بین‌الملل 15:13 - 07 خرداد 1401
وزیر دفاع ترکیه در آستانه سفر رئیس‌جمهور این کشور به باکو با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

دیدار وزیر دفاع ترکیه با علی‌اف؛ اردوغان راهی باکو شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های جمهوری آذربایجان از دیدار «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در باکو خبر دادند.

در شرایطی که رسانه‌ها از برنامه امروز شنبه رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه برای سفر به باکو خبر دادند، خبرگزاری دولتی «آذرتاج» جمهوری آذربایجان گزارشی درباره دیدار وزیر دفاع ترکیه با الهام علی اف منتشر کرد.

طبق این گزارش، الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان هیات ارشد ترکیه‌ای به ریاست حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه را به حضور پذیرفت.

آذرتاج گزارش داد: «طرفین با اشاره به اینکه روابط دوستانه و برادرانه (جمهوری) آذربایجان و ترکیه در همه زمینه‌ها با موفقیت در حال توسعه است، ابراز اطمینان کردند که سفر حلوصی آکار به گسترش همکاری‌های نظامی کمک خواهد کرد».

وزیر دفاع ترکیه در این دیدار ۲۸ ماه می روز استقلال جمهوری آذربایجان را به الهام علی اف تبریک گفت.

بنا بر روایت آذرتاج، علی اف و آکار در این دیدار تاکید کردند که مانند سایر زمینه‌ها، همکاری‌های دوجانبه در حوزه نظامی با موفقیت ادامه دارد. آنها همچنین درباره چشم انداز روابط دوجانبه تبادل نظر کردند.

دیدار وزیر دفاع ترکیه با رئیس‌جمهور جمهویر آذربایجان در باکو در شرایطی انجام شده که خبرها حاکی است، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه (امروز) کشورش را به مقصد باکو ترک کرد.

حضور وزیر دفاع ترکیه در باکو و برنامه سفر اردوغان به باکو با روز ملی استقلال جمهوری آذربایجان مصادف شده است.

پیش از این آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در پیامی با تبریک فرارسیدن سالگرد استقلال جمهوری آذربایجان را تبریک گفته بود.

در این پیام با اشاره به اینکه تاریخ و مذهب مشترک و پیوندهای عمیق دو ملت ایران و جمهوری ‌آذربایجان پایه‌های مستحکم و پشتوانه‌ای ارزنده برای مناسبات دو کشور در دوران جدید فراهم کرده، تصریح شده است: بر اساس همین پیوندها، جمهوری اسلامی ایران پس از استقلال جمهوری آذربایجان همواره در چارچوب منافع متقابل در جهت گسترش مناسبات فیمابین در همه زمینه‌ها تلاش کرده است.

رئیس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از اینکه پس از رفع اشغال اراضی جمهوری آذربایجان، زمینه‌های همکاری دو کشور بیش از پیش گسترش یافته، اظهار امیدواری کرده است این ظرفیت‌ها با تلاش طرفین در راستای خواست و منافع متقابل دو ملت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/ص


11576044
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل جهت «افزایش اختیارات متخصصان ناظر بر تحریم‌های کره شمالی به مدت یک سال» را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه های محلی گزارش دادند که نیروهای امنیتی تاجیکستان تمامی بستگان یکی از عوامل حمله تروریستی به مجتمع «کروکوس» را دستگیر کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی عضو پارلمان انگلیس، تمایل نداشتن دولت لندن برای استرداد موسس پایگاه افشاگر «ویکی لیکس» به آمریکا را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به گزارش یک رسانه عبری، رژیم صهیونیستی قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است