فرهنگی‌هنری 17:28 - 27 فروردین 1393
ورامین- ایرنا – رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین فراخوان سراسری جشنواره ادبی حماسه 15 خرداد ورامین و پیشوا را اعلام کرد.

جعفر کاظمی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این جشنواره در آستانه پنجاه و یکمین سالگرد حماسه کفن پوشان قیام 15 خرداد ورامین و پیشوا برگزار می شود و طی آن از هنرمندان، شعرا و نویسندگان برای خلق اثر، دعوت به عمل می آید.



وی گفت: این جشنواره در سه فصل پیش از واقعه مربوط به مقدمات شکل گیری حماسه 15 خرداد در پیشوا و ورامین، روز واقعه حماسه 15 خرداد 42 و پس از واقعه و دستاوردهای به دست آمده از حماسه 15 خرداد 42 برگزار می شود.



رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین محورهای این جشنواره را امام(ره)، مرجعیت، نقش واعظین و مداحان، حماسه 15 خرداد ورامین و پیشوا در نظر امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری، زمینه های مذهبی و انقلابی حماسه آفرینان، رهبران حماسه، نقش مردم پیشوا و نقش مردم ورامین اعلام کرد.



وی نقش روستاها و روستائیان، نقش اقشار، نقش شهید طیب حاج رضایی، نقش مهاجرین غیربومی، تأثیر حماسه در پیشبرد نهضت امام، نقش جوانان، نقش زنان، عملکرد نظام طاغوت علیه انقلابیون، خفقان پس از حماسه، شهدا و مصدومین و وقایع بازداشت و زندان را از دیگر محورهای این جشنواره اعلام کرد.



کاظمی افزود: آثار شرکت کنندگان در این جشنواره در قالب خاطره نگاری شامل خاطرات خودنوشت و دیگر نوشت، داستان شامل رمان، کوتاه، داستانک و شعر شامل شعر کلاسیک و نیمایی می باشد.



کاظمی اظهار داشت: برای شرکت در این جشنواره هیچ گونه محدودیت سنی و تعداد اثر وجود ندارد.



رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین گفت: آثار ارسالی نباید پیش از شرکت در جشنواره، در جایی به چاپ رسید باشد و هنرمندان باید آثار خود را به صورت تایپ شده بر روی سی دی به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.



وی تصریح کرد:علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا 10 خرداد ماه سالجاری فرصت دارند تا آثار خود را به همراه نام و نام خانوادگی ، تاریخ تولید ، مدرک و رشته تحصیلی ، شماره تلفن و آدرس پستی به نشانی تهران ، ورامین ، خ شهید بهشتی، مجتمع ادارات، خیابان امیرکبیر، بن بست خیام، کد پستی 3371816859 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین ارسال کنند.



وی جایزه نفرات اول هر رشته را تندیس جشنواره و کمک هزینه حج عمره، نفرات دوم تندیس جشنواره و کمک هزینه زیارت عتبات عالیات و نفرات سوم هر رشته را تندیس جشنواره و کمک هزینه زیارت مشهد مقدس اعلام کرد.



کاظمی اظهار داشت: مراسم اختتامیه این جشنواره سراسری روز دوشنبه 19 خرداد ماه سالجاری در ورامین برگزار خواهد شد.



وی گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 41 و 35 و 36256028 با پیش شماره 021 تماس حاصل کنند.



تهرام/7254/1348

انتهای پیام /*


3500040
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» زمستان سال گذشته اتفاقات متنوعی را برای رادیو تلویزیون به دنبال داشت که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام حسن مجتبی (ع) از ماه مبارک رمضان به عنوان میدان مسابقه‌ای برای بندگان یاد کرده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است