بین‌الملل 00:35 - 16 اسفند 1393
نیویورک-ایرنا- سازمان یونسکو تخریب آثار باستانی شهر نمرود عراق توسط گروه تروریستی داعش را جنایت جنگی خواند و خواستار پایان گرفتن سکوت جامعه بین المللی در مقابل این جنایات شد.

آیرینا بوکووا مدیرکل سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد - یونسکو - روز جمعه در بیانیه ای ضمن ابراز تاسف شدید از ادامه تخریب آثار تاریخی و میراث فرهنگی عراق، این اقدام گروه تروریستی داعش را با شدیدترین لحن ممکن محکوم کرد.



وی تخریب آثار تاریخی شهر نمرود را حمله دیگری به مردم عراق عنوان کرد و از مردم این کشور و منطقه خواست درحفظ این میراث گرانبها از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.



مدیرکل یونسکو در این بیانیه از آثار تاریخی به عنوان میراث فرهنگی همه بشریت یاد کرد و این گونه اقدامات را جنایات جنگی دانست و از جامعه بین المللی خواست تا به سکوت خود در مقابل این جنایات پایان دهند.



وی در ادامه با تاکید بر این که تخریب میراث فرهنگی و آثار تاریخی با هیچ انگیزه مذهبی و سیاسی قابل توجیه نیست از رهبران ملی و مذهبی کشورهای منطقه خواست تا در حمایت از این میراث گرانبهای جامعه بشری تلاش کنند.



آیرینا بوکوا در ادامه آمادگی یونسکو را برای مبارزه با قاچاق غیرقانونی آثار تاریخی و میراث های فرهنگی که گروه تروریستی داعش از آن ها به عنوان منابع مالی بهره می برند اعلام کرده است.



بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز روز جمعه با صدور بیانیه ای تخریب این آثار را به شدت محکوم کرد و این اقدام گروه تروریستی داعش را تلاشی برای انهدام سوابق فرهنگی بشر توصیف کرد.



شهر نمرود یکی از آثار با ارزش تاریخی کشور عراق است که در 3300 سال پیش به عنوان پایتخت قوم آشور بنا شد و تاکنون در کتاب های ادبی و تاریخی بسیاری به حکاکی های دیواری برجامانده از آن شهر به عنوان آثار جاودانه فرهنگ بشری یاد شده است.



اروپام-4-541**1565

انتهای پیام /*


5987523
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی وزش باد شدید از صحرای بزرگ آفریقا به سمت یونان، شهر آتن در غباری نارنجی رنگ فرو رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام وزارت امور خارجه چین با اشاره سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن گفت مدیریت تعارضات همیشگی در روابط پکن- واشنگتن هدف دیدارها در این میزبانی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه و وزارت خارجه قطر هر دو گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دوحه قصد دارد رهبران حماس را اخراج کند، رد کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از ارائه گزارش‌های مستقل پیرامون رفع اتهام از آنروا، آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی از پایگاهی در نیوزیلند نانوماهواره خود را با هدف رصد شبه جزیره کره پرتاب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی ویدیویی خطاب به شرکت‌کنندگان در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیت در سن‌پترزبورگ اعلام کرد: روسیه آماده همکاری نزدیک با همه شرکای ذی‌نفع در تامین امنیت جهانی و منطقه‌ای در شکل‌گیری نظم جهانی چندقطبی ج...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور‌های ارشد جمهوری‌خواه از دولت جو بایدن خواسته‌اند نیرو‌های پلیس فدرال را برای سرکوب دانشجویان اعزام کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر نخست‌وزیری جامائیکا از تصمیم کشورش برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه چاپ ترکیه با اشاره به سفر ماه آینده اردوغان به آمریکا از سنگ اندازی اسرائیل برای لغو آن خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در سخنانی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی را بخشی از نبرد جاری علیه رژیم صهیونیستی در منطقه ارزیابی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است