استانی 22:04 - 01 آبان 1399
رئیس سازمان فنی و حرفه ای:
ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت:خراسان شمالی را به عنوان پایلوت اجرای طرح ملی مهارت آموزی ویژه دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌کنیم تا از این طریق سهم مهارت را به ۵۰ درصد ارتقا دهیم.

خراسان شمالی پایلوت اجرای طرح ملی مهارت آموزی ویژه دانشگاه فرهنگیان قرار می‌گیرد

 علی اوسط هاشمی، یکم آبان ماه، در جلسه شورای مهارت خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اضافه کرد: دانشجویان و معلمان قبل از فارغ التحصیلی باید مهارت های لازم را کسب کنند تا وقتی عنوان معلمی به آنان اطلاق می شود با این عنوان سر کار حضور یابند.



وی گفت: رشته اصلی در آموزش و پرورش دیگر رشته های تجربی و ریاضی نخواهد بود بلکه مهارت است مهارتی که با استعداد و پتاسیل هر شخصی تناسب داشته باشد.



وی با تاکید بر اینکه نگاه جامعه را باید به سمت مهارت آموزی سوق داد، تصریح کرد: تاکنون همه به دنبال کسب علم و دانش بودند و از فرا گرفتن مهارت آموزی غافل شدند و اکنون عصر مهارت است تا بتوان از شرایط سخت بیرون رفت.



هاشمی افزود: تدریس چند واحد درسی مهارتی در دانشگاه های خراسان شمالی، ایجاد شهرک مهارت و ۸۰ روستا تحت پوشش مهارت قرار گرفتن از جمله پیشنهاداتی است که در این استان به عنوان پایلوت کشوری می توان اجرا کرد.

برنامه راهبردی مهارت تدوین شود

محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، نیز در ادامه، گفت:برنامه راهبردی مهارت در استان با محوریت تمام دستگاه های اجرایی تدوین شود.

وی افزود: پیش نویس برنامه راهبردی مهارت تا ۲۰ روز آینده به صورت عاقلانه و کاملا بومی نگاشته شود و تمام داشته های استان در اجرای برنامه راهبردی مهارت به کار گرفته شود.

شجاعی با اشاره به اهمیت حوزه مهارت آموزی گفت: نباید از حوزه مهم مهارت آموزی غفلت کرد زیرا در صورت غفلت، آًثار منفی آن را در تمامی حوزه ها مشاهده می کنیم.

شجاعی با اشاره به اینکه پیشران اقتصاد استان کشاورزی و گردشگری است، تصریح کرد: آموزش مهارت ها نیز باید بر پایه همین پیشران پایه گذاری شود لذا در یک برنامه زمان بندی مشخص، بحث مهارت آموزی باید در استان اجبار شود و در این مسیر از سازمان فنی و حرفه ای کمک می طلبیم.

انتهای پیام


10776227
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است