زیارتنامه عامل وحدت است.



حجت‌الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه مبنای تشکیل حکومت رسمی است، ابراز کرد: در این روز مبنای تاریخ هجری مسلمانان مشخص شد که این خود نوعی هویت بخشی و نشان از ایثار و فداکاری و جایگاه والای پیامبر(ص) بود.



وی به اهمیت ثبت احوال اشاره کرد و افزود: هرگونه برنامه‌ریزی جمعیتی بر مبنای آمار ثبت احوال است به شرطی که آمار‌های ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال دقیق باشد.



امام جمعه ماهنشان به ورود جریان‌سازی زود هنگام انتخابات اشاره کرد و گفت: ایجاد جو انتخاباتی زودتر از موعد مقرر دارای آسیب‌های زیادی است.



وی خاطر نشان کرد: ایجاد جو انتخاباتی زود هنگام بسیاری از برنامه‌های عملیاتی را تحت الشعاع قرار داده و جو روانی ناسالم در جامعه ایجاد می‌کند.



حجت الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به اینکه مسئولان دولتی خود را درگیر جریان‌سازی زود هنگام سیاسی نکنند، بیان کرد: درگیر کردن زود هنگام مردم و مسئولان در این جریان سازی‌ها به نفع جامعه نیست.



انتهای پیام/ا




5450713
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است